Dilemma: R50P vs T42 TUE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Hallo,

Nu heb ik eens een vraag :)

Ik kan maar niet kiezen.

Ik heb zoals sommige mensen weten mijn IBM X40 verkocht.
Dit omdat ik sinds 3 weken eigenlijk nooit meer mobiel bezig ben. En nu een vaste werkplek heb.

Vandaar dat ik nu weer een nieuwe IBM ga kopen.
Dit doe ik net zoals de vorige keer bij www.campuskorting.nl dus ik kan alleen de modellen die ze daar verkopen, kopen. (natuurlijk kan ik het wel ergens anders kopen, maar omdat ik nog op school zit krijg ik veelmeer korting dan bij een normale winkel)

Ik kan kiezen tussen de T42 TUE configuratie (zie ook: [rml][ Ervaringen] IBM Thinkpad T42 (TUE/HSZ)[/rml] )

Specs:

Intel Pentium 735 M Processor 1700 MHz 2 MB Cache
768 MB PC 333 DDR RAM
60,0 GB 5400RPM (hoewel ik van iedereen hoor dat ze gewoon een 7k2 drive met 8mb cache kregen)
24x/24x/24x/8x CD-RW/DVD-ROM-Drive
15” SXGA+ 1400x1050 (flexview)
ATI Mobility Radeon 9600, 64MB
802.11 a/b/g wireless LAN Mini-PCI Adapter II
2.5 Kilo
6Cell battery (volgende de specs goed voor 4 uur. Maar dat haalt hij echt niet)
Door het flexview scherm haalt dit monster maar 1.5 tot 2 uur bij normaal gebruik.

Of dus de R50P Link naar Cnet

Specs:

1.7Ghz Banias 1MB Cache
1600x1200 15"
512mb
FireGL T2 128mb
A/B/G
9Cell battery (5.9 uur werktijd)
3 Kilo
DVD-RW drive (* Dus alleen -DVD. Maargoed, heel die drive boeit me niet want mijn X40 had niet eens een optical drive en ik heb er ook nooit 1 gemist :))
60GB 7k2 8mb cache
Ik weet niet of hij ook echt 5+ uur haalt omdat het scherm volgensmij ook een flexview is.

Het probleem is dat ik echt niet weet welke ik moet kiezen.

De R50P kan veel langer op de accu werken, maar hij is wel een stuk zwaarder (500gram) Ik ben dus bang dat ik hem minder snel mee neem.
De T42 (of als ik heel veel geluk heb straks toch een T41P) weegt een stuk minder maar gaat dus ook heel wat minder lang op de accu mee.

De grootste pre van de R50P is zijn 1600x1200 scherm.
Als ik deze foto zie is de beeldkwaliteit erg hoog.
Maar is alles ook wel klein (hoewel ik me daar niet meteen aan erger)

Afbeeldingslocatie: http://www.bluebus.nl/~bluebus/r50p/ibm1.jpg
Klik voor groter :)

Maar de omhuizing van het scherm is wel erg groot. (igg een stuk groter als die van de T42) En de laptop zelf is wel 4cm dik. (zie ook Deze foto)

Afbeeldingslocatie: http://www.bluebus.nl/~bluebus/r50p/r501.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.bluebus.nl/~bluebus/r50p/r502.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.bluebus.nl/~bluebus/r50p/r503.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.bluebus.nl/~bluebus/r50p/r504.gif
Je kunt er bijna iemand mee dood slaan lijkt het wel :X

Dat lijkt me toch erg groot. Ook las ik ergens dat de behuizing niet van het materiaal is gemaakt dat wordt gebruikt bij X40’s en T41’s (echt niet stuk te krijgen) maar is het meer een soort keiharde plastic.

Ik kan nu wel blijven doorgaan met dit is beter aan de een, maar de ander heeft ook goede punten. Maar dat doe ik dus niet.

Om het kort te houden.

1: Ervaring met 1600x1200?
2: iemand met een R50 (P)? die wat foto’s wil maken van zijn laptop
3: Voor welke zouden jullie kiezen? Ze kosten me ong. evenveel.
4: Of toch naar een heel ander model kijken? (doe ik liever niet, ben IBM fan :))

Ik kan echt niet kiezen 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Roberto op 23-01-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik vond m'n oude sattelite pro A10 altijd net aan de grote en zware kant. Een rede om 'm niet mee te nemen had ik altijd vrij snel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrgoede
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-03 12:54
Ik zou absoluut kiezen voor de T42 TUE. Die heb ik zelf ook, ik heb een vriend die een 1600 x 1200 scherm heeft en das net weer wat te klein. Je moet dat uiteraard zelf weten. Ik vond zelf 1024 x 768 te groot maar ik vind 1600 x 1200 weer te klein. Het werken op een accu bij de T42 valt mee maar dan moet je hem wel zuinig instellen. Je kan de accu zo instellen dat ie heel wat uurtjes meegaat. Niet zoveel als bij de R50 maarjah je kan niet alles hebben he...
En meestal ben je ( althans ik ) toch niet zo lang weg dat je de accu gebruikt...

Suc6 met je keuze, maar ik ben zeeeeeer tevreden over mijn T42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
T42, duidelijk. Ik ben over m'n T41P zo tevreden dat als ik nu wat nieuws zou kopen ik eerst zou balen dat de T41P niet meer verkocht wordt daar en dan voor een T42 zou gaan. De R50 is gewoon een lomp ding, dik, zwaar, niks voor mij en met je X40 voorloper zeker een schokkende verandering ;)

Maar goed, je gaat hem gebruiken als desktop vervanger, dan moet je dus voor jezelf uitmaken of het gewicht en de omvang van de R50 een probleem zijn. De specs van de T42 zijn gewoon beter, op de schermresolutie en standby tijd na, maar aangezien je hem minder mobiel gaat gebruiken lijkt me dat geen probleem :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beperkte levensduur van de accu zie ik als het grootste nadeel van de T42, maar ik denk dat ik-um toch ga kopen. Het grootste deel van de tijd zit ik toch in de buurt van een stopcontact. Ik koop hem over een maandje via Campuskorting.

Ik zou als ik jou was voor de T42 gaan, omdat je zelf aangeeft niet zo mobiel meer te zijn en die T42 ziet er gewoon mooier uit. :) Persoonlijk ben ik nogal een sucker voor mooie dingen. Ik zou het liefst de inhoud van een T42 in een Powerbook frame rammen.

Neem jij er 3 jaar verzekering bij? Als ik de verhalen op internet mag geloven kan je er wielen onder doen en hem als skateboard gebruiken. Dus is het nodig vraag ik me af...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 17:57
1: Ervaring met 1600x1200?
Ja, met een Dell Inspiron ... model weet ik zo effe niet. Ik vond 't echt verschrikkelijk :(. Véééél te klein allemaal, je moet echt gaan turen om dingen goed leesbaar te krijgen (of alle menukoppen e.d. groter maken). Ik vond 't echt niet fijn ... al is zo'n scherm opzich wel een mooi staaltje techniek :). 't Was volgens mij wel een 15" scherm op 1600x1200 ... dus nog wat kleiner dan een 17". Ik vind 1400x1050 een prima resolutie, maar persoonlijk zou ik zelfs al tevreden zijn met 1024x768 >:) (bij wijze van spreken).

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter! op 25-01-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die resolutie valt heel goed mee. Had het zelf ook moeilijk verwacht. Maar door het feit dat je bij een laptop toch zoiezo dichter zit dan bij een normale desktop is het leuk werken op een resolutie van 1600*1200.
De R50p is inderdaad beetje dik. Maar lekker stevig :-). Ik vind het persoonlijk niet zo onhandig om ergens naar mee te nemen.
Ik heb mijne wel kunnen kopen voor 1800€. op academicshop.be.

De 5uur kan de batterij halen, maar dan moet je op super power save mode werken. en dan is de schermverlichten beetje te donker voor mij.
Maar op High system performance haalt ie zeker 3uur.

Die uitstekende batterij van de R50p vind ik trouwens wel handig, want je kan hem daar vastnemen om te dragen :P

en wat is nu een halve kilo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
ik heb al een T42 :P (toch uiteindelijk gekocht bij campuskorting)

Maargoed, zoals beloof moet ik nog posten in het T42 ervaringen topic.
Echter ben ik atm nog even bezig met 2 kleine nuken die de laptop heeft :)

Ik heb btw wel de R50P in mijn handen gehad, zeeeeeeer mooi device. Is in het echt idd niet zo dik. Sterker nog, er zit maar 1mm verschill in tussen de T42 15" en de R50P en de R50P heeft zeker het betere scherm. (op helderheid na)

Maargoed, de behuizing van de R50P is minder. Die is van ABS plasic, ipv titaniumcarbonaat nogwattus :P

En ik ken me zelf, dus des te steviger des te beter :P

Verwacht voor het eind van de week een post van mij hoe hij me nou precies bevalt :)

Allemaal bedankt voor het advies _o_

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 01-02-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een soortgelijke dilemma. Het grootste gedeelte van de knoop is al doorgehakt.:)

Het wordt de T42 TUE configuratie of zo'n T42 met 14.1 inch scherm. :9~

Deze laptop is vooral bedoeld als vervanging van m'n (bejaarde(PB)) desktop. Ik zal dus niet langdurig in de trein of zoiets werken.

De stemmetjes in mn hoofd 8)7 :

TUE; Heb zelf nog nooit gewerkt met 1.400x1050. Is deze resolutie niet ietsjes te hoog voor een 15 inch scherm? Is deze laptop met 2,5 kg niet te zwaar om dagelijks te vervoeren? :?

14.1 inch; Is deze kleinere laptop niet te fragiel voor het hardere werk (als desktopreplacement); Is het b.v niet lastig om documenten te typen op een kleinere scherm.

En dan nog iets

O.a op centralpoint.nl heb je een T42 (14inch) UC2F1ND met imo dezelfde specs als deze:

Processor-kloksnelheid 1700 Mhz
Processor Intel Pentium M Processor 735
Harde schijf drive 40 GB
Harde schijf rotatiesnelheid 5400 RPM
Harde schijf-type ATA-100 (Enhanced IDE)
Intern geheugen 512 MB
Afmetingen scherm 14.1 " Beeldscherm XGA TFT active matrix Resolutie 1024x768 pixels
Geheugen video-adapter 32 MB
Optische drive type optische drive CD-RW/DVD-ROM Combo 24/24/24/8
Intern modem Build-in
I/O-poorten •AC adapter•Expansion Bus port (for Dock II/Mini Dock or Port Replicator II)•External microphone•External Display•Headphone/Line out•Infrared•Parallel•RJ-11•RJ-45•S-Video out•2 USB 2.0
Modemsnelheid 56 Kbps
Netwerk Ethernet/Fast Ethernet/Gigabit Ethernet/IEEE 802.11b/IEEE 802.11g/Bluetooth
Interface USB, parallel, RJ-11, RJ-45, IrDA
Speakers 2 (Internal Speakers)
Keyboard type Full size
Afmetingen B x D x H 311 x 255 x 27 mm
Gewicht 2600 g
Grafische adapter ATI Mobility RADEON 7500
Systeembus 400 Mhz
Diepte 255
Breedte 311
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
Batterij, maximale werkingsduur 5,1 hrs
Type batterij 6 Cell Lithium-Ion

voor €1662.76 (incl BTW) . Een prijsverschil van 500 euro/. Wat zie ik over het hoofd?

Alle info en advies om me van deze luxeprobleem af te helpen is welkom.
(btw ik ben nieuw op dit forum, dus wees gegroet allen!)
Pagina: 1