Toon posts:

Koelpasta

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mn zalman 7000B op een AMD64 gemonteerd en vraag me af of de hoeveelheid koelpasta die ik gebruikt heb goed is.

Ik lees met wat gegoogle opmerkingen als "1 rijstkorel" bij een athlonxp, waarvan de core 1x1 cm is, of "1 mm dik".

Nu lijkt mij dit belachelijk veel, ik heb denk ik ongeveer 1 rijstkorel gedaan op de athlon 64, die 10 keer zoveel oppervlak heeft dan de core van een xp.
Het laagje is zo dun dat het zeker niet kleurdekkend is. Het grijze metaal schijnt duidelijk door de witte pasta heen op het grootste deel van het oppervlak.
Wel is het goed uitgesmeerd met een creditcard zodat de hele core ongeveer even dun is bedekt.

Is dit te dun ?

1 MM is toch wel erg belachelijk veel, het zou er dan waarschijnlijk aan alle kanten uitspuiten wanneer ik het koelblok aandraai.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Het is ook niet de bedoeling om je hele core te voorzien van een laag van 1 mm 8)7 , dat is wel iets teveel jah, gewoon een acceptabel rijstkorreltje dus, of een kwakje van een vierkante mm will do, als ik je zo hoor zal het wel goed zitten, check je temps gewoon dan komt het goed :)

Verwijderd

Propje en uitsmeren werkt het best.. kan je altijd nog teveel eraf halen.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Het gaat om "gaten opvullen". Het gehele oppervlak moet gekoeld worden.

U vraagt, wij antwoorden.

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Lees dit maar eens aandachtig door!
Dit is, samen met instruktie-afbeeldingen, het juiste antwoord op jouw vraag:

http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Succes :)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, dat is het perfecte antwoord, geen credid cards meer vies maken dus :D

Verwijderd

een HALVE rijstkorrel voor een athlon64 is voldoende. In het midden (waar de core zit, het is een heatspreader!, je ziet de core niet!) een béétje uitspreiden, en dan de druk van de koeler de rest laten doen.

Het nut van koelpasta is om onvolkomendheden in de core/heatspreader/koeler op te vullen. Koelpasta isoleert hitte, minder = beter. Helemaal geen gebruiken ZOU het beste zijn, maar helaas is je koeler, en ook de heatspreader op je CPU niet helemaal 100% plat, waardoor er geen goed contact mogelijk is (altijd kleine krasjes e.d.). Het nut van koelpasta is dat op te vullen.

Verwijderd

Ik heb gewoon een rijstkorreltje koelpasta uitgesmeerd over de core... en het doet het uitstekend!

Dus kortom: 1 rijstkorreltje koelpasta is voldoende voor een amd 64
Pagina: 1