Toon posts:

Daemon Tools installeert niet meer na Win XP SP2 update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens de installatie van Service Pack 2 op mijn laptop (Win Xp Home Edition)
kreeg ik een error over atapi.sys. toen ben ik gaan zoeken naar eventuele oplossingen.

Ik heb daemon tools geuninstalled en toen mijn sp2 installatie laten resumen.
Toen ik na de sp2 installatie Daemon Tools wilde installeren sloot deze mijn laptop met een snel verschijnend lelijk blauw scherm af.

In mijn windows verkenner staat dat ik nog een generic dvd-rom heb staan. deze heb ik proberen te uninstalle in de hoop dat ik daemon tools wel weer kon installe. toen ik echter mijn pc reboote zonder daemon tools te installe was die generic dvd-rom er weer.

Op de daemon tools site staat dat de nieuwste versie van daemon tools wel correct werkt met sp2 maar dit is bij mij niet het geval. iedere keer als ik heb probeer te installe sluit hij mijn os af.

Dit is de allereerste keer dat ik een topic start en ik doe dit alleen omdat ik er echt niet uit kom na langduring zoeken naar een oplossing.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

er staan in je system32 directory of in je program files niet nog verwijzingen naar daemon tools, ook is het wel eens handig om in je registry te zoeken op daemon tools en die sleutels handmatig te verwijderen, daarna verwijder je die generic dvd-rom ook weer en dan een reboot, denk dat dat wel werkt.

overigens heb ik hier op win xp pro sp2 daemon tools prima werkend, zowel op m'n laptop als m'n workstation :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:40
Mischien ff de nieuwste versie binnenhalen?
Link

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Verwijderd

Topicstarter
Lees even goed mijn eerste reactie,

daar staat in dat op de website van daemon-tools staat dat hij goed werkt met sp2, maar dat doet hij dus bij mij niet. hij sluit na meer dan de helft van de installatie af met een lelijk blauw scherm en dan valt mijn pc vanzelf uit.

• glennerbee
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 02:08

glennerbee

F*uck The System!!

wat komt er in dat blauwe scherm te staan dan? aan de hand daarvan kunnen we zien waar t aan ligt

[AMD 2600+] [MSI KT4AV] [512 MB DDR] [Maxtor 80GB ] [Windows XP]

Verwijderd

Topicstarter
Het blauwe scherm blijft niet staan..
dat flitst voorbij binnen 1 seconden en dan reboot de laptop zich zelf weer.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:50:
Het blauwe scherm blijft niet staan..
dat flitst voorbij binnen 1 seconden en dan reboot de laptop zich zelf weer.
Deze Computer > Eigenschappen > Geavanceerd > Opstart- en herstartinstellingen: Instellingen > De computer automatisch opnieuw opstarten.
Als je deze optie uitzet blijft het blauwe scherm als het goed is staan zodat je kan lezen wat er aan de hand is.

Juist

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 23:59

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Je moet in apparaatbeheer--->systeemapparaten de PnP bios extension eruit gooien welke verwijst naar een driver in je systeemmap %winroot%/system32/drivers/d347bus.sys afhankelijk van welke versie van daemon tools je erop heb staan. misschien wel d346bus.sys...
Beste is dit te doen in veiligmodus om blauwe schermen niet te laten opkomen
wanneer je veilig modus dan laat.... krijg je vanzelf scherm dat die driver geladen wordt! Doe dat dan niet, gloof door op ESC te drukken... en ga dan naar software en verwijder daemon - tools en dan als dat er niet meer is die pnp bios extension waar ik eerder over begon.

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
waar kun je bij veilige modus dan kiezen?
volges mij start hij bij mij gewoon die hele modus op zonder dat hij me iets vraagt..

ik zie wel die PnP Bios staan en de verwijzing die je zei: d347bus.sys

ow, nog 1 probleempje.. je zegt Verwijder dan Daemon Tools.. dat gaat niet want ik krijg hem juist niet geinstalleerd.. maar ik heb wel nog 1 generic dvd-rom

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 16:15 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het goed is staat in je apparaatbeheer, evt in veilige modus, ook de Daemon Tools 'SCSI' controller oid. Wat nou als je deze probeert te disabelen of te verijwderen, en de d347bus.sys renamed of verwijderd? Dit is namelijk de driver van die Daemon Tools 'bus', die waarschijnlijk problemen oplevert.

Verwijderd

Topicstarter
er staat een

H+H Virtual CD 6 SCSI Controller (ik heb virtual cd 6 geinstalled)

en er staat een

D347PRT Scsi Controller (aan het nummer 347 lijkt me deze van daemon tools)
ik zie net wel dat die D347PRT digitaal is ondertekend door Microsoft Publisher..
dus kweet niet zeker of deze van daemon tools is.

maar ik weet niet of je dit zomaar kan verwijderen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 18:24 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is de Daemon Tools driver ja; zie ook deze pagina. ;) Genoeg resultaten.

Het kan zijn dat je hem niet direct kan verwijderen, maar je zou 'm als het goed is wel gewoon uit kunnen zetten. Dan kan je waarschijnlijk wel gewoon Windows in, zonder een BSOD te krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door Laurent op 02-02-2005 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem net inderdaad zo uitgezet en ik zie de drive niet meer..
ik ben alleen benieuwd of ik hem helemaal kan verwijderen en of daemon-tools dan wel weer gewoon installed..

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Ja verwijder hem. Met gerust hart. Die Daemon-Tools installeer is erop gebouwt dat hij dat weer opnieuw implementeerd. Nu je het juist uitgeschakeld laat staan, loop je juist ut risco dat daemon-tools na installatie van SP2 niet meer goed werkt!
Dus verwijder die virtuele PnP Bios en de virtualle controllers die erhangen in apparaatbeheer . Installeer SP2 zoals ut hoort... en daarna ooit is een keertje weer Daemon-Tools wanneer je ut weer nodig hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door lSltAlKeR op 03-02-2005 23:22 ]

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb sp2 al geinstalled..

dus ik kan in principe die virtuele PnP Bios en de virtualle controllers uninstalle via apparaatbeheer en dan daemontools weer proberen te installe.. er is dan geen mogelijkheid dat mijn pc echt helemaal naar de haaie gaat ofzow..

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Ik verw8 van niet nee want die PnP bios en die virtuelle controllers zijn toch ook aangemaakt door daemon tools...

[ Voor 4% gewijzigd door lSltAlKeR op 03-02-2005 23:35 ]

Speedtouch freak

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Maak eerst een (ghost)image voor het geval het mis gaat, dan kun je die altijd nog terugzetten.
Bij een clean install van Windows XP weet je zeker dat alles werkt.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik maar eens een clean install ga doen...
maar weer eens een frisse start make..
Pagina: 1