[XP + SAMBA] Kan na half jaar share niet meer benaderen

Pagina: 1
Acties:

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 14:01

Dionysus007281

Spank my monkey!

Topicstarter
Ik heb een XP werkstation en een Fedora Core 2 fileserver.
Sinds zaterdag heb ik problemen om met het werkstation een samba share te benaderen.
Zaterdagavond had ik nog wel connectie via m'n netwerkshare, maar hij leek helemaal leeg te zijn, hoewel de gebruikte schijfruimte nog wel klopte.
Ik kon er ook bestanden naar toe kopieren via total commander, maar die zag ik dan niet op de share verschijnen.
Via netwerkomgeving kon ik wel naar de share browsen, maar als ik erop dubbelklikte kreeg ik de melding dat ik niet voldoende rechten zou hebben.
Dus heb ik via webmin de rechten op read/write to all users (dus ook guests) gezet, zonder resultaat. Zelfs als root kom ik er niet bij.
Vanaf de fileserver zelf kan ik wel een drivemapping maken, en zie ik ook alle bestanden.
Dus beide systemen gereboot, zonder resultaat.

Tot mijn verbazing werkte alles zondagmorgen ineens weer goed, en zondagavond rond 19:30 stopte het weer.

De fileserver is niet verbonden met internet, dus gehackt zijn lijkt me geen verklaring.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

log van samba bekijken?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.