[XP] PC vaag na herinstallatie

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 19:50
Hoi.

Ik heb 2 dagen geleden mijn pc opnieuw geïnstalleerd omdat hij er altijd erg lang over deed bij het Intel Pentium 4 plaatje. (Da's nog voordat je in de bios kunt) Het plaatje bleef 2 minuten staan, wat normaal maar een paar seconden was. Na de herinstallatie heb ik dit echter nog steeds en ook kan ik niet meer counter-striken omdat ik heel erg lag. Van te voren ging dit allemaal wel goed

Specs:

Pentium 4 2.8Ghz
128MB RDRAM
40GB HDD
ATi RAGE 128 PRO

Snel hè :X :/

Christiaan

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-04 13:07

mutsje

Certified Prutser

heb je je bios al naar default geladen? en daarna eens weer geprobeerd. Als je Intel scherm blijft hangen tijdens opstarten van de PC heeft dit namelijk helemaal niets met windows te maken maar met brakke hardware.

• --Christiaan--
mutsje schreef op maandag 24 januari 2005 @ 09:41:
heb je je bios al naar default geladen? en daarna eens weer geprobeerd. Als je Intel scherm blijft hangen tijdens opstarten van de PC heeft dit namelijk helemaal niets met windows te maken maar met brakke hardware.
Sorry, hoe bedoel je bios naar default? 1st boot device op HDD of wat?

(Ja ik ben een n00b op dat gebied :X)

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32
heb je je harde schijf wel op DMA gezet ?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• --Christiaan--
donald_dick schreef op maandag 24 januari 2005 @ 09:43:
heb je je harde schijf wel op DMA gezet ?
Ook dat weet ik niet wat het is, maar ik heb sinds de computer hier is geleverd 3 jaar geleden niks aan de hardware veranderd, behalve een nieuwe geluidskaart erin gezet

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-04 11:26

samo

yo/wassup

Misschien is het handig even de handleiding van je moederbord er bij te nemen.... Dingen waar je naar moet kijken:
Verwijder eens dat intel logo (probeer tijdens het logo <TAB> in te drukken, of zet het uit ergens IN de bios).
Open je BIOS en herstel naar standaardwaarden...

Op de uitleg die jij geeft, haal ik dat er ergens iets fout gaat, maar het intel logo er over heen zit....

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• --Christiaan--
samo-arne schreef op maandag 24 januari 2005 @ 09:46:
Misschien is het handig even de handleiding van je moederbord er bij te nemen.... Dingen waar je naar moet kijken:
Verwijder eens dat intel logo (probeer tijdens het logo <TAB> in te drukken, of zet het uit ergens IN de bios).
Open je BIOS en herstel naar standaardwaarden...

Op de uitleg die jij geeft, haal ik dat er ergens iets fout gaat, maar het intel logo er over heen zit....
OK, ik ga nu kijken :)

• --Christiaan--
Met tab krijg ik hem niet weg, maar na een tijdje verschijnt er een scherm met windows build en het aantal geheugen wat ik heb. dan komt er iets met d:\ wordt ginitialiseerd ofzoiets, maar dat ging te snel om te kunnen zien

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04 21:24
er zit ergens in je BIOS een instelling die zoiets als: hide post-screen heet....
zet die maar eens uit, dan krijg je je RAM teller te zien, en hoe hij zoekt naar harddisken etcetera.

je komt in je bios door op del, of F1 o.i.d. te drukken na de piep..... 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Meester_J op 24-01-2005 10:02 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sorry, in je topic zie ik niet terug wat je allemaal al hebt geprobeerd. De bovengegeven termen zijn makkelijk te vinden met GoT search of bijvoorbeeld Google. Dat je niks van computers weet is hier op GoT geen excuus :P

Lees Registratievoorwaarden en faq nog eens goed door. We verwachten namelijk dat je wel zelf op zoek gaat naar allemaal mogelijkheden om het probleem op te lossen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.