Hallo,
Nu heb ik eens een vraag
Ik kan maar niet kiezen.
Ik heb zoals sommige mensen weten mijn IBM X40 verkocht.
Dit omdat ik sinds 3 weken eigenlijk nooit meer mobiel bezig ben. En nu een vaste werkplek heb.
Vandaar dat ik nu weer een nieuwe IBM ga kopen.
Dit doe ik net zoals de vorige keer bij www.campuskorting.nl dus ik kan alleen de modellen die ze daar verkopen, kopen. (natuurlijk kan ik het wel ergens anders kopen, maar omdat ik nog op school zit krijg ik veelmeer korting dan bij een normale winkel)
Ik kan kiezen tussen de T42 TUE configuratie (zie ook: [rml][ Ervaringen] IBM Thinkpad T42 (TUE/HSZ)[/rml] )
Specs:
Intel Pentium 735 M Processor 1700 MHz 2 MB Cache
768 MB PC 333 DDR RAM
60,0 GB 5400RPM (hoewel ik van iedereen hoor dat ze gewoon een 7k2 drive met 8mb cache kregen)
24x/24x/24x/8x CD-RW/DVD-ROM-Drive
15” SXGA+ 1400x1050 (flexview)
ATI Mobility Radeon 9600, 64MB
802.11 a/b/g wireless LAN Mini-PCI Adapter II
2.5 Kilo
6Cell battery (volgende de specs goed voor 4 uur. Maar dat haalt hij echt niet)
Door het flexview scherm haalt dit monster maar 1.5 tot 2 uur bij normaal gebruik.
Of dus de R50P Link naar Cnet
Specs:
1.7Ghz Banias 1MB Cache
1600x1200 15"
512mb
FireGL T2 128mb
A/B/G
9Cell battery (5.9 uur werktijd)
3 Kilo
DVD-RW drive (* Dus alleen -DVD. Maargoed, heel die drive boeit me niet want mijn X40 had niet eens een optical drive en ik heb er ook nooit 1 gemist
)
60GB 7k2 8mb cache
Ik weet niet of hij ook echt 5+ uur haalt omdat het scherm volgensmij ook een flexview is.
Het probleem is dat ik echt niet weet welke ik moet kiezen.
De R50P kan veel langer op de accu werken, maar hij is wel een stuk zwaarder (500gram) Ik ben dus bang dat ik hem minder snel mee neem.
De T42 (of als ik heel veel geluk heb straks toch een T41P) weegt een stuk minder maar gaat dus ook heel wat minder lang op de accu mee.
De grootste pre van de R50P is zijn 1600x1200 scherm.
Als ik deze foto zie is de beeldkwaliteit erg hoog.
Maar is alles ook wel klein (hoewel ik me daar niet meteen aan erger)

Klik voor groter
Maar de omhuizing van het scherm is wel erg groot. (igg een stuk groter als die van de T42) En de laptop zelf is wel 4cm dik. (zie ook Deze foto)

Je kunt er bijna iemand mee dood slaan lijkt het wel
Dat lijkt me toch erg groot. Ook las ik ergens dat de behuizing niet van het materiaal is gemaakt dat wordt gebruikt bij X40’s en T41’s (echt niet stuk te krijgen) maar is het meer een soort keiharde plastic.
Ik kan nu wel blijven doorgaan met dit is beter aan de een, maar de ander heeft ook goede punten. Maar dat doe ik dus niet.
Om het kort te houden.
1: Ervaring met 1600x1200?
2: iemand met een R50 (P)? die wat foto’s wil maken van zijn laptop
3: Voor welke zouden jullie kiezen? Ze kosten me ong. evenveel.
4: Of toch naar een heel ander model kijken? (doe ik liever niet, ben IBM fan
)
Ik kan echt niet kiezen
Nu heb ik eens een vraag
Ik kan maar niet kiezen.
Ik heb zoals sommige mensen weten mijn IBM X40 verkocht.
Dit omdat ik sinds 3 weken eigenlijk nooit meer mobiel bezig ben. En nu een vaste werkplek heb.
Vandaar dat ik nu weer een nieuwe IBM ga kopen.
Dit doe ik net zoals de vorige keer bij www.campuskorting.nl dus ik kan alleen de modellen die ze daar verkopen, kopen. (natuurlijk kan ik het wel ergens anders kopen, maar omdat ik nog op school zit krijg ik veelmeer korting dan bij een normale winkel)
Ik kan kiezen tussen de T42 TUE configuratie (zie ook: [rml][ Ervaringen] IBM Thinkpad T42 (TUE/HSZ)[/rml] )
Specs:
Intel Pentium 735 M Processor 1700 MHz 2 MB Cache
768 MB PC 333 DDR RAM
60,0 GB 5400RPM (hoewel ik van iedereen hoor dat ze gewoon een 7k2 drive met 8mb cache kregen)
24x/24x/24x/8x CD-RW/DVD-ROM-Drive
15” SXGA+ 1400x1050 (flexview)
ATI Mobility Radeon 9600, 64MB
802.11 a/b/g wireless LAN Mini-PCI Adapter II
2.5 Kilo
6Cell battery (volgende de specs goed voor 4 uur. Maar dat haalt hij echt niet)
Door het flexview scherm haalt dit monster maar 1.5 tot 2 uur bij normaal gebruik.
Of dus de R50P Link naar Cnet
Specs:
1.7Ghz Banias 1MB Cache
1600x1200 15"
512mb
FireGL T2 128mb
A/B/G
9Cell battery (5.9 uur werktijd)
3 Kilo
DVD-RW drive (* Dus alleen -DVD. Maargoed, heel die drive boeit me niet want mijn X40 had niet eens een optical drive en ik heb er ook nooit 1 gemist
60GB 7k2 8mb cache
Ik weet niet of hij ook echt 5+ uur haalt omdat het scherm volgensmij ook een flexview is.
Het probleem is dat ik echt niet weet welke ik moet kiezen.
De R50P kan veel langer op de accu werken, maar hij is wel een stuk zwaarder (500gram) Ik ben dus bang dat ik hem minder snel mee neem.
De T42 (of als ik heel veel geluk heb straks toch een T41P) weegt een stuk minder maar gaat dus ook heel wat minder lang op de accu mee.
De grootste pre van de R50P is zijn 1600x1200 scherm.
Als ik deze foto zie is de beeldkwaliteit erg hoog.
Maar is alles ook wel klein (hoewel ik me daar niet meteen aan erger)

Klik voor groter
Maar de omhuizing van het scherm is wel erg groot. (igg een stuk groter als die van de T42) En de laptop zelf is wel 4cm dik. (zie ook Deze foto)

Je kunt er bijna iemand mee dood slaan lijkt het wel

Dat lijkt me toch erg groot. Ook las ik ergens dat de behuizing niet van het materiaal is gemaakt dat wordt gebruikt bij X40’s en T41’s (echt niet stuk te krijgen) maar is het meer een soort keiharde plastic.
Ik kan nu wel blijven doorgaan met dit is beter aan de een, maar de ander heeft ook goede punten. Maar dat doe ik dus niet.
Om het kort te houden.
1: Ervaring met 1600x1200?
2: iemand met een R50 (P)? die wat foto’s wil maken van zijn laptop
3: Voor welke zouden jullie kiezen? Ze kosten me ong. evenveel.
4: Of toch naar een heel ander model kijken? (doe ik liever niet, ben IBM fan
Ik kan echt niet kiezen

[ Voor 14% gewijzigd door Roberto op 23-01-2005 17:29 ]