Goedenmorgen,
Klein probleempje; ik heb 2 identieke servers draaien met w2k3 enterprise, deze is in gebruik als dns, dhcp, ad en backup. Om de een of andere vage reden kapt de server er naar x aantal dagen ermee (ongeveer 7) Daarna een reboot en alles gaat weer goed, dit loopt nu een tijdje zo en ben vollop bezig het probleem te achterhalen alleen nog zonder succes. Ik heb het vermoeden dat het een memoryleak ergens is en dat w2k3 daarvan over ze nek gaat.
Configuratie
Tyan S2880 moederbord
2x opteron 242 (1,6 ghz)
4x 256Mb ECC registrered (kingston)
1x IDE 80 GB Maxtor 8mb
2x IDE 80 GB MAxtor 8mb raid 1 (hotswap)
SCSI Backup drive (tandberg)
Ik heb al verschillende services uitgezet waaronder Tapeware. en andere programma's die staan te draaien die niet echt nodig zijn (ghost etc..)
Over het algemeen krijg ik de volgende gebeurtenis meldingen;
1054, 1059, 2019, 50, 57, 7031
Memory Timing in de bios veranderd naar 640ms.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen......
Klein probleempje; ik heb 2 identieke servers draaien met w2k3 enterprise, deze is in gebruik als dns, dhcp, ad en backup. Om de een of andere vage reden kapt de server er naar x aantal dagen ermee (ongeveer 7) Daarna een reboot en alles gaat weer goed, dit loopt nu een tijdje zo en ben vollop bezig het probleem te achterhalen alleen nog zonder succes. Ik heb het vermoeden dat het een memoryleak ergens is en dat w2k3 daarvan over ze nek gaat.
Configuratie
Tyan S2880 moederbord
2x opteron 242 (1,6 ghz)
4x 256Mb ECC registrered (kingston)
1x IDE 80 GB Maxtor 8mb
2x IDE 80 GB MAxtor 8mb raid 1 (hotswap)
SCSI Backup drive (tandberg)
Ik heb al verschillende services uitgezet waaronder Tapeware. en andere programma's die staan te draaien die niet echt nodig zijn (ghost etc..)
Over het algemeen krijg ik de volgende gebeurtenis meldingen;
1054, 1059, 2019, 50, 57, 7031
Memory Timing in de bios veranderd naar 640ms.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen......
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 22:36 ]