Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
*kickje
Ik zou het niet weten, maar probeer eerst eens het volgende:
Ram iets tussen je fan zodat ie niet meer draait
Houd de temperatuur van je processor in de gaten terwijl je de laptop iets zwaars laat doen
Zul je zien dat dat wel iets te snel omhoog gaat!
Ik heb ook even naar zoiets gezocht voor mn oude laptop (Acer Aspire 1200), want daarvan draaide de fan ook altijd, maar door die bovenstaande manier toe te passen heb ik het toch maar niet gedaan
Ram iets tussen je fan zodat ie niet meer draait
Houd de temperatuur van je processor in de gaten terwijl je de laptop iets zwaars laat doen
Zul je zien dat dat wel iets te snel omhoog gaat!
Ik heb ook even naar zoiets gezocht voor mn oude laptop (Acer Aspire 1200), want daarvan draaide de fan ook altijd, maar door die bovenstaande manier toe te passen heb ik het toch maar niet gedaan
Nee, ik heb het nog niet geprobeerd 
Ik weet wel bijna zeker dat het softwarematig uit te schakelen is, want zodra ik de laptop in slaapstand zet, valt eerst de fan uit en dan krijg ik het scherm met daarop "de gegevens worden opgeslagen" oid.
Het mooiste zou een proggie zijn die de cpu-temp monitort en aan de hand daarvan de fan regelt (zoals het in meeste laptops hardwarematig zit
)
Ik weet wel bijna zeker dat het softwarematig uit te schakelen is, want zodra ik de laptop in slaapstand zet, valt eerst de fan uit en dan krijg ik het scherm met daarop "de gegevens worden opgeslagen" oid.
Het mooiste zou een proggie zijn die de cpu-temp monitort en aan de hand daarvan de fan regelt (zoals het in meeste laptops hardwarematig zit
Dat is dus precies wat speedfan kan. Speedfan is ook het enige programma wat ik ken wat dat kan, de meeste programma's meeten alleen de temperatuur. Ik ben bang dat het hier een beetje mee ophoud. Zonder dat de fan geregeld wordt zou ik hem trouwens niet uitzetten, zoals Jostheking al aangeeft.DrJamez schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 08:18:
Het mooiste zou een proggie zijn die de cpu-temp monitort en aan de hand daarvan de fan regelt (zoals het in meeste laptops hardwarematig zit)
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Pagina: 1