Toon posts:

Belkin Router met Actel modem instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een belkin router en zo'n oude actel modem (zo'n lange zwarte platte kast).
Nu wil ik me router met me modem verbinden.
Maar het lukt gewoon niet.
Ik moet eerst de voeding adapter van de modem uit het stopcontact halen.
*Gedaan
Dan volgt er dat ik de kabel van de modem naar pc uit de pc moet halen en die in me router doen.
Dat doe ik dan.
Die moet ik dan op "Internet/Wan" aantesluiten.
Gaat ook goed.
Dan moet ik de nieuwe netwerk kabel in me computer doen en die verbinden met 1 van de poorten van de router.
(Ik heb een netwerk kaart maar ook een kaart waar normaal de internet verbinding in gaat.
Nu begint hier al het probleem , Moet die nou in me netwerk kaart of in de kaart waarmee ik normaal internet verbinding maak).
Dan moet ik de voeding weer aansluiten van de modem.
Gaat goed.
Dan moet ik de adapter van de voeding in het stopcontact doen en daarna de voedingsbus aansluiten op de router.
gaat ook goed.
Lapjes branden goed
Wan/internet=groen
Poorten van de netwerk van de router=oranje (is goed volgens mij zolang ze maar niet rood zijn)
Dan gaat de rest van zelf en dan vraagt ie op gegeven moment of ik verbinding wil maken en dat lukt niet.

Wat doe ik fout??

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je had hier eigenlijk toch al een draadje over?
Adsl speed touch home router instelling

Verder slaat je hele verhaal echt nergens op, het enigste wat we nu weten is dat je een hoop moet maar jij denkt dat het niet lijkt te werken.

is je state up van de verbinding in je router? krijgt je pc wel een goed IP etc?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er achter gekomen dat ik via me andere pc in
192.168.2.1 kan komen maar de rest van de instellingen weet ik dus nu niet hoe het verder moet

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:15:
ik ben er achter gekomen dat ik via me andere pc in
192.168.2.1 kan komen maar de rest van de instellingen weet ik dus nu niet hoe het verder moet
daarom zit er ook altijd een handleiding bij zo een ding.......
maar ik heb niet het idee dat je zoveel eigen initiatief wilt tonen?