[XP] Langzamer booten na het formatteren ?

Pagina: 1
Acties:

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-04 22:20
Hey,

Ik heb gezocht naar enige info hierover maar kon niet echt iets vinden !!

Nu heb ik een paar dagen geleden besloten om mijn pc maar weer eens te gaan formateren.

Afijn, alles eraf. Geformateerd, en opnieuw windoos Windows erop. Ok alles doet het weer prima, alleen de laadbalk van windows gaat nu ongeveer 6x op en neer wat voorheen maar een halve keer was !!

Hoe en door wat komt dit ???

Ik heb een A8V Deluxe mobo.
2gb DDRam van Kingston op dual channel (400 mhz, 4x 512mb)
AMD Athlon64 3500+ Newcaste.
ASUS ATI Radeon 9800xt 256 mb.

Ik heb VIA 4in1 drivers geinstalled, RAID drivers geinstalled (beetje nutteloos geloof ik, maarja).

Qua partities, ik had er voorheen 3, nu heb ik besloten om een extra partitie erbij te maken. Nu heb ik er dus 4 ;).

Ik heb windows update gedraaid, ( Alle essentiele updates erop gezet BEHALVE SP 2).

Kortom, hoe komt dit !!

[ Voor 1% gewijzigd door Spider.007 op 30-01-2005 22:47 ]

• EyeWitness
Niemand een idee ?

Verwijderd

Wat is ongeveer de boottijd in seconden vanaf het aandrukken van de aanknop?

Mocht het echt belachelijk lang zijn dan kun je met bv bootvis kijken waarom het zo lang duurt.

Edit: bij mij (AMD3000+ 32 bit) doet ie er ook zes keer over
Is dus op zich niet zo vreemd

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 16:40 ]

• EyeWitness
nou kijk, via bootvis doe ik er ruim 20 seconden over...

maar het gaat mij om dat windows laden, het duurt nu ineens véél langer !!

vóór het formateren gingie maar een half keer balkje rond, nu al 6 keer !!
Dus moet er iets zijn waardoor dat komt, misschien een gemiste windows update ofzo ??

Verwijderd

Had je daarvoor ook alle updates van windows geïnstalleerd? Ik dacht me te herrineren dat sommige updates er voor zorgden dat het opstarten iets langer duurde.

Verder zie ik dat je Raid drivers geïnstalleerd hebt. Is dat van de raidcontroller of staan je schijven in raid?

Zijn er componenten bij apparaatbeheer waar een vraagteken bij staat?

En de laatste vraag: Heb je randapparatuur al eens afgekoppeld om te kijken wat dat doet met de boottijd

• EyeWitness
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:52:
Had je daarvoor ook alle updates van windows geïnstalleerd? Ik dacht me te herrineren dat sommige updates er voor zorgden dat het opstarten iets langer duurde.

Verder zie ik dat je Raid drivers geïnstalleerd hebt. Is dat van de raidcontroller of staan je schijven in raid?

Zijn er componenten bij apparaatbeheer waar een vraagteken bij staat?

En de laatste vraag: Heb je randapparatuur al eens afgekoppeld om te kijken wat dat doet met de boottijd
Daarvoor was ik helemaal up-to-date ja, maar nu ook toen ik nog niks had geupdate was hij nog even sloom geloof ik.

ik heb maar 1 schijf, maar omdat ik voor die format ook die raid drivers erop had staan dacht ik misschien dat het daar aan kon liggen,...

Ja, die zijn er... : "Multimediacontroller".
( Waarscijnlijk muis ofzo ? of Joystick ? óf iets anders ?? )

Nee, dat heb ik nog niet gedaan, maar ik heb precies hetzelfde aangeslote/erinzitten als voor de format dus in feite zou dat geen verschil mogen maken...

Verwijderd

Heb je de drivers van grafische kaart, geluidskaart en het mobo goed geinstalleerd?

• EyeWitness
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:59:
Heb je de drivers van grafische kaart, geluidskaart en het mobo goed geinstalleerd?
Als het goed is wel !!

Maar nu heb ik net weer wat updates geinstalled, kom ik in windoos Windows, schrik me de pleures. 4 Bit kleuren + 800x600 resolutie... Ik dacht eerst da mn videokaart overleden was, omdat ik die beetje heb overgeclocked :P. Maar gelukkig niet...
zeker weer zon k*tupdate !!

Modbreak:Het product heet gewoon Windows hoor; en niet anders

[ Voor 8% gewijzigd door Spider.007 op 30-01-2005 22:48 ]

• EyeWitness
OK, nu wilt mn systeemherstel dus niet teruggaan !!! HOE VERWIJDER IK DIE UPDATES???

Volgens mij gaat het om deze super-update >>
ATI Technologies, Inc - Video - RADEON 9800 XT Geslaagd woensdag 26 januari 2005 Website Windows Update

HOE TE VERWIJDEREN !?

BVD. !!

[Edit] Opgelost ( Drivers opnieuw geinstalled)

weer verder met mn bootprobleem :(

[ Voor 16% gewijzigd door EyeWitness op 26-01-2005 20:45 ]

Verwijderd

Oke die drivers voor de grafische kaart staan nu goed maar ik zou eerst maar is wat doen aan het multimedia apparaat waar een vraagteken bij staat. Wat is precies de foutmelding die die geeft? Waarschijnlijk dat er geen drivers geïnstaleerd zijn. Als je een cd-rom van je mobo hebt kun je proberen om daar de driver op te zoeken.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
EyeWitnessm,

Zou je in het vervolg de edit knop willen gebruiken als je nog iets wilt toevoegen. Ook zijn al die vraagtekens in elke regel helemaal nergens voor nodig, probeer gewoon een beetje normaal te reageren please ;).

Ik verplaats die topic ook even van Software Algemeen naar Windows Operating Systems.

[ Voor 8% gewijzigd door leon1e op 27-01-2005 09:55 ]

• EyeWitness
Ok ik heb de tv-kaart uit mn pci slot gehaald...
nog steeds even lang laden !!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Het is formatteren. Verder: het komt wel eens voor dat Windows geen raad weet met een "vol" systeem en allerlei conflicten op moet lossen tijdens het opstarten. Opnieuw installeren met alleen je videokaart erin (dus geen andere kaarten) kan soms helpen.

Overigens kun je in de meeste gevallen het beste installeren met SP2 geslipstreamd in je CD.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Mierenneuker ;), titel edit gedaan.

• EyeWitness
pinockio schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:59:
Het is formatteren. Verder: het komt wel eens voor dat Windows geen raad weet met een "vol" systeem en allerlei conflicten op moet lossen tijdens het opstarten. Opnieuw installeren met alleen je videokaart erin (dus geen andere kaarten) kan soms helpen.

Overigens kun je in de meeste gevallen het beste installeren met SP2 geslipstreamd in je CD.
kweet niet of je mn startpost gelezen hebt hoor, maar kep mn pc al gefromatteerd dus kep een "leeg" systeem.

En voorheen had ik ook geen SP2, dus nu ook niet !!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
EyeWitness schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:11:
[...]

kweet niet of je mn startpost gelezen hebt hoor, maar kep mn pc al gefromatteerd dus kep een "leeg" systeem.

En voorheen had ik ook geen SP2, dus nu ook niet !!
Ik zeg niet dat je opnieuw moet formatteren maar het was alleen een lesje spelling. Verder.... misschien moet je toch echt opnieuw installeren.

4-in-1 drivers heten nu geloof ik Hyperion drivers (de oude 4-in-1 moet je echt niet installeren) en bovendien zitten die ook in Windows XP (SP1 of 2). Soms - en dat weet ik uit ervaring - maken ze je harddisk nog langzamer dan met de native drivers.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ja, ik geloof best dat ie langer moet opstarten, maar staar je niet blind op het balkje. Voorheen was ie bij mij na 1 keer al weer verdwenen terwijl bij een vriend van mij met exact hetzelfde systeem er 3 keer over deed.

Nu doet ie er bij mij ook 3 keer over, maar in de tijd dat ie 1 keer in beeld kwam, moest de pc na dat balkje nog meer laden en ik zag mn desktop wel, maar dan was ie nog even bezig. Oftewel, het tijdsverschil is niet zo groot.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Al onderzoek gedaan naar PIO-modus en DMA-modus?

Meestal wil dit nog uitmaken: OM FAQ / Beleid met voornamelijk het 6e puntje

• EyeWitness
sorry maar ik ben niet zo bekend met die modussen, waar kan ik die vinden en wat kan ik ermee doen :S... ?
Pagina: 1