[Laptop] Sound-driver werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-01 21:23
Hoi medetweakers,

ik heb zojuist een Toshiba T8000 ontvangen van iemand die ik aan het installeren ben. Leuke PII 400 die ik net een 64 mb upgrade heb gegeven naar 128 mb SD-ram heb gegeven. Hij werkt behoorlijk snel en XP Prof functioneert gewoon goed.

Na lang zoeken naar een goede compatible driver voor m'n videokaart en het vinden van de juiste driver, vooral via driverguide, ben ik gaan zoeken naar een goede audio-driver, want er was bij de xp-installatie geen audio-apparaat geinstalled. In het bios stond/staat er echter wel één ingesteld.

Het gaat om een Yamaha opl3-sax sound systeem die het gewoon moet doen. Na lang zoeken kwam ik erachter dat WinXP ook een WDM driver er voor heeft, icm drivers van driverguide, heb ik 'm uiteindelijk geinstalled en er was vervolgens een mixerapparaat enz. Maar geen audio-apparaat, hiermee bedoel ik: configuratiescherm --> geluiden- en audioapparaten --> geen audioapparaat gevonden. Toch is duidelijk de WDM audio driver geinstalleerd, windows geeft er wel een fout bij aan: "Het apparaat start niet".

Weten jullie hier wat op? Wie heeft dit probleem ook gehad? Kan het misschien ook zijn dat de sound-card gewoon defect is?

Alvast Bedankt

PS. In het bios is audio enabled en zijn er verschillende poorten opties....