Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Front USB van Antec Aria werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Antec Aria gekocht met aan de voorkant 2 USB poorten en een USB cardreader. Op mijn moederboard zit één USB header (voor twee poorten) waar ik of de twee USB poorten of één poort en de cardreader op aan zou willen sluiten. Vreemd genoeg wil geen van alle werken. Ik heb nu een backplate met 2 USB connectoren op de achterkant zitten, die werkt prima.

Het eerste wat ik gecontroleerd heb toen het niet werkte zijn de pinouts en de kleuren van de draadjes op de werkende connectoren (aan de achterkant) en de niet werkende (aan de voorkant). Deze komen keurig overeen met de moederboard handleiding en ook allemaal netjes overeen met de poorten aan de achterkant.

Daarna heb ik de connectoren van de front USB doorgemeten met een multimeter:

De rode 5V DC zit links,
de witte Data- daarnaast,
de groene Data+ daarnaast en tot slot
de zwarte ground daarnaast.

Aan de connector kant zit er dan nog een zwarte ground achter, beide grounds zitten op de plug met elkaar en met zowel de helemaal rechter pin als het omhulsel verbonden.

Zover als ik kan zien zit het allemaal helemaal goed, maar als ik er een USB apparaat in stopt herkent Windows helemaal niets, gebruik ik de achterkant dan werkt het prima.

Ik heb ook een Pendrive geprobeerd met een lampje er op, hierbij gaat het lampje heel even aan als ik 'm er de eerste keer in stop, haal ik hem er daarna uit en stop 'm er weer opnieuw in dan gebeurt er niets.

Wie o wie heeft een idee? Ik sta volkomen verbaast, het enige waar ik nog aan kan denken is dat er misschien een component op het Front USB bracket defect zou zijn (zitten hier eigenlijk componenten op voor stabilisatie ofzo?) of dat de kabels niet genoeg afgeschermd zouden zijn; Weet iemand hoe ik dit kan testen? Heeft er iemand een ander idee?

Verwijderd

Front USB bevat geen actieve componenten, alle functionaliteit zit op je moederbord. De front usb is alleen een setje USB connectoren, een afgeschermde kabel, een ferrietkern en wat moboheader connectors.
Staan er geen afwijkingen in systeembeheer? Is USB front wel ingeschakeld in de bios? (sommige mobo's bieden naast het uitschakelen van ALLE USB ook optie tot selectieve inschakeling) Heb je al eens getest met een ander USB bracket? Ben je administrator als je test met die USB stick?
+5V/D-/D+/Gnd zou iig moeten kloppen, check evt. of er geen draadje los zit (en dan vooral van de datalijnen, aangezien er blijkbaar wel spanning op komt te staan..

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

En crossposten vinden we niet leuk. Antec Aria front USB werkt niet

Dit topic is gesloten.