Hoe laptop zo lang mogelijk met accu te laten doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Wat kan ik doen om mijn laptop zo lang mogelijk op 1 accu te laten werken? Zijn er dingen in te stellen of te installeren zodat ik er langer mee kan werken? En wat zet echt zoden aan de dijk?

Het gaat er vooral om dat ik een DivX kan kijken in de trein. En momenteel werkt hij maar een uurtje, helaas.

Zelf dacht ik aan:

- Brightness
- Besturingssysteem
- DivX omzetten naar ander formaat

Maar afgezien of dit uperhaupt helpt is het natuurlijk de vraag hoeveel tijd ik er mee win.

Specs: Promedion 1000Mhz celeron MMX / 256mb / Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedswitchXP downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenschappen van je videokaart wat aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Brightness omlaag gooien...
HDD in standby laten gaan wanneer dat mogelijk is..

en verder denk k dat je opties vrij beperkt zijn... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

Laptops hebben vaak van zichzelf al een hoop optie's om energie te bespaaren. mischien is het makkelijker om bijv. een exstra accu te kopen.

Adrian- werkt en leert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
een extra accu kost 120 euro, en dat heb ik niet.

Speedswitch gooit de cpu snelheid omlaag, maar dat heeft toch geen enkele zin? Een DivX kost gewoon een bepaalde hoeveelheid cpu neem ik aan?

De interessantste optie lijkt mij het decoderen van de DivX van te voren.
Ervan uit gaande dat decoderen meer accu kost dan meer GigaBytes van de harde schijf lezen.
Is er iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je de divx film vanuit de HDD leest? Want de cd rom vreet ook aardig wat power :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:06
cornelixnootje1 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:05:

Speedswitch gooit de cpu snelheid omlaag, maar dat heeft toch geen enkele zin? Een DivX kost gewoon een bepaalde hoeveelheid cpu neem ik aan?

Ervan uit gaande dat decoderen meer accu kost dan meer GigaBytes van de harde schijf lezen.
speedswitch xp heeft bij mij wel zin.
Ik heb um altijd op 600mhz, ook met gamen, wil best, Ok op 1500mhz wil het helemaal goed enzo, maja dan zuipt mijn laptop ook.

Als jouw laptop alleen maar op 1000mhz kan werken heeft speedswitch weinig zin.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PASware schreef op maandag 24 januari 2005 @ 00:29:
[...]

speedswitch xp heeft bij mij wel zin.
Ik heb um altijd op 600mhz, ook met gamen, wil best, Ok op 1500mhz wil het helemaal goed enzo, maja dan zuipt mijn laptop ook.

Als jouw laptop alleen maar op 1000mhz kan werken heeft speedswitch weinig zin.
ik heb het proggel gedownload maar ik kan nergens die optie vinden dat je de MHZ kan wijzige n

trouwens misschien je videokaart ipv 32 bits op 16 bits laten draaien..
is toch niet zichbaar voor het oog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 09:46
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:43:
[...]

ik heb het proggel gedownload maar ik kan nergens die optie vinden dat je de MHZ kan wijzige n

trouwens misschien je videokaart ipv 32 bits op 16 bits laten draaien..
is toch niet zichbaar voor het oog..
heus wel zichtbaar op min laptop. Krijg je allemaal heel lichte 'regenboog' cirkels op mijn scherm en zal eerlijk gezegd geen 'ruk' uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:36
Bij speedswitchXP:
Max battery: altijd het laagst aantal MHz
Dynamic switching: MHz is afhankelijk van wat ervan de processor gevraagd wordt.
Max performance: altijd max MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
HitmanWVU schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:03:
Bij speedswitchXP:
Max battery: altijd het laagst aantal MHz
Dynamic switching: MHz is afhankelijk van wat ervan de processor gevraagd wordt.
Max performance: altijd max MHz
Neem dat dynamic switching. Is dat niet precies wat iedere computer altijd al doet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-10 19:46
Nee. Dat wordt alleen gedaan door cpu's met speedstep, powernow of cool 'n quet.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:41
cornelixnootje1 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:05:

Als dat speedswitch echt de clockrate van de processor omlaag haalt en daardoor ook het verbruik, waarom zou het dan niet oK zijn?
Als hij clockcycles overslaat om oude retro DOS spelletjes te kunnen doen zoals DOOM, vraag ik me af of het wel effectief helpt.

Anyway, op 733Mhz zijn de tegenwoordige DivX'jes perfect te bekijken. Hele strakke geencodeerde XviDs stijgen ook nog niet boven de benodigde rekenkracht die er voor nodig is.

Daarnaast, heb je toevallig dynamische fans of static fans? Een die gewoon probeerd je temp op een constant niveau te houden, of een die gewoon volluit gaat staan loeien de hele tijd?
Misschien dat dat ook een optie is, om een temp geregelde fan erin te bouwen. ( weet niet of daar kits voor bestaan, maar dit is GoT, dus doe je best :Y) )
Pagina: 1