Toon posts:

Computer zeer traag, CPU loopt volgens Sandra op 5,59 GHz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een computer thuis van mijn oom waar ik naar zou kijken. Het probleem is dat het systeem zeer traag is. Er staat winXP op met alle grafische opties zo laag mogelijk. Het is trouwens een Packard Bell systeem.
Specs van syteem:

CPU: AMD Athlon XP 2200+
MOBO: Microstar Inc. MS-6511
Geheugen: 256 MB
Vidkaart: geforce 4 MX 440
Verder niks bijzonders

Het probleem is dus dat alles heel erg traag gaat, het openen van IE duurt ongeveer 20sec. Zelfs eigenschappen opvragen van "deze computer" duurt 15 sec.
En wat nog vreemder is:

Afbeeldingslocatie: http://kubnw11.kub.nl/~s896768/pics/benchmark.jpg

http://kubnw11.kub.nl/~s896768/pics/benchmark.jpg

De kast is een beetje scheef, dus hij is een keer gevallen denk ik, maar wat zou er mis zijn? :?

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als ik dat lees denk ik licht aan spyware... gooit hitmanpro (www.hitmanpro.nl) er eens overheen en anders eerst een frisse installatie proberen! (wel even navragen of alles eraf mag 8)7 )

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

duik ff in de bios en reset naar defaults

daarna ff windows een beetje opschonen door alle items in opstarten leeg te gooien en ff kijken naar vreemde devices in ap.beheer, en ook ff kijken of er niet standaard ms services draaien

lost dit niks op, dan ff reinstall doen en resultaat hier posten :)

suc6!

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:02
Zit de koeling wel goed op de processor? Kan zijn dat ie heel erg warm wordt en miss issie daarom wel erg langzaam. Voor die 5.59 Ghz, probeer is een bios-update.

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 21:27
'kzou ut zo laten.. lekker snel :Y)

Geeft hij bij andere progs ook 5,59Ghz aan dan?
(bv CPU-Z, eigenschappen deze computer ed..)

't kan ook zijn dan SiSoftware Sandra z'n dag niet had :)

Verwijderd

zie ik hier een record op lucht? :P

dit heb ik nog nooit meegemaakt....

kast beetje scheef? is de moederbord tray nog recht? kortsluiting kan ook leuke dingen op je scherm zetten

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe winXP install had ik er al op gezet. Er is ook wel te werken met de computer, alleen gaat het wat langzaaaaam. (Ik zit er nu ook achter te tikken).

ga zo ff CPU-Z proberen en in de bios rondneuzen. Bij de geheugenbandbreedte test in sisoft sandra krijg ik trouwens ook al een enorm hoge score.

Verwijderd

Topicstarter
CPU-Z geeft wel netjes de goede snelheid aan: 1800Mhz (2200+)
Het is geen spyware, heb hitmanpro en microsoft antispyware al gedraait.
In de Bios stond alles al op default.

Ik heb nog eens stevig gevoelt of alles in de kast vast zat en even een tikkie gegeven :*) en het lijkt erop dat het weer wat sneller gaat allemaal :D

Sisoft geeft nu wel als snelheid 5,64Ghz aan. wordt dus steeds sneller :D

Verwijderd

Misschien is je oom gewoon stiekem een die-hard OC'er >:)

Maar ik denk idd dat je mobo of cpu brak is.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Leuke FSB, 414MHz ;) En een rating van 8100 :D Ik denk toch een error aangegeven door de chipset/BIOS. Waarom het zo traag is kan zoveel redenen hebben. Zoek uit wat het probleem is: CPU overbelast, traag reagerend systeem (zonder CPU belasting), HD die veel I/O doet, etc.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 09:24:
Misschien is je oom gewoon stiekem een die-hard OC'er >:)

Maar ik denk idd dat je mobo of cpu brak is.
Of dat SiSoft Sandra de waardes niet goed uitleest... En dat lijkt me hier wel gaande, aangezien er wel gedetecteerd word, dat het een Athlon XP 2200+ is... :) Als je namelijk kijkt, naar FSB snelheid, zegt ie ook 2x 414 (in het plaatje dan...) En dan nog klopt het niet, want 2x 414 is bij mij nog altijd 828 MHz... En 2x 828 MHz is 1,6GHz en guess what? Dat is de snelheid van een 2200+ :9

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

GJ-tje schreef op maandag 24 januari 2005 @ 09:29:
[...]
Of dat SiSoft Sandra de waardes niet goed uitleest... En dat lijkt me hier wel gaande, aangezien er wel gedetecteerd word, dat het een Athlon XP 2200+ is... :) Als je namelijk kijkt, naar FSB snelheid, zegt ie ook 2x 414 (in het plaatje dan...) En dan nog klopt het niet, want 2x 414 is bij mij nog altijd 828 MHz... En 2x 828 MHz is 1,6GHz en guess what? Dat is de snelheid van een 2200+ :9
Leuke theorie ;)

De snelheid van een 2200+ is 1,8 GHz. (13,5 x 133 @ 1,6V voor T'bred/
Thorton, 1,65V voor T'bred-B)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
De snelheid van een 2200+ is volgens mij 1800Mhz
Dat is ook wat CPU-Z aangeeft. Ik denk dat het Sisoft Sandra is die in de fout gaat. Het systeem draait nu weer een stuk sneller, na alle onderdelen even goed aangedrukt te hebben en dat tikkie tegen de kast :)

Ik ga straks nog wel even wat dingen testen om zeker te zijn.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 09:35:
De snelheid van een 2200+ is volgens mij 1800Mhz
Dat is ook wat CPU-Z aangeeft. Ik denk dat het Sisoft Sandra is die in de fout gaat. Het systeem draait nu weer een stuk sneller, na alle onderdelen even goed aangedrukt te hebben en dat tikkie tegen de kast :)

Ik ga straks nog wel even wat dingen testen om zeker te zijn.
Je hebt inderdaad gelijk, was denk ik in de war met de 1800+ dan of zo (die heeft een snelheid van 1.53GHz namelijk...) ;) Exuse moi (tis nog vroeg in de morgen)\

Maar heb je trouwens al gekeken, van de snelheid is, met behulp van Bijvoorbeeld CPU-z?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Dit lijkt me meer een algemeen probleem (ook al lijkt het volgens sisoft een fantastische overclock ;)).
Ik schop dit topic toch even naar Processors, Mobo's & Geheugen :)

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje schreef op maandag 24 januari 2005 @ 09:40:
[...]
Je hebt inderdaad gelijk, was denk ik in de war met de 1800+ dan of zo (die heeft een snelheid van 1.53GHz namelijk...) ;) Exuse moi (tis nog vroeg in de morgen)\

Maar heb je trouwens al gekeken, van de snelheid is, met behulp van Bijvoorbeeld CPU-z?
Volgens mij ben je nog steeds aan het slapen ;)
je quote een stukje van mij waarin staat wat CPU-Z aangeeft :+

Verwijderd

Is het een packard bell pc?
Is je bios versie >= 1.5?
http://support.packardbel.../REFBIOS00760500.asp?c=ap

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 00:50

WPN

lees ook even voor de zekerheid de SMART gegevens van je HD uit....

voor afgelopen kerst een pc gefixed die super traag ging, was 1 klein detail in de hd in error (weet niet meer welke) en het duurde gewoon een 5 minuten om in te loggen....

hd vervangen en het draait geweldig

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Pagina: 1