Ik denk juist dat een korte eenregelige uitleg misschien meer vragen _kan_ oproepen, en dan mogelijk juist de indruk kan wekken dat een verwijderde post een enorme zwaar te bestraffen fout zou zijn (dat valt meestal nog wel mee, de echte overtredingen laat men liever staan en geeft een modbreak en soms een melding de mail te checken...)
Het verwijderen van een post kan soms gedaan worden in de hoop een topic beter te laten lopen, te voorkome dat het verder offtopic gaat, of bv in de grote topics waar specifieke regels gelden...
Daar een 'standaard' technische afhandeling voor te bedenken is ondoenlijk en leidt er volgens mij eerder toe dat er juist in randgevallen veel meer werk ontstaat en veel meer uit te leggen valt dan strikt noodzakelijk zou hoeven te zijn.
Aande andere kant, ik ben wel van mening dat mods ook niet moeten onderschatten, de wens van gebruikers om meer uitleg en vind het best een goed punt om ook meer nadruk te leggen op de boodschap dat mods dat eigenlijk misschien ook vaer zouden moeten doen.
Maar ik denk dat niet dat een 'standaard' technische oplossing daarin echte meerwaarde biedt.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen