P4C800-E defecte RAID controller?

Pagina: 1
Acties:

• T-800
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
mogguh allen.

Ik heb een vraag: ik heb hier (of moet ik zeggen had :/) een mooie opstelling van 2 300gb schijven in raid 0 aan een raid controller op het p4c800 mobo van asus gehangen.
geloof dat het een promise controller is.

nu wil het lot dat de raid controller 1 van de schijven niet meer ziet.

echter: de ide-kabel die eraan zit heeft 3 aansluitingen (laat ik ze even A,B,C noemen, en A zit op het mobo).
als ik aansluiting B of C los op de master-schijf hang, wordt deze in beide gevallen goed gezien, en mist de raid-controller de slave-schijf.
als ik aansluiting B of C los op de slave-schijf hang, wordt deze ook in beide gevallen goed gezien, en mist de raid-controller de master-schijf, ik ga er dus van uit dat de schijven goed zijn, en de kabel ook goed is (met andere ide-kabel precies hetzelfde verhaal)

kan ik hieruit opmaken dat de raidcontroller niet helemaal 100% is? of is er misschien nog iets wat ik over het hoofd zie? :/

als laaste: kan ik deze 2 schijven zonder problemen aan een andere raid-controller hangen, raid-array rebuilden, en hopen dat het werkt?

alvast bedankt :)

• T-800
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Niet om omhoog te halen
deze post mag op slot en in 't archief ;)

even om te zeggen dat het me gelukt is om het probleem te fixen
tenminste, met een omweg dan.

1 van de schijven met een ide>sata convertor op 1 van de 2 sata connectors die ook van de promise controller zijn geplakt.

raid array verwijderd, en opnieuw aangemaakt (niet geïnitailiseerd), en het werkte weer in windows.
Het had misschien ook gewerkt als ik de ide array verwijderde, maar hij zag 1 van de 2 schijven dan niet, nog steeds een beetje vreemd verhaal.

anyway, het werkt weer (1 schijf op sata en 1 op ide mag dus ook in raid).

[ Voor 5% gewijzigd door T-800 op 24-01-2005 17:22 ]