Toon posts:

Oud IP achter domeinnaam achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op 20 januari heb ik een website van webhoster laten verhuizen. Daarbij is de DNS dus geupdate. Ik wil nu alleen graag weten wat het ip adres van de oude webhost was, omdat ik geen juiste database backup heb. Ik heb dit gevraagd aan de beheerder van de 'oude' hosting, maar die kon me niet op korte termijn helpen. Dus tja, daar schiet ik ook niets mee op.

Kan iemand mij vertellen hoe ik daar achter kom misschien als het al mogelijk is?

Verwijderd

Je zou het via netcraft kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx maar helaas nooit eerder gemonitord door netcraft :(.

Het gaat om auto-rijbewijs.nl trouwens.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer de dns van xs4all eens .. het is algemeen bekend dat als iemand die van een niet xs4all adres word gequeried dat die wel eens "oude" info wil geven

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg bij alle drie de DNS servers gewoon helemaal geen respons...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok dat hebben ze dus veranderd dan .. sorry

heb je de dns van je oude host al gequeried ?

[ Voor 37% gewijzigd door Fish op 23-01-2005 23:00 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:59:
ok dat hebben ze dus veranderd dan .. sorry

heb je de dns van je oude host al gequeried ?
Het is je vergeven ;). Nee werkt ook niet helaas.

Thanx voor de suggesties iig.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

Eijkb

Zo.

De kans is overigens groot dat a) de database al verwijderd is of b) je geen externe toegang hebt tot die database. Lijkt me stug dat ze je site annex database zo lang op hun servers laten staan als je verhuisd bent.

.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:39:
Ik heb dit gevraagd aan de beheerder van de 'oude' hosting, maar die kon me niet op korte termijn helpen. Dus tja, daar schiet ik ook niets mee op.
wil je hier beweren dat die oude hostingprovider jou niet kan vermelden welk ip ze hebben gebruikt voor jouw site, dan mag je blij zijn dat je daar weg bent :D
Maar wat zou je dan willen doen met dat IP, als je site daar weg is, dan is hij weg :)
Overigens, wel vrij dom om je site te verhuizen maar een backup te vergeten, als de oude hoster niks kan terug halen dan ben je het kwijt, zo simpel is het. Een IP helpt daarbij niet. Van de eventuele data zou je wellicht nog een klein deel via de google cache oid terug kunnen krijgen :)

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
edit: Ik ben scheel

[ Voor 91% gewijzigd door FirmPete op 23-01-2005 23:17 ]

Firmpete on Aerie Peak

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SIDN vraagt zijn leden om 2 weken secondary te draaien bij verhuizingen (om de overgang netjes te laten lopen).
Ervaring leert dat sommige providers wel erg rap zijn met zonefiles deleten (soms zelfs terwijl de verhuizing niet eens compleet is).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:15:
[...]

wil je hier beweren dat die oude hostingprovider jou niet kan vermelden welk ip ze hebben gebruikt voor jouw site, dan mag je blij zijn dat je daar weg bent :D
Het is wel een iets langer verhaal maar daar komt 't kort gezegd op neer ;).
Maar wat zou je dan willen doen met dat IP, als je site daar weg is, dan is hij weg :)
De database backuppen :x. De site draait er nog, dat is zeker. Nu alleen nog weten waar. De site wordt ook niet weggehaald voordat we die backup hebben.
Overigens, wel vrij dom om je site te verhuizen maar een backup te vergeten, als de oude hoster niks kan terug halen dan ben je het kwijt, zo simpel is het. Een IP helpt daarbij niet. Van de eventuele data zou je wellicht nog een klein deel via de google cache oid terug kunnen krijgen :)
:Y) Ik ben ook niet degene die de verhuizing geregeld heeft :7 *dekt zichzelf in* :P

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:24:
De site draait er nog, dat is zeker. Nu alleen nog weten waar. De site wordt ook niet weggehaald voordat we die backup hebben.
als die site daar nog draait zal je met het IP adres alsnog weinig kunnen, want ik gok dat het shared hosting was, dat betekend dat er meerdere websites vanaf hetzelfde IP draaien. Als jij alleen met een IP aankomt dan geeft de server je waarschijnlijk een standaard pagina waar je nog niks mee kan ;)
Kortom, die hoster is de enige die je kan helpen helaas. Of je moet iets met FTP access kunnen doen en er ergens een algemene admin pagina voor je database is (mysql? -> phpmyadmin)

Verwijderd

Topicstarter
Er staat phpmyadmin op ja. We weten de juiste directories ook nog wel, alleen het ip dus niet. En tis het proberen waard ;).

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je het ip nr weet kan je het oude ip in je hosts. file zetten, dan kom je wel op je ouwe site. Tenzij de hoster in z'n webserver jouw sitenaam heeft weggegooid.

Heb je misschien op je werk ofzo weleens naar die site gesurft. Dan heeft jouw it-afdeling misschien firewall logs.

[ Voor 29% gewijzigd door FirmPete op 23-01-2005 23:36 ]

Firmpete on Aerie Peak

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Probeer de logfiles van een lokale proxy-server of de logs van je ftp-client (als die er zijn).

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 07:41

PowerSp00n

There is no spoon

Erkens schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:31:
[...]
als die site daar nog draait zal je met het IP adres alsnog weinig kunnen, want ik gok dat het shared hosting was, dat betekend dat er meerdere websites vanaf hetzelfde IP draaien. Als jij alleen met een IP aankomt dan geeft de server je waarschijnlijk een standaard pagina waar je nog niks mee kan ;)
In je hosts file zetten, je browser zal een leuke HOST header meesturen en je krijgt gewoon je site... [wel wat laat maar ok |:()

Maar als jij daar je hostig nog gewoon hebt hoort je hosting provider je dat gewoon te kunnen vertellen.

[ Voor 12% gewijzigd door PowerSp00n op 24-01-2005 10:59 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

PowerSp00n schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:56:
[...]

In je hosts file zetten, je browser zal een leuke HOST header meesturen en je krijgt gewoon je site... [wel wat laat maar ok |:()
ook al was je wat laat, dit was al gezegt ;)
ik was die hosts file gewoon vergeten, ik hou niet echt van lap middeltjes ;)
Maar als jij daar je hostig nog gewoon hebt hoort je hosting provider je dat gewoon te kunnen vertellen.
daar ben ik het wel mee eens, maar als dit niet het geval is dan is het hun recht om "jouw" zooi gewoon te verwijderen :)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12 22:23

Gé Brander

MS SQL Server

Kan je niet via ftp wat oude zaken terughalen? Of ging dat ook via een domeinnaam?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Hmm, ik had laatst delen van mijn source gered met de google cash,

Maarja het gaat bij jou zeker juist niet om de html bestanden??

Nintendo SWITCH! FTW

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 00:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Welke hoster was het, wellicht heeft die niet zoveel servers en als je iemand anders vind die daar draait is het gewoon dezelfde host.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23

Duinkonijn

Huh?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Move NT > IT

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren het is gelukt, het zat idd achter een site op dat ip en simpelweg met /backup...

Met dank aan allen die hebben mee ged8 !

dit is het resultaat http://www.auto-rijbewijs.nl

_/-\o_
Pagina: 1