Toon posts:

2 Soorten speakers tegelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik ben niet zo'n master in de PC's, helaas dus daarom even een 'simpel' vraagje.

Ik heb een headset, en gewone speakers. Hoe kan ik zowel de headset speakers gebruiken en de normale tegelijk..?

Er zijn 2 audio uitgangen, maar als ik in allebei 1 tje stop hoor ik alleen de headset maar.

Heb 1 soundcard (onboard)

Als dit niet gesteld mag worden of zo, dan sluit hem maar :X

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02 23:03
omdat niet allebei je geluidskaarten tegelijk aangesproken worden ( tenzij je dit zo instelt, weet niet hoe dat dan wel moet ).. Meestal gebruikt windows 1 default kaart om geluid af te spelen, sommige applicaties bieden de mogelijkheid om de 'geluidskaart' te selecteren

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik denk dat hij maar 1 kaart heeft, met 2 audio-uitgangen. De eerste uitgang wordt (blijkbaar) uitgeschakeld zodra je in de tweede een stekkertje prikt. Oplossing: splittertje bij de handyman halen ;)

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:54
Of ff een cheapass trustkaartje (8 a 12 euries) ofzo halen en die in je pci-slot proppen.
Daar de headset in en klaar is kees.

Huub

Always bet on Huub

Verwijderd

Topicstarter
maar officieel zou het toch wel moeten werken? waarom maken ze anders 2 van die uitgangen? 8)

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:45

SilencerNL

No remorse

Die 2 uitgangen zijn waarschijnlijk 2x front en 2x back... Je moet gewoon een splitter halen ;)

Don't dream your life, live your dreams!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:05:
Hi, ik ben niet zo'n master in de PC's, helaas dus daarom even een 'simpel' vraagje.

Ik heb een headset, en gewone speakers. Hoe kan ik zowel de headset speakers gebruiken en de normale tegelijk..?

Er zijn 2 audio uitgangen, maar als ik in allebei 1 tje stop hoor ik alleen de headset maar.

Heb 1 soundcard (onboard)

Als dit niet gesteld mag worden of zo, dan sluit hem maar :X
Ik denk dat je 2de uitgang is voor een 5.1 of 7.1 opstelling en niet voor 2 verschillende apparaten.

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-02 22:58

sjirafje

No inspirational quotes here

Even een vraag je aan de TS;
Wil je via je speakers het zelfde horen als via de headset? In dat geval is een simpele splitter voldoende.
Wil je via je speakers iets anders horen dan via de headset? In dit geval volstaat een splitter niet. Hier voor heb je 2 geluidskaarten nodig.
edit:

Het zou ook goed kunnen dat het vergelijkbaar is met de koptelefoon uitgang van je versterker, wanneer je daar je koptelefoon aansluit gaan de speakers ook uit.

[ Voor 24% gewijzigd door sjirafje op 23-01-2005 23:21 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Verwijderd

Topicstarter
Kan je met 2 geluidskaarten ook hetzelfde op beiden horen?

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-02 22:58

sjirafje

No inspirational quotes here

Waar wil je het eigenlijk voor gaan gebruiken? Als je dit wilt gebruiken om mp3-tjes te mixen, dan kun je in je mixprogramma vaak aangeven welk signaal naar welke geluidskaart moet. Er zijn ook programma's die het geluid mono maken en zo doende het linker en het rechter kanaal iets anders laat horen

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Verwijderd

ik denk, dat als je een kabeltje tussen de 'line in' van de ene zet en daarop de uitgang van de andere dat je op je 'hoofd geluidskaart' kunt horen wat je op de andere hoort.

dan heb je alleen nog een splittertje nodig ;)

bovenstaande lijkt me alleen een beetje vreemde situatie :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar als ik nu gewoon een tweede soundcard erbij haal, dan is een splitter overbodig, volgens mij? En dan kan ik zowel op beiden wat anders als op beiden het zelfde horen?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Euh een splitter kost je 1 euro, een nieuwe geluidskaart 6 euro. Ik had het wel geweten dus.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 14:30
Ik kan met mijn Nforce chipset het geluid gewoon "klonen" over de verschillende uitgangen. Misschien kan jij dat ook. Wat voor moederbord heb je?

tvw

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

instellen op 4 luidsprekers, 1 uitgang voor je headset, de andere voor je speakers.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Oude asus a2v66 of zo

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de soundcard C-Media Wave Device.

Als ik 4 speakers instel dan hoor ik alleen de radiospeakers. Wanneer ik op 5.1 instel dan hoor ik hem zachtjes door me headset, maar niet door de boksen. Het is dus duidelijk of, of.. Soms als ik bij audio eigenschappen iets instel dan hoor ik hem heel even flitsen door de headset.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

waar heb de speakers ingeplugd en waarin de koptelefoon?
Zit er bij c-media een test programma voor het geluid?
Ik heb namelijk mijn speakers op audio-out (groen) en mijn headset op audio-out (blauw) en dat werkt gewoon.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Spice schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:29:
waar heb de speakers ingeplugd en waarin de koptelefoon?
Zit er bij c-media een test programma voor het geluid?
Ik heb namelijk mijn speakers op audio-out (groen) en mijn headset op audio-out (blauw) en dat werkt gewoon.
ik had dat gisteren ook, en ik heb het programma "Mixer" voor de soundcard. Ik heb dus ook de set in de blauwe en de radio versterker + boxen in groene.
Pagina: 1