Toon posts:

[Javascript] DOM special character output *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben aan het klooien met een dynamic scrollbar en nu probeer ik een beetje in de gaten te krijgen hoe het hele DOM met javascript werkt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
    function addContent(){
            var mybody=document.getElementsByTagName("body").item(0);
            myTable = document.createElement("TABLE");
            mytablebody = document.createElement("TBODY");
            mytablerow=document.createElement("TR");
            mytablecell=document.createElement("TD");
            mytabletext = document.createTextNode("Υ");

mytablecell.appendChild(mytabletext);
            mytablerow.appendChild(mytablecell);
            mytablebody.appendChild(mytablerow);
            myTable.appendChild(mytablebody);

mybody.appendChild(myTable);
}

Nu loop ik tegen iets aan namelijk, hoe kan ik een special character eruit spugen? er staat nu in mijn TextNode een υ en die wordt er ook zo uitgespuugd. Is dit misschien ook een createElement(""); of?

Wie helpt me

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 22:34 ]

Verwijderd

Je moet gewoon een string voeren met daarin het teken. Je hebt niet meer te maken met syntax of escaping, omdat je met een Document object in het geheugen werkt. Mocht je het willen opslaan moeten de gebruikte methoden er maar voor zorgen dat de nodige tekens geëscapet worden.

Je moet dus gewoon met Javascript dat teken in de string zetten. Niet de character reference.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat begrijp ik maar waarom worden die tekens dan toch gebruikt (zoals ook bv ↑)
Laat elke browser (ook op mac) dan gewoon de goede tekentjes zien? Ik zie net dat er in mijn browser een vraagteken ontstaat als ik dit karakter rechtstreeks plaats dus dat werkt niet.
Hoe dan wel?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 23:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat gevonden, je kan met unescape een aantal hex gecodeerde karakters neerzetten maar daar zitten de karakters niet bij die ik wil gebruiken ↑

Misschien kan het wel niet.,..

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Javascript -> Webdesign & Graphics :)

Professionele website nodig?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:00:
Ok, dat begrijp ik maar waarom worden die tekens dan toch gebruikt (zoals ook bv ↑)
Laat elke browser (ook op mac) dan gewoon de goede tekentjes zien? Ik zie net dat er in mijn browser een vraagteken ontstaat als ik dit karakter rechtstreeks plaats dus dat werkt niet.
Hoe dan wel?

Dat je browser het niet goed weergeeft kan komen omdat je geen character set meegeeft in de headers van je pagina :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 00:23:
Ik heb wat gevonden, je kan met unescape een aantal hex gecodeerde karakters neerzetten maar daar zitten de karakters niet bij die ik wil gebruiken ↑

Misschien kan het wel niet.,..
je kan gewoon alle characters hex gecodeerd neerzetten, maar je kan ze ook gewoon erin zetten, verder hangt het natuurlijk van je gebruikte charset af
Pagina: 1