D-Link Router & Access Point werkt niet, reset ook niet?!

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 13:04
Heb hier op mn stage dus n probleem, op een andere locatie, werken we met Panasonic Toughbooks die via wireless LAN op t netwerk zitten.

'Opeens' zou het niet meer werken, heel vaag maar goed het werkte dus echt niet meer.

Toen vanalles geprobeerd, kon met die toughbook + dat kaartje wel op het wireless lan hier (andere accesspoint). Toen hebben we dus die AP en Wireless Router van ons ICT hok verplaatst naar de desbetreffende locatie. Maar daar werkt het niet?!

Krijg wel een IP, maar iets pingen resulteerd altijd in " request timed out ".
Toen heb ik dus alle apparatuur weer mee hierheen genomen, wilde de settings van de router en access point eens bekijken, maar we wisten het ip niet meer.
Ik dus fijn op Reset gedrukt op t apparaat, mijn eigen IP veranderd zodat ik ook in die range zit van dat ding. (192.168.x.x). Maar jullie raden het al, ik kom er niet op. Default IP van het speeltje.

Het gaat hierbij dus om een D-Link AP2000+ (access point) en DI-624+ wireless router.

Weet iemand hier misschien wat meer van?

Verwijderd

Dlink heb ik ook al vaker problemen gehad, hagel nieuwe apparaten en van die vage problemen dat wireless niet of niet goed werkt terwijl de instellingen goed staan.

Wat je moet doen is de firmware eens updaten, vraag deze wel via de helpdesk aan want download je zomaar 1 kan het de verkeerde zijn ( voor andere regio ) en vervalt je garantie.
Verkrijg je de firmware van de helpdesk en gaat het mis ( ook 1x meegemaakt ) dan kun je het apparaat routerneren onder garantie.

conclusie: reset naar factory settings, bel helpdesk voor nieuwe firmware en flashen maar...
suc6

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Iets anders dan alleen pingen, bijv telnetten naar iets zou ook een mogelijkheid zijn om te testen ;)