Toon posts:

routing probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik tracert ip doe, maakt niet uit welke IP, krijg ik bij de eerste hop altijd "request timed out". De hops daarna zijn wel goed, met een lage ms. Volgens mij merk ik dit in online spellen die ik speel. Ik merk dan een kleine vertraging.

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en wat ik eraan kan doen? tis iig niet de sygate firewall

Ik heb een sweex adsl modem/router en een realtek onboard netwerkkaart. Ik heb een hccnet lite verbinding.

mvg

Verwijderd

Kun je het ip adres van de eerste hop wel pingen?

Verwijderd

Topicstarter
ik zie alleen "1 * * * Request timed out" bij de eerste hop.

ik denk dat de router het probleem is maar ik heb geen flauw idee wat ik er aan kan doen

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 18:34 ]

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 09:53
Zal wel even voor Nimitz antwoorden: "Ja, ik kan de eerste hop wel pingen"

Ik heb het hier ook, de router doet net alsof hij transparant is en geeft geen antwoord op dit soort acties als tracen. Of het nou een protocol ondersteuning is die hij mist of wat anders, geen idee.

Volgens mij hebben de meeste VxWorks firmware voor routers dit. (kennelijk nu ook sommige *nix gebaseerde routers ...)

edit:
Even toelichting voor Nimitz: eerste hop = router = ping <gateway IP>

[ Voor 27% gewijzigd door LinuX-TUX op 23-01-2005 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus het levert geen vertraging op in de routing?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 09:53
Nee, dit kan je niet beschouwen als een reden voor het slecht functioneren van internet.

Bij ping/lag problemen moet je toch eerder gaan zoeken naar andere applicaties, andere huisgenoten die opeens mail ophalen of harde schijf stress van je machine zelf.
Het is overigens wel zo in het algemeen dat elke hop voor een vertraging zorgt. Maakt niet uit, of je nou de duurste gigabitswitch hebt of een domme hub, het is een node die een relay moet geven terwijl hij ook nog moet zorgen dat er geen collisions veroorzaakt worden/op de juiste manier geroute word enz enz

Zit er trouwens nog een firewall op je router? Ik merkte het bij mijn 8Mbit demon verbinding enorm zodra deze aanstond. Ging m'n download snelheid van stabiele 780 gelijk naar beneden rond de 360 :X Toch niet zo'n genoeg rekenkracht als dat ik dacht in die E-tech van mij.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een firewall in de router. Maar daar merk ik niks van, mijn download snelheid is net zo laag als voordat ik de router kocht :Y)
Pagina: 1