waar is ip 239.255.255.250 voor?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.572 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135094

Topicstarter
Als ik mijn computer al opstart probeert hij contact met ip adres 239.255.255.250 poort 1900 udp te maken.
Dit gaat de hele tijd door omdat protowall ( soort peerguardian) hem steeds blokkeert en dat zal hij wel niet voor niets doen.
Mijn virusscanner,spybot,adaware en windows nieuwe spyblocker kunnen niet vinden.
Ik heb er niets zinnigs over kunnen vinden op google, alleen dat het een iana ?? multicast ip adres is.
Ook als ik een hijackthis logfile maak, kan ik niets ongewoons vinden.
Moet ik deze nu blijven blokkeren of kan ik hem gewoon door laten gaan?
Mijn systeem is een winxp computer met een speedtouch 510 voor de adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:36
dat is upnp denk ik
zie ook:

http://grc.com/port_1900.htm

Je mag hem blokkeren als je daar zin in hebt, het is puur om nieuwe apparaten te vinden.

[ Voor 98% gewijzigd door stfn345 op 23-01-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat houdt dat upnp in?
Is het gevaarlijk of moet ik het gewoon toelaten.
Ik hou het ip adres nu al een tijdje tegen en kan niet merken dat iets het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 16:24
UPnP

[Universal Plug-and-Play]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Welke virusscanner heb je gebruikt voor deze scan? Wat voor melding geeft ProtoWall om het te blokkeren? Als ik verder google dan kom ik voornamelijk meldingen tegen over
1. de Messenger Service van Windows
2. de UPnP functie van Windows

Staat de messenger service van Windows overigens aan? Weke versie van Windows heb je? Is deze ook nog up-to-date? :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-06 18:23

jurma

simply connecting...

Anoniem: 135094 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:07:
Wat houdt dat upnp in?
Ik hou het ip adres nu al een tijdje tegen en kan niet merken dat iets het niet doet.
upnp = universal plug and play, zoekt dus naar een usb muis/game controller/toetsenbord

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 135094 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:07:
Wat houdt dat upnp in?
UPNP staat voor Universal Plug aNd Play. Het is een functie van netwerkapparaten om bepaalde dingen te automatiseren. Zo kan een router die UPNP ondersteunt speciaal poorten openzetten voor bepaalde programma's die daar om vragen icm met een OS dat UPNP ondersteunt. Het wordt echter als een beveiligingsrisico gezien omdat software met minder nobele bedoelingen dit kan misbruiken.

Disclaimer: dat is alles wat ik van UPNP weet, als het fout of onvolledig is, gelieve mij te corrigeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

't is een multicast adres, blijft binnen je netwerk :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt razorhead voor je snelle reactie.
Op de site die je noemde word geadviseerd (door de fbi) om upnp uit te zetten.
Dit kun je doen door een programmaatje dat je via die site kunt downloaden.
Heb hem nu uitgezet, ben benieuwd of de melding nog komt.

Helaas, tijdens het typen werd hij alweer 2 keer geblockt.
Misschien moet ik mijn computer eerst opnieuw opstarten voordat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gebruik winxp pro met sp2 en volledig uptodate.
Verder gebruik ik geen messenger (gedeinstalleerd)
Protwall zegt : packet to "internet assigned numbers authority"(239.255.255.250) blocked. [proto : udp / destport was :1900]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:21
jurma schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:09:
[...]

upnp = universal plug and play, zoekt dus naar een usb muis/game controller/toetsenbord
:X

Iets met een klok en een klepel... ;)

UPnP is inderdaad universal plug and play, maar het gaat hier over netwerkverkeer, dat heeft geen f*ck met usb apparaten te maken :>
amour021 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:10:
[...]

UPNP staat voor Universal Plug aNd Play. Het is een functie van netwerkapparaten om bepaalde dingen te automatiseren. Zo kan een router die UPNP ondersteunt speciaal poorten openzetten voor bepaalde programma's die daar om vragen icm met een OS dat UPNP ondersteunt. Het wordt echter als een beveiligingsrisico gezien omdat software met minder nobele bedoelingen dit kan misbruiken.

Disclaimer: dat is alles wat ik van UPNP weet, als het fout of onvolledig is, gelieve mij te corrigeren ;)
Exact :)
CyBeR schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:11:
Daarom kun je het als je het mij vraagt net zo goed allowen, zonder UPnP ben je veiliger maar als je dit op je router enzo uitgeschakeld heeft maakt die broadcast volgens mij ook niet meer uit...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

CyBeR schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:11:
nee hoor multicast adressen blijven niet binnen je netwerk. Multicat addressen zijn hele specifieke addressen. Meestal worden ze gebruikt voor live videostreams. Een Multicast server meldt zich aan bij het centrale knooppunt. De client kunnen dan vragen of een bepaalde stroom beschikbaar is. Vervolgens zal de centrale server deze stream kopieren naar de client. Kan dus prima overn een WAN netwerk heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Anoniem: 135094 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:20:
Ik gebruik winxp pro met sp2 en volledig uptodate.
Verder gebruik ik geen messenger (gedeinstalleerd)
Protwall zegt : packet to "internet assigned numbers authority"(239.255.255.250) blocked. [proto : udp / destport was :1900]
Ehm, MSN Messenger heeft niets te maken met de messenger service in Windows. ;) Maar met SP2 staat de messenger service ook al standaard uit. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

TrailBlazer schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:30:
[...]

nee hoor multicast adressen blijven niet binnen je netwerk. Multicat addressen zijn hele specifieke addressen. Meestal worden ze gebruikt voor live videostreams. Een Multicast server meldt zich aan bij het centrale knooppunt. De client kunnen dan vragen of een bepaalde stroom beschikbaar is. Vervolgens zal de centrale server deze stream kopieren naar de client. Kan dus prima overn een WAN netwerk heen
't kan ja. Maar de kans dat a) zijn router dat ondersteunt en b) z'n ISP het niet blokkeert en c) het dan nog ergens aankomt is wel zo nihiel dat je kunt stellen dat 't binnen zijn netwerk blijft ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

pietlut :p
Laat zoiets in het vervolg achterwege :/

[ Voor 73% gewijzigd door pasta op 23-01-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft verder niemand er dan last van of blokkeert niemand de duistere ip adressen?
Welk multicast programma zou dit ip adres dan willen bezoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

nee hij biedt een multicast aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Anoniem: 135094 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:14:
geadviseerd (door de fbi) om upnp uit te zetten.
offtopic:
Nee, dat was zo maar nu niet meer. Maar door Gibson's gebruikelijke manier van (IMHO) harder te schreeuwen dan na te denken, valt dat niet op ;)

Kijk eens met TCPView (http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/tcpview.shtml) wekl proces verantwoordelijk is/was.

Maar het lijkt me geen probleem.

Dat je router geen multicast doorlaat naar buiten lijkt me hoe dan ook handig :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1