Canon i560 - Spuitopeningen afstellen?

Pagina: 1
Acties:

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 08:26
Bij het printen van een paar PDF-pagina's was de tekst bijna onleesbaar. Rechte lijnen waren schots en scheef.

Bij het printen van het 'controleraster voor spuitopeningen' zag ik dat twee balkjes (had volgens mij 1 balk moeten zijn) niet goed onder elkaar stonden. De kolommen L en M zagen er waardeloos uit.

Bij het afstellen van de printkoppen kun je zelf aangeven wat de afwijking is. Hoe doe ik dat bij de spuitopening? Na het printen sloot het hulpprogramma gewoon af...

Op de site van Canon werd ik niet wijzer.

Als ik mijn powerkabel terug heb van mijn scanner krijgen jullie een scan van de bewuste afdruk :)

[ Voor 11% gewijzigd door StephanVierkant op 23-01-2005 21:48 ]

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Da's wel vreemd, want bij de uitlijning van m'n printkop van m'n i850 gaat het altijd nog zonder problemen. Heb je het al op een andre PC geprobeerd? Want misschien heeft Windows je driver wat verkeerd aangepakt.
Opnieuw geïnstalleerd heb je vast al wel gedaan neem ik aan.

Ik werkt overigends met mijn Canon op WinXP Pro.

• StephanVierkant
De printer is aangesloten op een WinXP SP2 Pro-bak. Ik print vanaf een andere pc (zelfde OS), zelfde probleem. Ik heb nog geen re-install gedaan, ga ik nu ff doen.

Ik heb hem een half jaar, dus als blijkt dat de printkop kapot is, heb ik nog wel garantie denk ik :)

• StephanVierkant
Ik heb de printer opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft.

Ik heb nu zo'n 5 van die testafdrukken gemaakt voor de spuitopening, maar zonder veranderingen in de instelling is de afdruk elke keer anders. Kolom L en M zijn soms bruin/zwart, maar soms ook rood en zwart...

• StephanVierkant
Afbeeldingslocatie: http://upload.vierkant.org/gathering/canon%20i560%20spuit1.jpg

Kolom L bestaat uit twee strookjes, deze verschillen af en toe. Soms is hier niets te zien. Kolom M bestaat uit drie strookjes. Ik heb al een paar keer gehad dat de bovenste en onderste helemaal rood of bruin waren.

Kleurenfoto's printen gaat wel goed, maar zwart gaat nooit goed. Alles in blauw printen is dus een tijdelijke oplossing.

Shaggy zei op MSN dat het aan de cartrigde kan liggen. Op de cartrigde staat een sierlijke letter E en dat duidt op een oude cartrigde volgens Shaggy. Volgens Canon moest ik alles ff reinigen, maar na 20 A4'tjes testen heb ik het wel gezien. De enige mogelijkheid die overbleef was een kapotte printkop volgens Canon.

• StephanVierkant
Ik heb nu een paar keer een print gehad waarbij het onderste balkje van L rood was. De onderste en bovenste van M zijn de laatste 10 prints alleen maar bruin geweest. Heb net ook een nieuwe cartrigde gekocht, maar het probleem blijft. Heeft iemand nog een idee?

Verwijderd

Hmm ik heb dit zelfde probleem ook al een tijdje met mijn printer, ook een i560.
Ben jij al aan een oplossing gekomen.?
Ik zal nu even nieuwe drivers etc proberen, misschien dat daarbij de uitlijning enzo geupdate is.
Maar dat zwart blijft het meeste problemen geven.
Pagina: 1