[Excel] Gegevens Werkblad 2 en 3 automatisch naar blad 1 ??

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik werk niet vaak in Excel, en weet er daardoor ook weinig van.
Nu wil ik het toch gebruiken, maar kom er niet helemaal uit of het wel mogelijk is wat ik wil.

Ik wil in Blad 2 een lijst met namen (van bijv Team1), deze dan op alfabetische volgorde.
In Blad 3 wil ik een lijst met namen (van bijv Team2), ook op Alfabetische volgorde.

Op Blad 1 wil ik van deze beide Teams (team 1 en 2) alle namen op alfabetische volgorde, dus team 1 en 2 kriskras door elkaar op alfabet.

Klein voorbeeld :

Werkblad2: (kolom A1 t/m A4)
Karel
Sjaak
Theo
Willem

Werkblad3: (kolom A1 t/m A4)
Andries
Henk
Joost
Sjoerd

Dan moet dus automatisch in werkblad 1 komen :
Andries
Henk
Joost
Karel
Sjaak
Sjoerd
Theo
Willem

Maar zodra ik bijv bij Team 1 een nieuwe naam invoeg, dan moet deze automatisch op Blad 1 worden toegevoegd en op alfabet.

Is dit mogelijk ??
En zo ja, weet iemand ongeveer hoe ik dit aan moet pakken.
Ik werd er in de Help van Excel niet veel wijzer van.
Wie helpt ?

• MuTTLeYs
Het automatisch op alfabet hoeft niet eens automatisch te gebeuren.
Het gaat mij er meer om :

Ik voeg een naam toe aan Blad2 of Blad3, en deze moet vanzelf te voorschijn komen op Blad1.

Het alfabetische volgorde kan ik evt zelf doen.

Wie helpt ?

• coenbijlsma
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je kunt dit oplossen door een draaitabel te maken. Hiervoor moet je de werkbladen met data een klein beetje aanpassen: Zorg dat er in de 1e rij van de kolommen met data boven elke kolom iets staat als Naam1, Naam2, enz.

Voer nu de volgende stappen uit:

1. Ga naar Blad1, en klik op Draaitabel- en draaigrafiekrapport.
2. Kies in de verschenen wizard voor 'Meervoudige samenvoegingsbereiken' en 'Draaitabel' en klik op [Volgende]
3. Je wilt één paginaveld, klik op [Volgende]
4. Je moet nu het bereik opgeven. Klik op Blad2, en selecteer daar (bijvoorbeeld) kolom A en B (minimaal 2 kolommen) en klik nu op [Toevoegen]. Herhaal dit bij Blad3 en klik dan op [Volgende]
5. De begincel van het draaitabelrapport moet in een bestaand werkblad komen. Excel geeft al een locatie aan, die kun je aanhouden, en op [Voltooien].

De draaitabel verschijnt nu op het werkblad. Klik nog even op het naar beneden gerichte driehoekje naast 'Rij' en haal het vinkje voor (leeg) weg.

Als je gegevens toevoegt in de andere 2 werkbladen, klik dan in de werkbalk 'Draaitabel' op het rode uitroepteken. De gegevens worden dan ververst.

De kolommen / rijen die je niet wilt zien op Blad1 kun je selecteren en dan verbergen.

• MuTTLeYs
Dat lukt al aardig.
Bedankt, ik zal de overige kolomen enz verbergen.

Thanx !!

• MuTTLeYs
Edit :

Vreemd, hier stond 2 keer mijn bovenstaande reactie... :?

[ Voor 69% gewijzigd door MuTTLeYs op 25-01-2005 17:34 ]