Pc naar receiver pakt geen DTS?

Pagina: 1
Acties:

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:19
Ik heb dus een Kenwood 5070D receiver met DTS en DD 5.1 ondersteuning bla bla.... maar als ik mijn Audigy 2 NX van mijn pc doorsluis naar mijn receiver met een optische geluidskabel, heb ik wel supergoed geluid enzo, maar als ik dan een "dts" dvd afspeel via de pc in media center edition van windows, pakt de receiver geen DTS!!! dat is toch te gek voor woorden? ik heb ook al een Coaxiaal kabeltje geprobeerd, maar geen geluk.

iemand suggesties?

Afbeeldingslocatie: http://www.pult.ru/upload/images/25036.jpg

Etuuuuuh!

Verwijderd

alles goed ingestelt op spdif? in de mediaplayers maar ook ik de creative consoles. zoek anders op dit forum staat er al heel veel keren op hoe dat ingestelt moet worden.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:00

Shunt

Boe

Crypter schreef op maandag 24 januari 2005 @ 01:00:
Ik heb dus een Kenwood 5070D receiver met DTS en DD 5.1 ondersteuning bla bla.... maar als ik mijn Audigy 2 NX van mijn pc doorsluis naar mijn receiver met een optische geluidskabel, heb ik wel supergoed geluid enzo, maar als ik dan een "dts" dvd afspeel via de pc in media center edition van windows, pakt de receiver geen DTS!!! dat is toch te gek voor woorden? ik heb ook al een Coaxiaal kabeltje geprobeerd, maar geen geluk.

iemand suggesties?

[afbeelding]
moet je natuurlijk wel een dvd player as intevidia codec of zo iets met een dts suport er in. want een hoop van die players hebben gewoon geen dts ondersteuning.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

hoeft niet, als je zorgt dat er gewoon onbewerkt spdif signaal naar de versterker wordt gestuurt regelt die wel verder dat het dts wordt verwerkt

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:39
Ken de Audigy2 NX zelf niet(heb zelf een ZS), maar ik kan me voorstellen dat je misschien SPDIF Passthrough moet inschakelen ipv. de onboard decoding van SPDIF(te vinden onder AudioHQ)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:00

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 01:40:
hoeft niet, als je zorgt dat er gewoon onbewerkt spdif signaal naar de versterker wordt gestuurt regelt die wel verder dat het dts wordt verwerkt
dat is dus lulkoek.
ik moet toch echt een dvdplayer hebben die DTS ondersteunt voor ik het af kan spelen op mijn z-680. en dat geld ook zo voor mijn yamaha 450 dus ik zou echt maar eens naar de player gaan kijken. gebruik eens movie player clasic.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Shunt schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 07:29:
[...]

dat is dus lulkoek.
ik moet toch echt een dvdplayer hebben die DTS ondersteunt voor ik het af kan spelen op mijn z-680. en dat geld ook zo voor mijn yamaha 450 dus ik zou echt maar eens naar de player gaan kijken. gebruik eens movie player clasic.
De DTS decoder zit extern achter de s/pdif poort. Je moet dus een speler hebben die z.g. "DTS passthru" ondersteunt. Geen DTS decoding, wat meestal bedoeld wordt.

In Nederlands: de speler moet de DTS (DD) data onbewerkt en onverminkt doorsturen naar de s/pdif poort.
Er zijn niet veel hardware/software combinaties die dat helemaal goed doen.
Creative rommel heeft in ieder geval de nare eigenschap dat ze alles resampelen naar 48kHz op de s/pdif poort. Dus je zul nooit 44k1 DTS materiaal af kunnen spelen. En je gewone 44k1 materiaal (zoals alle mp3's) wordt door Creative ook verminkt.

Verwijderd

bij mij werkt alles prima als ik powerdvd versie 3 (ivm die macrovideo shit ofzo) op spdif instel en creative audigy (zs in mijn geval) ook op spdif zet. Versterker schakelt gewoon van pcm naar dolby digital of dts bij een dvd.

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
je hebt toch ook een dts codec/ac3 codec nodig?? want bij mij doen sommige divx films ook dts
ik heb volgens mij wel zoiets geinstalleerd...

edit:
http://ac3filter.sourceforge.net/
http://prdownloads.source...filter_0_70b.exe?download

[ Voor 31% gewijzigd door hilbren op 26-01-2005 11:29 ]

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10-2025

Shva

aka Jos_theboss

Zo ver ik weet hebben divx films geen dts maar maximaal DD 448 khz...
Pagina: 1