Toon posts:

unreal tournement op een thunderbird 900@1g

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een abit kt7 raid met een amd thunderbird 900 @ 1g een geforce 2 gts deluxe en een soundblaster live.
nu loopt alles prima alleen als ik unreal wil spelen dan loopt ie vet traag te haperen en mijn muis doet raar ... ik heb het alleen in unreal quake geen probleem timedemo rond de 100 fps.
ik heb een microsoft muis met intelli software geinstalleerd die het in windows prima doet en ook in q3 maar alleen in unreal hapert ie.

heeft iemand enig idee hoe dit komt vrienden van me met een duron hebben hetzelfde probleem
komt het soms omdat het een amd procesor is btw op 900 mhz heb ik hetzelfde probleem

wie o wie ???

alvast bedankt.

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:22

cue

duidelijk driver probleem gebruik je direct 3d opf opengl>?

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

ut is geoptimaliseert voor glide
draait kut in d3d
maar zo slecht als jij het hebt is wel raar

Verwijderd

Probeer anders eens je muisdrivers te de-installeren, ikzelf heb ook een ' wheel-mouse ' van Microsoft, alleen heb ik nooit de drivers ervan geinstalleerd in Win 98...
maybe een driver probleem van je muisje....
Mzzl MM :?

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
hoe heb je het virtueel geheugen staan???
Had ik namelijk, unreal haperde doordat mijn
virtueel geheugen te klein was!

5564

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Rommel eens met je VCACHE settings of gebruikt daar een proggie voor. Permanente swapfile (gedefragmenteerd uiteraard) is ook aan te raden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Geheugen ruilen doet wonderen. T-bird 800 en Creative GeForce 2 GTS en 256MB PC-133 RAM zorgden voor een 3DM score van 3500. Effe geheugen (noname) omgeruild naar nieuw (noname) en hoppa, UT hi/hi/1024x768 zo'n 120 fps en een 3DM2000 score van 6400

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op zaterdag 06 januari 2001 02:00 schreef ELD het volgende:
ut is geoptimaliseert voor glide
draait kut in d3d
maar zo slecht als jij het hebt is wel raar
Daarom draai ik dus Metal :P

Maar glide heeft heel veel weg van OpenGL, dus waarom dat niet draaien?

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Antwoord: omdat GLIDE op een GEFORCE niet werkt slimmerd.. :) Glide is alleen voor 3DFX kaarten.

Ik heb hier zelf een TB900@1Gig, KT7, 256MB PC133 (Infineon @ CAS2), ASUS V7700 GeForce2 GTS 32MB Deluxe, SB Live!, Microsoft IntelliMouse Optical (met IntelliPoint 3.1), Win98SE, DX7.0A, Det. 6.47 drivers.

UT 1024x768x16bit loopt HEEL soepel, werkelijk heerlijk gewoon :) 3Dmark2000 geeft mij 7355 (default 1024x768x16bit benchmark) score.

Misschien dat er toch iets niet goed zit met drivers ofzo? IRQ conflict tussen SB en iets anders?? Raar hoor. Wat 3DMark2000 score krijg je dan..lijkt wel of er iets niet goed zit. Welke UT patch heb je geinstallerd? VIA 4in1 drivers geinstalleerd? Ik gebruik hier zelf versie 4.25.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Redje
  • Laatst online: 18-08 21:30
Een TBird 1000 hiero met TNT2... zo'n 90fps gemin, max 150, min 60. Dit kan ik nog hoger instellen, door Vsync juist aan te zetten gat ie boven de 250... maar speelt niet lekker, denk ook dat het niet klopt, omdat bij vsync juist de fps omlaag gaat ipv. omhoog :?

dus al met al loopt UT prima... dus dat verhaal van dat UT bagger loop met D3D is geloel, gewoon ff tweaken :)

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 20:30

me1299

$ondertitel

Yeah Right, op 300X200 zeker?

Ik haal zelf amper 70 man. Ik heb een Duron nu op 970 met Geforce2 MX.

Alles flink overklokt, maar echt veel hoger dan 70 op 1024X768 kom ik niet.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Ik had dit probleem ook (alleen win2k)
in het begin deed die het nog wel maar als ik die veiligheids update had geinstalled(tenminste denk dat het daar aan lag) ging die ineens schokken en met q31 idd niet.

maar je draaid zeker win2k he?

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
Metalman heb jij die wheel mouse drivers toevallig liggen of weet jij waar ik die kan vinden??? want in IE (win98se) loopt ie telkens vast als ik flink scroll... dus misschien dat drivers werken... ik heb een Microsoft wheelie mouse...

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 19:03 schreef Redje het volgende:
Een TBird 1000 hiero met TNT2... zo'n 90fps gemin, max 150, min 60. Dit kan ik nog hoger instellen, door Vsync juist aan te zetten gat ie boven de 250... maar speelt niet lekker, denk ook dat het niet klopt, omdat bij vsync juist de fps omlaag gaat ipv. omhoog :?

dus al met al loopt UT prima... dus dat verhaal van dat UT bagger loop met D3D is geloel, gewoon ff tweaken :)
Klopt zeker niet.
dit is echt niet haalbaar met een tnt2.
ook al heb 1 ghz.

Verwijderd

ff offtopic, maar dat metal: wasdat? gewoon heel wat anders?

UT loopt bagger in opengl bij mij (elke keer als ik in een map ben op een plaats waar ik nog niet geweest ben sgokt het ff)
D3D ben ik geen fan van ivm met mijn paupercpu (533mhz ) :(

PIII scoren binnenkort

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 19:51 schreef martun het volgende:
ff offtopic, maar dat metal: wasdat? gewoon heel wat anders?

UT loopt bagger in opengl bij mij (elke keer als ik in een map ben op een plaats waar ik nog niet geweest ben sgokt het ff)
D3D ben ik geen fan van ivm met mijn paupercpu (533mhz ) :(

PIII scoren binnenkort
Metal is voor savage chippies als k het goed heb.

Verwijderd

Hej man
Ik heb PRECIES hetzelfde probleem in win2k, echt heel erg wazig :(

Bij mij schokt ie ook als een gek, en de muis beweegt in grote stukken

Iemand een oplossing? :?

Verwijderd

Nou 'Ezwizard ', ik heb geen speciale drivers
gebruikt, maar Win 98SE had ,m zelf geinstalleerdt als compatible PS2 muis, enigste nadeel is dat ik de scrollwheel niet kan gebruiken als dubbelklik, wanneer je erop duwt, scrollen werkt voor de rest wel...dus probeer het eens uit zou ik zeggen.....mzzl MM :7

Verwijderd

Check ff of je AGP Vid. kaart niet op een IRQ zit dat ook al door een andere kaart in je systeem gebruikt wordt.

Installeer de laatste nieuwe VIA 4in1 driver. (in turbo modus, voor agp2x/4x)
Controleer in je bios de optie 'AGP aperture size' en zet deze op dezelfde waarde of de helft van je systeem geheugen.

Het lijkt mij voornamelijk een driver-probleem.

Het heftig stotteren/haperen als je nieuwe delen van een level ingaat, kan erop wijzen dat hij textures via de AGP poort uit het lokale geheugen haalt.(AGP texturing) Ipv uit het geheugen van de vid.kaart.
Dit texture swappen kan dus haperingen veroorzaken. Maar dat komt meestal pas voor bij zeer hoge resolutie en 32bit met grote textures.
Het lijkt mij dus een driverprobleem.

UT zelf opnieuw installeren kan ook wonderen doen.

hier nog een linkje om je Nvidia driver optimaal in te stellen. www.3dgpu.com/tweaking/index.cfm
Pagina: 1