Toon posts:

[2003] Loopt vast, wellicht geheugenlek*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen,

Klein probleempje; ik heb 2 identieke servers draaien met w2k3 enterprise, deze is in gebruik als dns, dhcp, ad en backup. Om de een of andere vage reden kapt de server er naar x aantal dagen ermee (ongeveer 7) Daarna een reboot en alles gaat weer goed, dit loopt nu een tijdje zo en ben vollop bezig het probleem te achterhalen alleen nog zonder succes. Ik heb het vermoeden dat het een memoryleak ergens is en dat w2k3 daarvan over ze nek gaat.

Configuratie
Tyan S2880 moederbord
2x opteron 242 (1,6 ghz)
4x 256Mb ECC registrered (kingston)
1x IDE 80 GB Maxtor 8mb
2x IDE 80 GB MAxtor 8mb raid 1 (hotswap)
SCSI Backup drive (tandberg)

Ik heb al verschillende services uitgezet waaronder Tapeware. en andere programma's die staan te draaien die niet echt nodig zijn (ghost etc..)

Over het algemeen krijg ik de volgende gebeurtenis meldingen;
1054, 1059, 2019, 50, 57, 7031

Memory Timing in de bios veranderd naar 640ms.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen......

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 22:36 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je precies met 'kapt de server ermee'? Blauw scherm? Niet te pingen? Wat precies? :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Zet eerst alles in de BIOS maar eens terug naar default. Overclocken heeft Windows in het algemeen een hekel aan het bij Servers doe je dat al helemaal niet..... En misschien handig als je in plaats van alle Eventid nr's ook een duidelijke omschrijving erbij zet op alleen event 1054 krijg je bij www.eventid.net al 6 verschillende meldingen in 6 verschillende categorien en aangezien wij niet in het bezit van glazen bollen zijn :+ kunnen we het moeilijk inschatten.

[ Voor 49% gewijzigd door mutsje op 24-01-2005 09:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Soms slaat hij "vast" en sommige keren kun je dan nog wel net inloggen na het wegklikken van verschillende meldingen over de schrijfbewerkingen. De active directory crasht waarschijnlijk. en vervolgens negeert de server alle inkomende verzoeken voor het aanmelden e.d.

Aanvullende info betreft ID's:

1054
Kan de domeincontrollernaam voor het computernetwerk niet opvragen. Er is een onverwachte netwerkfout opgetreden. . Het verwerken van het groepsbeleid wordt afgebroken.

1053
Kan de gebruikers- of computernaam niet vaststellen. Onvoldoende opslagruimte beschikbaar om deze bewerking te voltooien. . Het verwerken van het groepsbeleid wordt afgebroken.

1059
De DHCP-service kan geen enkele Active Directory-server vinden om zich te laten verifiëren.

7031
De File Replication-service-service is onverwacht gestopt. Dit is 1 keer gebeurd. De volgende herstelbewerking zal over 1800000 milliseconden worden uitgevoerd: Service opnieuw starten.

50
{Uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt} Kan niet alle gegevens voor het bestand opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een fout in de computerhardware of netwerkverbinding. Probeer het bestand ergens anders op te slaan.

57
Het legen van gegevens naar het transactielogboek is mislukt. De gegevens kunnen beschadigd raken.

Er draaien geen extra services op de server behalve de virusscanner.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 11:24 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Welke virusscanner? En ook geen printerdrivers neem ik aan?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
McAfee 7.0 Enterprise en drivers voor Broter printers HL 1470N en 2 Nashuatec (waarvan1 lexmark)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Ik zou eens gaan zoeken in de richting van de printerdrivers. Kan je die tijdelijk op een ander systeem delen en deinstalleren van deze machine?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En heb je genoeg ruimte op je harde schijf? Wat is de grootte van je pagefile en je fysieke RAM?

Ik doe even een ultra-light titelfixje :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Controleer je Active directory eens met ADCheck deze tool is van NetIQ.
Verder heb je nog dnslint om je DNS te checken etc.

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 22:04
Niet echt een oplossing maar toch handig om te doen. Zolang je de oorzaak nog niet weet kun je besluiten om de server "gecontroleerd" te laten herstarten op een door jou bepaald moment (in de nachtelijke uren). Daarmee voorkom je dat de server uitvalt op tijden dat het erg lastig is

shutdown -r

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vanavond even kijken dan geef ik wel antwoord, alvast bedankt!!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:12:
Ik zal vanavond even kijken dan geef ik wel antwoord, alvast bedankt!!
Hou er rekening mee dat Windows Server 2003 standaard dat leuke venster komt met afsluiten waarin je een reden moet opgeven waarom je restart etc.. dit kun je in de policy uitzetten of je shutdown schema aanpassen shutdown /? laat je alle opties zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het programma ADcheck gedraaid en alles is OK.
Ruimte zat op de verschillende schijven
pagefile 1.572.056 kB

Voor de rest kijk hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/sebaum/snapshot.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 17:43 ]

Verwijderd

aan je meldingen te zien is dns niet echt goed (understatement :)) geconfigged.

error 50 geeft ook nog eens aan dat je write delay cache aan hebt staan. als het goed is heb je ook meldingen dat dit niet aangeraden wordt door ms op een dc...

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik inderdaad anders ingesteld ipv auto maar dat is niet de reden waardoor de server crasht. Ik had daarvoor geen geheugen timings geconfigureerd en toen had ik al het probleem.

Hallo? het valt een beetje stil hier...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 19:50 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem de server restart na 4 dagen uit zichtzelf.

weet je misschien al een oplossing??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Open even een nieuw topic waarin je duidelijk aangeeft wat de precize situatie is, wat voor programma's je draait, e.d.

Dit soort klachten zijn vaak dusdanig verschillend dat doorgaan in zo'n topic niet zo zinvol is - ewl is het natuurlijk belangrijk om die topics evne door te nemen om te kijken of je er geen informatie uit kan halen :)

Verwijderd

Het probleem is opgelost.

Ik heb een nieuwe versie van promise raid controller geinstalleerd.
Pagina: 1