Toon posts:

Domein kopen bij NameUniverse

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een interessante domeinnaam tegengekomen bij NameUniverse.com die ik voor een mooi prijsje kan kopen. Echter kan ik geen ervaringen met dit bedrijf vinden, geen Engelse, laat staan Nederlandse. Op de search vind ik wel een topic maar deze bleef onbeantwoord. Het is een onderdeel van NetIdentity.com wat wel overkomt als een professioneel bedrijf, maar toch zou ik voor de zekerheid nog willen horen of dit volledig te vertrouwen is.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kun je geen eigen vrij domain meer vinden
NameUniverse is a reseller for over 10,000 popular surname-based
vrijvertaald:

name universe heeft 10.000 namen gekaapt, die ze zelf niet nodig hebben, en enkel hebben geregisteerd om geld te verdienen. Zoek zelf een naam die nog vrij is (liefst via whois) en kijk anders eens of het .net het .com of het .nl van ide doemein vrij is, NIET BIJ DIE RESELLER, die registreerd hem zelf om door te verkopen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 07:21
Alleen al uit princiepe zou ik nooit zo'n domein overkopen.

De gasten zorgen voor veel irritatie bij het uitzoeken van een geschikte naam voor zowel mijzelf als mijn klanten.

Dus mijn tip: Koop alleen domeinen van particulieren of van iemand die echt zijn website erop had maar wil doorverkopen omdat hij daar bijvoorbeeld geen zin meer in had.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Topicstarter
@ leuk_he:
alsof ik dat zelf nog niet heb gelezen? Het gaat me er om dat ik op zoek ben naar ervaringen met dit bedrijf!

@ polderdijk:
die irritatie kan ik me voorstellen, maar in dit geval beheren zij het enige domein van mijn achternaam dat te koop is, doorzoeken of een andere kopen is dus geen optie.

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 07:21
Dan registreer je toch Robbinh.nl, die is iig nog vrij :)
Domaincheck: robinh.nl

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Topicstarter
Weinig kans, het gaat me om de achternaam omdat dit natuurlijk veel makkelijkers is bij bv. het e-mail adres. Ook wil ik het domein gebruiken voor bedrijfsdoeleinden.

Verwijderd

Topicstarter
*Voorzichtige schop*, ben erg benieuwd nml.

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
Als het bedrijf 20.000 sites in de "verkoop" heeft staan en hij wordt daadwerkelijk op jouw naam gezet (whois) en jij wilt het geld betalen? Gewoon doen. Betaal via bank of giro, kun je het bij "geen levering" binnen 2 week dacht ik nog terug laten storten.

Misschien kent een creditcard ook dergelijke constructies. Zou ik ook even naar kijken.

btw SMService.nl ligt eruit.

[ Voor 9% gewijzigd door Ma_rK op 25-01-2005 20:28 ]

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ma_rK schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:26:
Betaal via bank of giro, kun je het bij "geen levering" binnen 2 week dacht ik nog terug laten storten.
Volgens mij is dat alleen mogelijk bij automatisch incasso, dus niet als je het zelf overstort.

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:01
HielkeJ schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:32:
[...]

Volgens mij is dat alleen mogelijk bij automatisch incasso, dus niet als je het zelf overstort.
Klopt....

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Sowieso ondersteunen ze alleen betaling per creditcard. Zou een bedrijf als Mastercard daar niet tegen zijn ingedekt bij geen levering? Neem wel aan dat zij bij fraude oid betalingen ongedaan kunnen maken.

Verwijderd

Topicstarter
*Schop (laatste poging)*

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:39:
Sowieso ondersteunen ze alleen betaling per creditcard. Zou een bedrijf als Mastercard daar niet tegen zijn ingedekt bij geen levering? Neem wel aan dat zij bij fraude oid betalingen ongedaan kunnen maken.
je neemt een dienst af, geen produkt, is dus niet aan te tonen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als je het niet vertrouwt en zekerheid wilt kun je kijken naar een escrow constructie. Jij geeft je geld aan een derde partij, NameUniverse geeft het domein aan die mensen en het wordt uitgewisseld als beide in orde zijn :). Kost wel geld uiteraard.

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-01 06:41
leuk_he schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:10:
[...]
je neemt een dienst af, geen produkt, is dus niet aan te tonen.
Toch is dit redelijk safe. Als jij klaagt bij je creditcardmaatschappij is stap 1 het terugstorten, stap 2 het door de verkopende partij aantonen dat alles wel klopt, en daar zal het -bij wanprestatie- fout gaan. Immers zij kunnen de dienst niet aantonen, terwijl via whois heel eenvoudig na te gaan is of de dienst wel geleverd is.

Lijkt mij dus de safeste oplossing.

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-01 06:41
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:03:
Weinig kans, het gaat me om de achternaam omdat dit natuurlijk veel makkelijkers is bij bv. het e-mail adres. Ook wil ik het domein gebruiken voor bedrijfsdoeleinden.
Zijn alle andere alternatieven ( naam.nl naam.com naam.org naam.net naam.info naaam.biz naam.name naam.nu naam.eu ) ook niet beschikbaar? (.eu is nog niet beschikbaar, dus als je niet teveel haast hebt, kun je die proberen te claimen)

Verwijderd

Topicstarter
Om hier een nuttig search-topic van te maken kan ik vertellen dat de koop van het domein bij dit bedrijf prima is afgehandeld en dat deze zaak dus volkomen te vertrouwen is.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:32:
Om hier een nuttig search-topic van te maken kan ik vertellen dat de koop van het domein bij dit bedrijf prima is afgehandeld en dat deze zaak dus volkomen te vertrouwen is.
Dank je dat je meldt dat je een dienst hebt afgenomen een een domein naam piraat. })

Verwijderd

Topicstarter
Had ik dan moeten wachten tot iemand anders hem gekocht had en ik nooit meer dat zeer-gewenste domein zou kunnen kopen? :)

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

The domain name
steenbakkers.com
is available for purchase!

steenbakkers.com $299.00
Includes registration through to Mar 30, 2005 $0.00

Total $334.00
:D Ik hoop dat die van jou niet zo belachelijk duur was. 1 streepje of letter anders en het zou 15 euro kosten

excuses voor dit offtopic gepraat maar ik moest enorm lachen

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Verwijderd

Topicstarter
70 euro :)

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Door dit domein over te nemen, houd je dit soort praktijken in stand. Dat is een slechte zaak.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• Sjaakman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03-2021
jant schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:12:
Door dit domein over te nemen, houd je dit soort praktijken in stand. Dat is een slechte zaak.
*schopje

Mee eens, maar toch ook weer niet. Als je nou per se die ene domeinnaam wilt hebben, en je kunt kiezen uit "niet hebben" of "hebben voor 70 euro".................. :/

Inmiddels zijn we enige tijd verder... Zijn er inmiddels anderen die ervaring hebben met NameUniverse? Ik zit namelijk in dezelfde situatie. Ik wil per se een bepaalde domeinnaam hebben... En zij hebben 'm |:(

Je kunt kiezen uit "direkt zus-en-zo" bedrag betalen, of een bod doen waarna ze je mailen om te onderhandelen enzo.
Ik heb twee weken geleden een bod gedaan via hun website, waarvan ik per mail een bevestiging kreeg.
Vorige week heb ik via het mailform op hun site gevraagd om een reactie op mijn bod, en vandaag heb ik gemaild om te melden dat ik het jammer vind dat ik nog steeds niks heb mogen vernemen... :|

Meer en nieuwe ervaring van anderen? :)
Pagina: 1