Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Spyware realtime scanner?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees met interesse diverse ervaringen mbt spyware verwijderaars, Ad-aware/Spybot/Hitman pro ( te gek trouwens!) en de nieuwe van MS .

Deze doen echter allemaal hun werk achetaf.
Maar weet iemand of er nu ook een tool bestaat welke ( net als een virusscanner) realtime een oogje in het zeil houdt?
Ik gebruik Norton Antivirus 2002. Scant ie nu wel of niet op syware?
Hoor en lees hier tegengestelde verhalen over nl......

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 01:05 ]

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ad-Watch van Ad-Ware houdt ook real-time een oogje in het zeil... Meerdere van die programma's hebben zo een real-time tooltje op de achtergrond meelopen. Naar mijn ervaring doen ze echter niet echt goed hun werk en zal een scan om de zoveel tijd gewoon nodig zijn...

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:55

Rexomnium

Vincam aut moriar

Ik gebruik nu al maanden de anti-spyware tool van McAfee.
Vandaag toevallig een systemcheck met ad-aware pro en spybot gedaan en slechts een paar trackingcookies hoeven te verwijderen. Lijkt me dus wel een aardig programma :)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Verwijderd

ik gebruik nu al een poosje de RT scanner van M$ MS1-Antispyware en ben daar uiterst tevreden over.
geeft netjes een melding als één of ander installer veranderingen wil doorvoeren in het register- of je internetinstellingen.

Ook kun je door een paar muisklikken je standaard instellingen weer terugzetten zoals het hoort.
en de full scan is nog niet dusdanig dat hij er alles uithaalt, maar het is zeker een welkome hulp bovenop hitman pro en wat meer van die tooltjes...

let wel, het is nog een beta versie, maar ik denk dat microsoft deze keer een goed product op de markt plaatst!

Linkje
1Het bedrijf wordt nog altijd afgekort tot MS. :)

[ Voor 8% gewijzigd door pasta op 24-01-2005 01:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 01:42:
ik gebruik nu al een poosje de RT scanner van M$ MS-Antispyware en ben daar uiterst tevreden over.
geeft netjes een melding als één of ander installer veranderingen wil doorvoeren in het register- of je internetinstellingen.
Volgens mij zijn dit toch 'achteraf' en geen realtime scanners?
Dit betreft niet mijn vraag, zie helemaal bovenaan.

[ Voor 28% gewijzigd door pasta op 24-01-2005 01:57 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

De anti-spyware tool van Microsoft heeft gewoon een realtime scanner aan boord. :) Er zijn overigens meerdere programma's tegenwoordig die dit hebben. Spybot heeft een Tea Timer component, Ad-Aware heeft Ad-Watch, etc. etc. :)

Signature

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 01:45:
[...]

Volgens mij zijn dit toch 'achteraf' en geen realtime scanners?
Dit betreft niet mijn vraag, zie helemaal bovenaan.
Wel degelijk hoor!

MS-Antispyware omvat beide functies....

Allereerst wordt tijdens de installatie gevraagd of je de realtime scanner wilt inschakelen en na installatie wordt geacht een volledige scan te draaien nadat de nieuwste updates zijn binnen gehaald.

Die realtime scanner blijft desgewenst ook met een icoontje in je systray onder 1 muisklik bereikbaar.

hierbij monitored de scanner jouw surfgedrag en grijpt in waar nodig...

offtopic:
wat is nu pesies zo erg aan de M$ ?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

wat is nu pesies zo erg aan de M$ ?
offtopic:
Het is gewoon een kinderachtige troll. Vrijwel ieder bedrijf probeert geld te verdienen, Microsoft heeft hier alleen meer success mee gehad in het verleden. Zie verder ook Windows Operating Systems - Policy :)

Signature

Verwijderd

pasta schreef op maandag 24 januari 2005 @ 02:29:
[...]
offtopic:
Het is gewoon een kinderachtige troll. Vrijwel ieder bedrijf probeert geld te verdienen, Microsoft heeft hier alleen meer success mee gehad in het verleden. Zie verder ook Windows Operating Systems - Policy :)
point taken .. thnx

• smvs
  • Niet online
spywareblaster. www.javacoolsoftware.com

neemt geen resources. goed proggie.

Verwijderd

Topicstarter
Eh..wat zijn 'resources'?
Mijn Babylon vertaald het als:
bron; middel; toevlucht; initiatief; bekwaamheid

Maar, dat is het vast niet! ;)
haha

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 00:37:
Eh..wat zijn 'resources'?
Mijn Babylon vertaald het als:
bron; middel; toevlucht; initiatief; bekwaamheid

Maar, dat is het vast niet! ;)
haha
(Systeem-)bronnen is anders wel de correcte Nederlandse vertaling volgens mij.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 01:04:
Ik gebruik Norton Antivirus 2002. Scant ie nu wel of niet op syware?
Norton Antivirus 2002 is serieus achterhaald. Ikzelf heb Kaspersky 5 met extended bases, deze herkent ook redelijk wat spyware. Ook de huidige McAfee vind ik een pak beter dan Norton (en zeker dan Norton 2002, die achterhaald is imho)

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

spybot heeft ook een realtime beveiliging, maar deze pakt elke registerwijziging met een melding, dus ook als je zelf serieus iets aan het installeren bent (een ja oke klik is dan voldoende). Ik vind dat niet zo'n probleem, weet je in ieder geval dat ie alles pakt, en niet alleen het voorgekauwde wat hij herkend als zijnde spyware:)

Verwijderd

Topicstarter
Norton Antivirus 2002 is serieus achterhaald.
Een paar verschillen zijn volgens mij alleen dat bv de 2003 versie ook messenger files kan scannen en meer van dit soort details.
Maar waar zit het essentiele verschil in ..
Ik heb dit es uitgezocht, maar volgens mij maakt de werkelijke bescherming elkaar niet veel ( mist je de updates regelmatig haalt uiteraard)
Of zie ik dit verkeerd?

• Occy74
  • Laatst online: 16-11 19:01
SpywareGuard 2.2
SpywareGuard provides a real-time protection solution against spyware that is a great addition to SpywareBlaster's protection method.

Systeem Specs

Pagina: 1