Wij zijn hier bezig met het bouwen van een klein linux servertje, maar het wil niet echt. Het gaat hier om hetvolgende systeem:
AMD Athlon 1400
512MB OEM SDram
ECS k7vza Mobo
Standaard CDrom drive
20GB Maxtor schijf
40GB Maxtor schijf.
Het probleem is dat het systeem regelmatig hangt. We hebben geprobeerd Debian Woody, Sarge en Windows XP pro erop te zetten en in sommige gevallen kwamen we niet eens verder dan de FDisk tool of nu in het Sarge setupproces het scherm "Starting up the partitioner". Het is ons een paar keer gelukt er doorheen te komen en toen hing hij weer bij het starten van APT (de installatie/update tool van debian).
- Het geheugen is niet brak, tenmisnte memtest86 kon niks vinden
- De HDD's heb ik laten checken door MaxBlast en die andere tool van maxtor (kom ff niet meer op de naam) en waren healthy.
De volgende configuraties geprobeerd:
- HDD's op primary IDE, cdrom op secondary
- CDrom op primary, HDD's op secondary
- HDD + Cdrom op primary, andere HDD niet erin
- HDD + Cdrom op secondary, andere HDD niet erin
- HDD + Cdrom op primary, andere hdd niet erin met andere kabel
- HDD + Cdrom op secondary, andere HDD niet erin met andere kabel
Ik zit nu echt met mijn handen in het haar. Ik heb het gevoel dat het of een brak mobo is (of een odnerdeel daarvan) of dat de beide HDD's toevallig brak zijn. Ik ga het vanmiddag nogmaals proberen met een zo goed als nieuwe gegarandeerd werkende 200GB schijf en als hij dan nog steeds ad-random hangt dan ga ik er vanuit dat het mobo brak is.
Iemand een oplossing of bencmark/testing dingen die ik nog kan uitvoeren om tot een betere conclusie te komen?
AMD Athlon 1400
512MB OEM SDram
ECS k7vza Mobo
Standaard CDrom drive
20GB Maxtor schijf
40GB Maxtor schijf.
Het probleem is dat het systeem regelmatig hangt. We hebben geprobeerd Debian Woody, Sarge en Windows XP pro erop te zetten en in sommige gevallen kwamen we niet eens verder dan de FDisk tool of nu in het Sarge setupproces het scherm "Starting up the partitioner". Het is ons een paar keer gelukt er doorheen te komen en toen hing hij weer bij het starten van APT (de installatie/update tool van debian).
- Het geheugen is niet brak, tenmisnte memtest86 kon niks vinden
- De HDD's heb ik laten checken door MaxBlast en die andere tool van maxtor (kom ff niet meer op de naam) en waren healthy.
De volgende configuraties geprobeerd:
- HDD's op primary IDE, cdrom op secondary
- CDrom op primary, HDD's op secondary
- HDD + Cdrom op primary, andere HDD niet erin
- HDD + Cdrom op secondary, andere HDD niet erin
- HDD + Cdrom op primary, andere hdd niet erin met andere kabel
- HDD + Cdrom op secondary, andere HDD niet erin met andere kabel
Ik zit nu echt met mijn handen in het haar. Ik heb het gevoel dat het of een brak mobo is (of een odnerdeel daarvan) of dat de beide HDD's toevallig brak zijn. Ik ga het vanmiddag nogmaals proberen met een zo goed als nieuwe gegarandeerd werkende 200GB schijf en als hij dan nog steeds ad-random hangt dan ga ik er vanuit dat het mobo brak is.
Iemand een oplossing of bencmark/testing dingen die ik nog kan uitvoeren om tot een betere conclusie te komen?