Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

alternative powerknop

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
Beste mensen,

ik ben dus ook met een eigen mod bezig en wilde graag een andere powerknop maken.
Heb namelijk een HQ08 en ik wilde eigenlijk de casebadge als powerknop gaan gebruiken, maar nu had ik nog een leuk idee waarmee ik die case badge nodig had. Dus dat gaat neit door.

Het alternatief dat ik graag wil:
als je in een kroeg ofzo staat en je gaat pissen. Dan op het moment dat je wegloopt spoelt ie door (zonder dat je zelf iets doet). Zoiets wil ik dus ook maken met mijn powerknop.

Zodra je je hand ervoor houd, dan moet ie aan/uit gaan.

Het kan iig niet met licht, want ik zit regelmatig in het donker :p.

Daarnaast las ik in een ander topic dat je een IC had die velden kon detecteren. Als ik dat nu op een bepaalde plaats maak (achter plastic) zou die het dan ook doen? Zo ja, wat zou zo'n IC kosten?
Ik kan die IC trouwens niet vinden bij de conrad. OHja naam van IC: QT1xx, waarbij de xx 40,50 of 60 kan betekenen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:48

TheBorg

Resistance is futile.

Geen IC voor nodig. Met een paar transistortjes kom je er ook.
Google: capacitive sensor

• MartHo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-11 12:09
Tja... en dan wil je een ander CD'tje in je drive gooien, of je loopt langs je kast ... dan gaat je pc op eens uit.. :/

Nee mij lijkt het niet echt een succes.

[ Voor 12% gewijzigd door MartHo op 23-01-2005 20:44 ]

• El_kingo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 11:17
Het IC dat jij zoekt is de QT110, hoe je deze kunt aansturen kun je vinden in de datasheet . Gevoeligheid is redelijk in te stellen (zie ook hiervoor de datasheet) evenals het signaal wat wordt uitgestuurd (zie datasheet Tabel 2-1). Het uitsturen kan belangrijk zijn aangezien je de functie wilt behouden dat als je je powerknop 4 sec. inhoud de computer ook uit/stand-by moet gaan.
De "button" is prima te maken van een stukje aluminium folie, welke je achter het plastic van je kast kunt plaatsen. Het kan zijn dat het plastic te dik is. maar dan kun je eventueel de gevoeligheid verhogen.

Schema kun je halen uit de datasheet, eventueel wil ik nog wel een schemaatje in elkaar zetten (ik weet niet of je kunt solderen en etsen of beschikking hebt over gaatjes printen etc.)

Bij de meeste electronica handels is dit ic wel te verkrijgen en anders kun je deze ook bestellen bij futurlec (heb je alleen wel een creditcard nodig).

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

ik heb een aanraakschakelaar in me pc zitten, aanraken is genoeg, je hoeft dus helemaal niet te duwen, en je ziet alleen een metalen vlakje (rond)
is ook best mooi hoor. er staat een plaatje op me site, ik heb geen print oid gemaakt, het is een kant en klaar ding dat geen spanning nodig heeft 1,5x1,5x1,5 cm (ongeveer)

[ Voor 31% gewijzigd door Tinus op 23-01-2005 21:27 ]

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:02
MartH schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:42:
Tja... en dan wil je een ander CD'tje in je drive gooien, of je loopt langs je kast ... dan gaat je pc op eens uit.. :/

Nee mij lijkt het niet echt een succes.
Volgens mij kan je instellen dat de PC (als deze éénmaal is opgestart) niets doet bij het drukken op de powerbutton

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
ik zie helemaal van het idee af.. omdat het gewoon weg wel kan. maar het niet functioneel is in dit geval. ik ga mijn huidige powerknop dicht plamuren en dan alleen de reset knop gebruiken (dus als power). Die zit namelijk wel op een goeie plaats.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

Misschien dat je in het vervolg eerst zelf kan proberen een probleem als dit op te lossen. Dan was je er waarschijnlijk zelf wel achter gekomen dat dit niet zo praktisch is...

Kijk de CME-policy nog eens door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.