ok
ik heb: W2k3 enterprise
met IIS6
PHP 4.3.10
MySQL 4.1.9
Ik had (tot vorige week mijn hd het begaf in mn server) een goed draaiend forum
met phpBB2
Dat wil ik graag weer maar ik krijg het niet voor elkaar.
nu voordat we gaan zeggen dat we het hier niet over 3rd party programma's gaan hebben.
Ik denk namelijk dat het aan MySQL ligt (weet dat allen niet cker)
mijn probleem is:
Ik heb alles voor phpbb op mn server gezet en kan ook goed op de instalatie pagina komen maar als ik alles ingevuld heb en verder wil gaan dan zegt hij: Could not connect to the database.
ik heb op de server een user aangemaakt : "forum" en een database: "phpbb"
ik heb de gebruiker "forum" alle rechten van het phpbb database gegeven.
als ik nu met mysql administrator inlog met forum en dan ww dan logt hij gewoon in.
maar als ik diezelfde wachtwoord nu bij de phpBB2 instalatiepagina invoer dan krijg ik steeds die: Could not connect to the database error.
nogmaals: ik weet niet zeker waar het aan ligt maar er kan toch wezenlijk niets verkeerd zijn aan phpBB?
en dan nog het feit dat ik meer vertouwen heb in GOT , denk ook dat hier meer mensen zitten die verstand hebben van MySQL
kan iemand mij helpen?
ik heb: W2k3 enterprise
met IIS6
PHP 4.3.10
MySQL 4.1.9
Ik had (tot vorige week mijn hd het begaf in mn server) een goed draaiend forum
met phpBB2
Dat wil ik graag weer maar ik krijg het niet voor elkaar.
nu voordat we gaan zeggen dat we het hier niet over 3rd party programma's gaan hebben.
Ik denk namelijk dat het aan MySQL ligt (weet dat allen niet cker)
mijn probleem is:
Ik heb alles voor phpbb op mn server gezet en kan ook goed op de instalatie pagina komen maar als ik alles ingevuld heb en verder wil gaan dan zegt hij: Could not connect to the database.
ik heb op de server een user aangemaakt : "forum" en een database: "phpbb"
ik heb de gebruiker "forum" alle rechten van het phpbb database gegeven.
als ik nu met mysql administrator inlog met forum en dan ww dan logt hij gewoon in.
maar als ik diezelfde wachtwoord nu bij de phpBB2 instalatiepagina invoer dan krijg ik steeds die: Could not connect to the database error.
nogmaals: ik weet niet zeker waar het aan ligt maar er kan toch wezenlijk niets verkeerd zijn aan phpBB?
en dan nog het feit dat ik meer vertouwen heb in GOT , denk ook dat hier meer mensen zitten die verstand hebben van MySQL
kan iemand mij helpen?
Van hoge bomen, zaagt men lange planken