Toon posts:

USB Stick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik werk dus met MacOS 9 maar moet soms voor school met een PC en andere mac's werken nu heb ik het probleem dat als ik me USB Stick in me toetsenbord van mac plug dat ik een fout melding krijg teweinig stroom toevoer er hangt wel nog een muis aan het toetsenbord na deze te verwijderen loopt mijn mac zelfs vast wat heb ik juist misdaan op andere doet hij het goed maar op MacOS 9 niet toen ik kocht stond er op dat de USB Stick op elke mac versie werkt.

Mvg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 01:12 ]

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hij krijgt te weinig stroom, dat staat er toch? Je muis+tobo vereisen ook wat stroom. Plug hem achter in je mac in de lege usb poort of koop een actieve USB hub.

Verwijderd

Topicstarter
frim schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:54:
Hij krijgt te weinig stroom, dat staat er toch? Je muis+tobo vereisen ook wat stroom. Plug hem achter in je mac in de lege usb poort of koop een actieve USB hub.
Dankje, ik was niet echt zeker maar er is dus niks aan te doen buiten dan een andere usb stick
te kopen? Het gaat eigelijk ook om de snelheid ik heb een paar mac's en het is dus om heel snel data op de stick te plaatsen zodat ik geen tijd verlies maar dus telkens aan de achterkant gaan kost + - toch paar sec .

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 19:01 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Een actieve hub zegt 'ie, geen stick dus.

Anders gezegd; een doosje met meerdere USB poorten, ter uitbreiding van je bestaande poorten. Liefst dus met een losse voeding om het stroomtekort op te lossen.

Wat voor mac heb je btw ? In mijn iMac G3 helpt het als ik mijn muis in de USB poort op het moederbord prik, dan kan ik wel beide USB poorten op 't toetsenbord gebruiken.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Hydraulik-Phunk schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:37:
Een actieve hub zegt 'ie, geen stick dus.

Anders gezegd; een doosje met meerdere USB poorten, ter uitbreiding van je bestaande poorten. Liefst dus met een losse voeding om het stroomtekort op te lossen.

Wat voor mac heb je btw ? In mijn iMac G3 helpt het als ik mijn muis in de USB poort op het moederbord prik, dan kan ik wel beide USB poorten op 't toetsenbord gebruiken.
Ben nog nieuw in mac wereld maar hij is groen imac denk ik.
Maar ik zal het eens doen meschien dat hij het aankan het gaat om een usb stick van 1GB bij een usb stick van 256 doet hij het gewoon dus ik zal het in de loop van de week eens testen en melden op dit forum. Bedankt voor de tip _/-\o_

Verwijderd

Kun je hem echt niet aan de achterkant van je mac erin prikken?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt twee dingen doen: een USB hub met netvoeding kopen bij de PC boer om de hoek (kost een paar tientjes) of 'm aan de zijkant van je iMac prikken in plaats van in het toetsenbord.

Wat je sowieso moet doen is leren leestekens te gebruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Als de Mac groen is het een iMac. Echter wordt de PowerMac ook wel eens aangeduid als groen. Hier even het verschil.

Apple PowerMac G3 B&W
Afbeeldingslocatie: http://www.drunkenblog.com/drunkenblog-archives/i/blueberry_138_1.jpg

Apple iMac
Afbeeldingslocatie: http://www.macitynet.it/usato/images/934_AOtsjCccQO.JPG

Wanneer je een PowerMac G3 hebt dan kun je het beste een verlengkabeltje er bij kopen. Meestal wordt er bij een Mac een verlengkabel geleverd. Standaard heb je namelijk een kort snoer aan het toetsenbord en muis zitten. Kabeltje sluit je dan aan op een USB poort achterop de kast.

Bij een iMac kun je er vanaf de zijkant gemakkelijk bij wanneer je klepje openlaat.

Je hebt het over meerdere Mac's. Zijn dit allemaal dezelfde modellen? Waarvoor moet je alle Mac's af met een USB stick. Je kunt dan beter een netwerk aanleggen tussen de Macs.

Verwijderd

Topicstarter
Thx het is de IMac in groen niet de Powermac.
Idd een netwerk maar het gaat over school (thuis heb ik geen probleem) ik heb zo nu en dan werkjes die ik thuis wil afwerken deze staan op verschilende mac's omdat ik op verschilende mac's moet zitten in verschilende omgeveningen dus in kort ik zit nooit op een vaste mac computer omdat ik me telkens moet verplaatsen daarom is die usb stick net zo fijn een netwerk is mogelijk maar deze kan niet over alle locatie's gebruikt worden daarom dus de keuze van een usb stick.

PS : Thuis ben ik nog maar net begonnen met de mac , op school ben ik er al een tijd mee bezig. Ik ken dus nog niet elk onderdeel van een mac maar ik zal me er eens in verdiepen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 01:15 ]

Pagina: 1