Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Dus ja, je kan in Single Channel draaien zonder (veel) prestatieverlies maar ik denk niet dat je meer dan 1024MB nodig hebt op het moment. Je kan je geld dus misschien beter bijhouden of aan iets anders geven.
Je verliest dualchannel en je kunt sowieso geen 400MHz geheugenklok meer draaien.
De 512MB extra lijkt me dan ook niet zozeer nuttig. Je kunt het geld beter besparen voor een upgrade naar een AMD Athlon 64
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Verwijderd
Dus 3x 512mb word dan 1.5gb in dual channel
• Invloed van Dual Channel geheugen
• nForce2 Dual Channel en Synchroniteit
Ik ben toevallig naar hetzelfde opzoek als de TS. In de FAQ waar je (BalusC) naar verwijst staat wel veel info (theorie), maar helaas geen benchmarks.BalusC schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:45:
Check eens de RAM FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden
• Invloed van Dual Channel geheugen
• nForce2 Dual Channel en Synchroniteit
En naar dat laatste zijn de TS en ik waarschijnlijk opzoek
Verwijderd
Zeker als je binnenkort gaat upgraden naar bijvoorbeeld een Socket 939 setje is DC errug lekker vanwege de bandbreedte
Verwijderd
Het geheugen waar ik momenteel mee werk is 1 bank merkloos,
dus om dual channel te draaien moet ik 1GB nieuw kopen, maar dan blijf ik met die 512MB zitten.
Als ik deze 512MB er bij in zet, heb ik hier wat aan mbt performance?
Of kan ik het beste dat reepje 512 in een andere pc zetten (met nu 512MB merkloos er in).
Verwijderd
Verwijderd
Huh??dat kan toch niet?Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:39:
kan je niet gewoon een extra 512 reepje halen en die die 512 die je al hebt met de nieuwe in dual channel draaien
k ben btw ondertussen tegen nog n probleempje aangelopen....die 512 werkt op 333mhz..terwijl mn mobo veel hoger ondersteunt, maar..mijn mobo ondersteunt ook 800mhz fsb, en er zit n 533'er in...
Kan ik dan niet het beste 1GB 400Mhz halen en die oude (266mhz gloof ik) in de andere pc doen?
Ik speel btw veel games....dus is kwantiteit dan niet belangrijker als kwaliteit?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 14:47 ]
Het antwoord is relatief makkelijk:
- Dual channel geheugen is sneller dan single channel geheugen, zeker wanneer je moederbord het ondersteunt en het geheugen synchroon met de CPU draait.
- Meer geheugen is sneller als je het ook daadwerkelijk benut, dus wanneer je nooit meer dan 1GB zult gaan gebruiken, dan heb je niks aan 1,5GB.
Combineer de beide feiten en kijk naar je eigen PC-gebruik en taadaa, daar heb je het antwoord
[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 22-03-2005 14:55 ]
Dit topic is gesloten.
![]()