Hoe dynamisch is het IP je ip van wanado cable?

Pagina: 1
Acties:

• de_hardste
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen hoe dynamisch je ip adres van wanadoo is?
Ik ken veel mensen met wanadoo cable welke volgens de abbo specificaties een dynamisch ip adres hebben. Echter heb ik nog nooit gemerkt dat deze mensen ook daadwerkelijk een ander ander ip adres gekregen hebben. Zelfs als het modem een halve dag uit staat krijgen ze nog steeds hetzelfde ip zodra deze weer aan gaat. Hangt er aan zo ip adres dat uitgedeelt wordt van wanadoo dan bijvoorbeeld ook een lease time en hoelang is deze?

Bedankt alvast,

Marcel

Hmm.. wat tik fouten gemaakt in de titel.. Sorry!

[ Voor 5% gewijzigd door de_hardste op 24-01-2005 09:09 ]

Wat je niet probeert, lukt je niet.

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-02 06:56

Emerge

Bifidus schmifidus

Dynamisch is dynamisch. In principe kun je maandenlang hetzelfde IP behouden en ineens een nieuwe toebedeeld krijgen. Voor hetzelfde geld wissel je iedere week van IP. Daar kun je volgens mij geen pijl op trekken.

Mocht je dat nou willen opvangen en je wilt je pc van buitenaf kunnen blijven bereiken, dan kun je altijd gebruik maken van een DynDNS service.

[ Voor 29% gewijzigd door Emerge op 24-01-2005 09:20 ]

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• de_hardste
Ik snap heel goed wat een dynamisch ip adres inhoud.
Echter vraag ik me af hoe vaak het veranderd. als ik van diverse mensen daarover een antwoord krijg valt er best een gemiddelde te bepalen. Dat de kans bestaat dat het eens een keer afwijkt van het gemiddelde realiseer ik me heel goed.

Het gaat er voornamelijk om dat ik op diverse servers access op ip basis wil realiseren voor iemand.. Als ik die bijvoorbeeld 1 keer in de 3 maanden zou moeten wijzigen heb ik daar niet veel moeite mee. ( ook niet als het per ongeluk eens 2 keer in de 3 maanden is ) , maar zoals ik al omschreef is het me bij gebruikers die als 6 maanden Wanadoo cable hebben nog niet opgevallen dat ze een ander ip kregen. Maar dat is het geen dat ik onder de kenners hier toch even wil peilen.

Marcel

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:37

BoAC

Memento mori

Waarom neem je geen contact op met de provider?
Die kunnen jou dat precies vertellen volgens mij ;)

• de_hardste
BoAC schreef op maandag 24 januari 2005 @ 09:30:
Waarom neem je geen contact op met de provider?
Die kunnen jou dat precies vertellen volgens mij ;)
Hmm jaja... Jij denkt dat die 1e en 2e lijns support me dat kan vertellen? Hmm heb er een hard hoofd in... Als ik uberhaupt ergens op een hoger niveau de vraag kan stellen moet ik minstens 3 dagen wachten op het antwoord. :O

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:30
Leasetime staat op 2 weken, vandaar heb je een praktisch vast ip.

Sinds ik een moterola modem heb (8 maanden?) heb ik vast ip.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Freezerator schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:56:
Leasetime staat op 2 weken, vandaar heb je een praktisch vast ip.

Sinds ik een moterola modem heb (8 maanden?) heb ik vast ip.
In princiepe als je dus je verbinding twee weken uit zet (net na verkrijgen/verlengen van lease) heb je nogsteeds hetzeflde IP. Ook als je hem nog langer niet gebruikt blijft hij gewoon vrij totdat dat IP de langst ongebruikte is en uitgedeeld gaat worden opnieuw.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
hier vind je vast wat je weten moet ;)

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-02 16:16
Nou, hier is het ip adres al wel een paar keer veranderd :(

Maar gelukkig heb ik een no-ip adres, dus dan is het altijd te achterhalen.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:35

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hier heb ik ook al 6 maanden 't zelfde adres... een keertje een dagje een ander gehad maar meteen daarna weer 't zelfde terug :)

Casema, maar 't is 't zelfde als Wanadoo Cable... :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Hmm jaja... Jij denkt dat die 1e en 2e lijns support me dat kan vertellen? Hmm heb er een hard hoofd in... Als ik uberhaupt ergens op een hoger niveau de vraag kan stellen moet ik minstens 3 dagen wachten op het antwoord. :O
Lekker.

Maar goed, het idee is dat jij in principe een vast ip hebt, maar dat ze dit niet kunnen garanderen als er een servermove is, als je op een andere node komt of iets wat daarop lijkt, daarom wordt het geen vast IP genoemd omdat ze graag de vrijheid hebben om het te kunnen veranderen (net als met ADSL)

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 09:23
ik heb sinds de zomervakantie dat ik mijn motorola surfmodem kreeg. Sinsdien heb ik nog steeds hetzelfde IP. En het verandert maar niet. Maar ik vind het niet erg, vond het ook niet erg toen ik het niet had.. maar blijkbaar hebben ze dus nu een vast IP...

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Pagina: 1