[css/js] afbeelding op display:none wordt niet geladen?

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hey, ik heb een volgend idee in mijn hoofd:

rij thumbnails: -> klik op thumbnail ->
-> grote foto wordt visible, dit doe ik met verandering van display "none" naar display: "".
-> klik op grote foto -> display "none".

Hiervoor moet ik zowel de thumbnail als de foto aanroepen in de html code, echter van de grote foto staat er al gelijk "style="display: none;" dus...
• ik wil nu weten of alle grote foto's direct al geladen worden óf dat ze pas geladen worden zodra je de image op "" zet.
• ik heb gelezen over zowel display:"" / display:none als over visibility: visible / visibility: hidden.
visibility kan nog invloed hebben op de positionering van de overige elementen, dat weet ik, maar dat maakt in dit geval niet uit (de grote foto komt in een hogere z-index te liggen). ik gebruik display: none omdat ik daarmee geloof dat hij écht weg is dan... maar ook écht niet geladen wordt?
Ik test het hier lokaal met kleine plaatjes nu dus ik kan dat niet echt inschatten.

Enlighten me, please!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Peter Paul Koch heeft hier ook al over nagedacht

Zowel IE als Gecko downloaden de afbeeldingen meteen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 17:20 ]

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Je zou ook een <ul> met url's van images kunnen laden, en vervolgens iets met javascript gaan doen.
Of een <dl> met <dd> en <dt>.

• Dark Blue
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Verdammt noch mal, dat werkt zeg maar mijn hele fotoalbum idee tegen.
Als ik een fotoserie laad met zeg maar 100 thumbs wil ik niet dat de grote foto's gelijk ook al geladen worden. Ik had dit idee meer om bandbreedte te sparen.

Iemand nog een alternatief hiervoor? In mijn zoektochtje naar termen kwam ik straks op iets van een pagina waarin je middels php een jpg inlaadt in een popup... dit kan ik zeg maar ook wel met een iframe wat ik over de serie thumbs heen leg en waar ik dan de betreffende jpg in laad.

Iemand nog tips...?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Willem
  • Laatst online: 12:06
Ja dat er 1001 manieren zijn om zoiets op te lossen :)

Neem PHP/MySQL of simpel JScript lukt het ook wel mee.
Genoeg over te vinden, wees creatief.. daar ben je toch goed in? ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.