Toon posts:

[php] Soort Iframe maken met Include?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een nieuwe website aan het maken. Ik wilde een soort Iframe gebruiken maar kan ik ook hoogtes etc aanmaken in een php include? Zodat ie hem juist inlaadt met de juiste waardes?

Is dit mogelijk?
Alvast bedankt _/-\o_

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, je kan toch gewoon HTML echoën? In de iframe-tag kan een hoogte gedefinieerd worden.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Weet je eigenlijk wel wat het verschil is tussen PHP en HTML? (of resp. serverside en clientside?).

Wat je kan doen is gewoon een tabel van 100% width maken en daarin een bestand includen.. alleen weet ik niet echt hoe dat op een iframe moet lijken :X

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 18:30
Soort Iframe maken met Include? ?? ??? waar doel je op ?

zoals eerder al is aangegeven, waarvoor niet echo "<iframe scr='page.php?var=foo' height='22' width='22'>";

[ Voor 38% gewijzigd door mrFoce op 23-01-2005 18:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij pakt hem dan niet goed mee met de zoekfunctie.
Ik krijg dan vervolgens alleen die Iframe te zien ipv de gehele site en hij
indexeer hem ook niet goed.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Geef eens wat code en wat betere uitleg. Ik snap er namelijk weinig meer van :).

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

De width en height kun je natuurlijk ook dynamisch opbouwen met PHP.

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 22:13

Spruit_elf

Intentionally left blank

jah dat kan, je kan gwoon het containing element stylen met css oid, net als dat je een iframe een hoogte en breedte mee zou geven kan je bijvoorbeeld je include omgeven door een div die je een hoogte en breedte meegeeft.

HTML:
1
<div style="height: 300px; width:300px;"><? include tag  ?></div>

al geef ik heir mischien een antwoord wat je kan copy pasten lijkt het me verstandig als je je eens goed gaat verdiepen in html en css, dit is eerlijk gezegd nogal basic

[ Voor 5% gewijzigd door Spruit_elf op 23-01-2005 18:38 ]

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Verwijderd

En als je dan nog "scrolling = auto" erbij zet, heb je bijna hetzelfde als een iframe. :)

Verwijderd

Topicstarter
mrcactus schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:37:
jah dat kan, je kan gwoon het containing element stylen met css oid, net als dat je een iframe een hoogte en breedte mee zou geven kan je bijvoorbeeld je include omgeven door een div die je een hoogte en breedte meegeeft.

HTML:
1
<div style="height: 300px; width:300px;"><? include tag  ?></div>

al geef ik heir mischien een antwoord wat je kan copy pasten lijkt het me verstandig als je je eens goed gaat verdiepen in html en css, dit is eerlijk gezegd nogal basic
Dat idee had van mij kunnen zijn |:(

Onwijs bedankt voor de hulp, het is inderdaad gelukt en de zoekfunctie pakt hem ook goed op :)... Thnx :*)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:11:
[...]

Dat idee had van mij kunnen zijn |:(

Onwijs bedankt voor de hulp, het is inderdaad gelukt en de zoekfunctie pakt hem ook goed op :)... Thnx :*)
ik ben aan de late kant maar bij deze alsnog:

Je topic start is vele te kort, en je laat weg wat je zelf al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen Zie ook P&W FAQ - De "quickstart". ten tweede is je probleem aan de client side, dus hoort het in Webdesign & Graphics en niet in Programming & Webscripting. Zie ook P&W FAQ - HTML / javascript /css, etc... :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.