rammetjes doen raar?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
hoi,
pas 2dehands 128 mB reepje pc100 (volgens sandra pc125?) erbij gekocht, had in bank 1 64 mB, in bank 2 128 en heb (dus) me 64 geruild voor me nieuwe 128 MB, alleen nu kreeg ik een adres fout tijdens het instaleren van een spel, het liep wel maar op een gegeven moment liep ie vast op datzelfde adress, de 2de keer weigerde deze zelfs helemaal te instaleren...
nu is mijn vraag: kan het zijn dat de 2 geheugens niet lekker samen willen (nadat ik me 64 mB terug had gezet liep het nl. prima)
of kan er een adress stuk zijn?
of weet er iemand een progje om dit soort dingen te testen...sandra benchmarkt em gewoon en geeft verders niets aan...

tnx alvast: ief

ps: ik had nog wat, vergeet ik weer...
wil binnenkort m'n 25 gig hd ruilen voor een 40 gig maar nu dacht ik dat ik misschien weer zo'n bios "grens" tegen zou kunnen komen, op de website van soyo kom ik er niet achter...het gaat om een 5eh bordje...geloof wel met het laatste bios, zo niet is dat snel geregeld :)

tijd voor verandering.

Verwijderd

Misschien helpt het als je die nieuwe module (pc125) in bank 2 stopt en die oude in bank 1, ik heb altijd begrepen dat de langzaamste module in bank 1 moet. Daarnaast moet je misschien wat spelen met de CAS-latency in je bios

Verwijderd

En anders kokkor??

Verwijderd

Pech?

Verwijderd

ik heb zelf op bank 1 64mb staan en op de 2e een balkje 32mb. Nou, bij mij geen pech hoor, alles doet het nog. Zou het dan langzamer werken.

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
kleiner betekent niet automatisch langzamer brrrr...
ik zal het eens checken of het uitmaakt...

tnx alvast...

tijd voor verandering.

Verwijderd

offtopic....

mmmmm.....we hebben er een duivelsprins bij zie ik.....was jij niet vermoord door kirth gersen? ;)

Verwijderd

Ook off topic :)
In het boek wel, dat was fantasie

Verwijderd

ja zie je, daar heb ik dus nogal moeite mee he....werkelijkheid....fantasie...hou dat allemaal maar eens uit elkaar.... :)

Verwijderd

Nou ik had ook zo'n probleem met 2 Dimms 64. In de BIOS zit vaak een instelling waarin je de snelheid van je DIMM's kan instellen in nanoseconden. Die zou je hoog kunnen houden op 10ns maar er zit vaak nog een optie in dat rijtje nl. handle by spd. Die heb ik aangezet en het probleem was weg! Die spd chip op de dimm regelt zelf de snelheid, dus heb je een langzamere dimm dan zet ie de snelheid op de langzaamste dimm dacht ik. Misschien pakt ie de snelheid wel van elke dimm afzonderlijk...

Nou ja succes!
Pagina: 1