Ik werk niet vaak in Excel, en weet er daardoor ook weinig van.
Nu wil ik het toch gebruiken, maar kom er niet helemaal uit of het wel mogelijk is wat ik wil.
Ik wil in Blad 2 een lijst met namen (van bijv Team1), deze dan op alfabetische volgorde.
In Blad 3 wil ik een lijst met namen (van bijv Team2), ook op Alfabetische volgorde.
Op Blad 1 wil ik van deze beide Teams (team 1 en 2) alle namen op alfabetische volgorde, dus team 1 en 2 kriskras door elkaar op alfabet.
Klein voorbeeld :
Werkblad2: (kolom A1 t/m A4)
Karel
Sjaak
Theo
Willem
Werkblad3: (kolom A1 t/m A4)
Andries
Henk
Joost
Sjoerd
Dan moet dus automatisch in werkblad 1 komen :
Andries
Henk
Joost
Karel
Sjaak
Sjoerd
Theo
Willem
Maar zodra ik bijv bij Team 1 een nieuwe naam invoeg, dan moet deze automatisch op Blad 1 worden toegevoegd en op alfabet.
Is dit mogelijk ??
En zo ja, weet iemand ongeveer hoe ik dit aan moet pakken.
Ik werd er in de Help van Excel niet veel wijzer van.
Wie helpt ?
Nu wil ik het toch gebruiken, maar kom er niet helemaal uit of het wel mogelijk is wat ik wil.
Ik wil in Blad 2 een lijst met namen (van bijv Team1), deze dan op alfabetische volgorde.
In Blad 3 wil ik een lijst met namen (van bijv Team2), ook op Alfabetische volgorde.
Op Blad 1 wil ik van deze beide Teams (team 1 en 2) alle namen op alfabetische volgorde, dus team 1 en 2 kriskras door elkaar op alfabet.
Klein voorbeeld :
Werkblad2: (kolom A1 t/m A4)
Karel
Sjaak
Theo
Willem
Werkblad3: (kolom A1 t/m A4)
Andries
Henk
Joost
Sjoerd
Dan moet dus automatisch in werkblad 1 komen :
Andries
Henk
Joost
Karel
Sjaak
Sjoerd
Theo
Willem
Maar zodra ik bijv bij Team 1 een nieuwe naam invoeg, dan moet deze automatisch op Blad 1 worden toegevoegd en op alfabet.
Is dit mogelijk ??
En zo ja, weet iemand ongeveer hoe ik dit aan moet pakken.
Ik werd er in de Help van Excel niet veel wijzer van.
Wie helpt ?