Toon posts:

80 Gb Seagate: kapot of incompatible?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een familielid heeft een PC uit 1998, met een Pentium II-400 op een moederbord met een Intel 440 BX chipset. 256 Mb RAM. In het systeem zat een Maxtor 20 Gb HD, maar die is kapot gegaan. Het systeem detecteert ‘m nog wel, maar als de XP-setup ‘m probeert te formatteren geeft ie aan dat de schijf beschadigd is, en niet geformatteerd kan worden. Vervolgens een nieuwe Seagate 80 Gb IDE-schijf gekocht en deze geïnstalleerd, maar het systeem detecteert ‘m niet. In het BIOS staat de HD-detectie ingesteld op auto, LBA-mode (zoals door de fabrikant opgegeven), maar niks. Morgen is de winkel, waar ik ‘m heb gekocht, pas weer open.
Is deze schijf gewoon kapot, of is er een kans dat er sprake is van incompatibiliteit?

Verwijderd

jumper settings van de schijf goed staan?
gechecked op de site van fabrikant?
google?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid, kijk aldaar onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" en onder de hoofdstuk "Harddisks". Informatie zat :) Welke ik dus helemaal niet tegenkom in je topicstart. Het is hier op GoT de bedoeling dat je inzet en inzicht toont, research doet en in de topicstart aantoont wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem B)

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 24-01-2005 08:17 ]

Dit topic is gesloten.