Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-11 19:20
Ik heb onlangs een GPS voor m'n pocket pc (Toshiba 2032SP) gekocht. Het is een Rikaline 6010-x5.

De GPS wordt aangesloten op de stekker van de sigarettenaansteker. Daaraan zit in een seriele kabel. Ik plug deze in de ppc. De batterij wordt opgeladen en op de GPS brandt er +/- 3 a 4 seconden een groen lampje. Daarna knippert hij elke 1 seconden.

Helaas zie ik nog steeds geen satallieten op m'n schermpje komen.

Ik heb zelfs een uur lang gereden zodat dat ding de tijd heeft om te fixen met een Sat. Maar tevergeefs.

Ik heb GPSViewer gebruikt om te kijken of ik connectie krijg. Maar hoe dit programma voor de rest werkt weet ik niet. Ik heb gekozen voor Rikaline op comport 1 en klik dan op Open GPS. Er gebeurt niets. Ik weet eigenlijk ook niet wat ik dan moet verwachten.

Iemand een idee/tip/truc/oplossing ?

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Signs schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:01:
Ik heb onlangs een GPS voor m'n pocket pc (Toshiba 2032SP) gekocht. Het is een Rikaline 6010-x5.

De GPS wordt aangesloten op de stekker van de sigarettenaansteker. Daaraan zit in een seriele kabel. Ik plug deze in de ppc. De batterij wordt opgeladen en op de GPS brandt er +/- 3 a 4 seconden een groen lampje. Daarna knippert hij elke 1 seconden.

Helaas zie ik nog steeds geen satallieten op m'n schermpje komen.

Ik heb zelfs een uur lang gereden zodat dat ding de tijd heeft om te fixen met een Sat. Maar tevergeefs.

Ik heb GPSViewer gebruikt om te kijken of ik connectie krijg. Maar hoe dit programma voor de rest werkt weet ik niet. Ik heb gekozen voor Rikaline op comport 1 en klik dan op Open GPS. Er gebeurt niets. Ik weet eigenlijk ook niet wat ik dan moet verwachten.

Iemand een idee/tip/truc/oplossing ?
Welk programma gebruik je voor navigatie?

Imperfectionist.

Verwijderd

Als je TomTom gebruikt moet je er wel voor zorgen dat naast de gps apparaten een vinkje staat in het vierkante blokje. Dat was bij mij het probleem.

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 07:11:
Als je TomTom gebruikt moet je er wel voor zorgen dat naast de gps apparaten een vinkje staat in het vierkante blokje. Dat was bij mij het probleem.
dat heb ik ook gehad ja |:(

dus:
muis kiezen uit lijst>links van de dropdown menu waaruit je hebt gekozen op het knopje drukken.

Imperfectionist.

• Signs
ik gebruik tomtom.

Als ik naar Tomtom gps ga dan kies ik de rikaline gps 6010 op comport 1 en zet een vinkje in het hokje. Maar ook dit helpt niet

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Uuuhm,
Bij de GPS instelling staat er dat icoontje met ZZZZZ of 2 handjes (oftewel uit / aan)?
In het eerste geval, even op de handjes zetten (schuif naar rechts).

We have just one world, but we live in different ones...

• Signs
Daar zat ik ook aan te denken.

ZZZZ en 2 handjes ja...ik zal dat eens proberen

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:18

duderuud

Sliden is koel

Zie je in het GPS-scherm wel de tijd lopen? (Die een uur achterloopt)

Motor-Forum.nl

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 11:23
Je kunt overigens ook het beste stil blijven staan voor een snelle fix. Als je gaat rijden terwijl er nog geen fix is duurt het alleen maar langer voordat je wel een fix krijgt. Al is een uur wel wat aan de lange kant ;).

• Signs
Duderuud schreef op maandag 24 januari 2005 @ 08:53:
Zie je in het GPS-scherm wel de tijd lopen? (Die een uur achterloopt)
Ik zal zo even kijken

• Signs
ik heb de 2 handjes aan gezet.

Ik zie geen tijd lopen.

De GPS knippert. Eerst ff een paar seconden branden en daarna knipperen. Maar ik krijg nog niets op m'n ppc te zien

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 13:32
je ziet rechts zo'n schotelantenne met een pda ernaast. zie je daar beweging (data) tussen gaan? als dat niet zo is, heb je gewoon geen connectie met je gps antenne. probeer anders een andere com-poort (mijn bluetooth ding zit bijvoorbeeld op com6).
;)

edit: hmm, je kan alleen uit com3 kiezen verder zie ik nu, als je een serial cable gebruikt....

[ Voor 18% gewijzigd door Meester_J op 24-01-2005 13:08 ]

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:36

JanB

Het ken rotter !!!

Heb je het al geprobeerd met de GPS antenne buiten de auto? Misschien heb je een hittewerende voorruit die de radiosignalen van de satellieten tegen houdt.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 13:32
bij een hittewerende voorruit kreeg ik wel signaal, alleen niet sterk genoeg om je positie te bepalen. die balkjes kwamen maar tot 3/4 zegmaar.

• DonDaaf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:09
Welk protocol gebruik je, en op welke snelheid?

• Signs
Ik heb de gps op het dak gezet. Maar dit hielp niets.

Ik zie helemaal geen connectie. Geen balkjes dat oploopt etc.

Ik kan alleen instellen:

GPS merk/type

Comport.

En daar houdt het bij op. Dus geen baudrate instellingen.

Ik heb de icoon ZZzzz naar Tomtom handjes gesleept.

Als ik tomtom zonder de gps opstart dan krijg ik in het beeldscherm een kabeltje met een rood kruisje erdoor heen. Als ik de gps weer aansluit gaat dat kabeltje + kruisje weer weg. Tevens laadt gelijk mijn pda op

• Wouter!
Als ik tomtom zonder de gps opstart dan krijg ik in het beeldscherm een kabeltje met een rood kruisje erdoor heen. Als ik de gps weer aansluit gaat dat kabeltje + kruisje weer weg. Tevens laadt gelijk mijn pda op
Dat icoontje geeft dan inderdaad ook alleen maar aan dat ie wordt opgeladen. Omdat je GPS-antenne aan het laadsnoer vastzit wordt dus automatisch je PDA niet meer geladen als je de GPS-antenne eraf haalt (al kun je ook alleen de antenne eraf halen en het laad-gedeelte van de kabel eraan laten zitten).

Ik heb trouwens ook ergens gewerkt waar dit erg vaak voorkwam. Dat waren Mitac Pocket PC's met dezelfde Rikaline 6010 ontvangers. Na veel gepruts kwamen we er niet uit en stuurden we die apparaten gewoon retour naar de leverancier (het waren overigens Destinator-pakketen compleet met PDA, Rikaline-ontvanger, houder met zuignap en Destinator Benelux, dus ik weet ook niet aan welk onderdeel van het pakket het heeft gelegen ...).

[ Voor 30% gewijzigd door Wouter! op 24-01-2005 14:52 ]

• Signs
ThaWout schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:47:
[...]

Dat icoontje geeft dan inderdaad ook alleen maar aan dat ie wordt opgeladen. Omdat je GPS-antenne aan het laadsnoer vastzit wordt dus automatisch je PDA niet meer geladen als je de GPS-antenne eraf haalt (al kun je ook alleen de antenne eraf halen en het laad-gedeelte van de kabel eraan laten zitten).
Als ik de kabel eruit laat dan gaat Tomtom blaten met dat icoontje. Ik kan ook dan niet verder met tomtom ik kan tikken op dat scherm wat ik wil, totdat ik de kabel er weer inplug. Dan gaat tomtom wel verder.

Overigens als ik bij de gps instellingen, voor de gein, comport 3 kies dan loopt bijna de ppc vast. Alles gaat dan heeeell traag...is dit normaal ?

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11 16:54
In je GPS instellingen het volgende invoeren:

Bovenste regel: TomTom Navigator GPS
Onderste regel: Serial Cable on COM (en hier een nummer, kan variëren van 1-8)

Dan het vinkje terug zetten in de checkbox.

Nu zou hij het moeten doen!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Signs
het werkt nog niet.

Ideeen ?

• DonDaaf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:09
Stel 'm eens in op SiRF 4800 en op COM1 (of elke andere COM poort die er beschikbaar is). Dat zou ook moeten werken.

• Signs
Nope werkt ook niet. Als ik voor de Com3 kies dan loopt m'n ppc vast. Ik kan alleen kiezen voor een Com1

• Signs
*bump*

• Wouter!
Harde reset en alles opnieuw installeren!

Zoek ook even naar specifieke patches en/of updates m.b.t. jou PocketPC en/of GPS-ontvanger en installeer alle updates van TomTom.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Yep zonder de juiste TomTom updates (moet je wel de goede versie downloaden inclusief GPS driver update) kan je rare GPS problemen krijgen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Signs
Ik heb een aantal keer de ppc een harde reset gegeven en alles opnieuw geinstalleerd dus TomTom + nieuwste updates tomtom en GPS.

Ik blijf hetzelfde probleem houden :X

• Wouter!
Dan zou ik je GPS-muis en kabel retoursturen en een nieuwe vragen (of wat ze meestal eerst willen: repareren).
Pagina: 1