Posts verdwijnen zonder melding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36
Er worden posts van mij verwijderd door iemand, alleen zie ik nergens een melding of uitleg hiervan.
Misschien een idee om een berichtje te sturen als een dergelijke actie wordt uitgevoerd?

Lijkt me niet meer dan fatsoenlijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door KillerB op 23-01-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

Meestal wordt daar ook een melding van gemaakt :)

Kun je ook aangeven om welk topic het gaat waar posts van je zijn verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Als we dat gaan doen, komen we niet meer aan modereren toe: bij uitleg over welke modactie dan ook (en het onvermijdelijke in discussie treden daarover) kunnen we wel een legertje secretaresses die voor de afhandeling zorgen in dienst nemen, want moderators kunnen hun modwerk niet meer uitvoeren als er over alles een berichtje moet worden gestuurd ;)

Een dergelijk berichtje kan gebeuren, maar is niet de regel vanwege bovenstaande. Bij een topicmove wordt er meestal wel een PM gestuurd, zodat de TS weet waar z'n topic is gebleven. Maar bij het trashen van posts gebeurt dat dus veel minder vaak :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
Hm, naja ik vind het niet zo handig want nu moet ik die post weer opnieuw maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:43
Dat lijkt me niet de bedoeling ;) Je post is niet voor niets verwijderd :?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
Paul Nieuwkamp schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:59:
ergens anders dan natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

KillerB schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:57:
Hm, naja ik vind het niet zo handig want nu moet ik die post weer opnieuw maken.
Als je post getrashed is, lijkt het me meestal niet de bedoeling om die overnieuw te maken.

Maar @ dit beleid: het lijkt me toch wel handig als er dan wel in een topic dan wel via mail, PM, whatever wordt gemeld dat er posts getrashed zijn, anders krijg je bovenstaande reactie's :) .

edit:
KillerB schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:59:
[...]

ergens anders dan natuurlijk :D
Hoe bedoel je dat, als ik vragen mag :) ?

[ Voor 19% gewijzigd door JHS op 23-01-2005 17:01 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Remy schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:54:
Als we dat gaan doen, komen we niet meer aan modereren toe: bij uitleg over welke modactie dan ook (en het onvermijdelijke in discussie treden daarover) kunnen we wel een legertje secretaresses die voor de afhandeling zorgen in dienst nemen, want moderators kunnen hun modwerk niet meer uitvoeren als er over alles een berichtje moet worden gestuurd ;)

Een dergelijk berichtje kan gebeuren, maar is niet de regel vanwege bovenstaande. Bij een topicmove wordt er meestal wel een PM gestuurd, zodat de TS weet waar z'n topic is gebleven. Maar bij het trashen van posts gebeurt dat dus veel minder vaak :)
Ik stel me vrijwillig om die users een melding te sturen hoor :) Ik heb tijd over, ben vaak op GoT, én weet ondertussen hoe het er aan toe gaat hier B)

[ Voor 6% gewijzigd door Nik op 23-01-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Paul Nieuwkamp schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:59:
maar vaak heb je ook wel eens dat je niet meer zeker weet of je hem gepost hebt of niet, althans dat gebeurd mij wel eens :+

Een melding (al dan niet persoonlijk) is gewoon handig, en als een mod dat al te veel moeite vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

KillerB schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:57:
Ho wacht even, hier klopt iets niet. Even een vraag: was het een topic, of een post binnen een topic? Topics worden namelijk nooit getrashed, behalve bij hoge uitzondering.

[ Voor 92% gewijzigd door Remy op 23-01-2005 17:03 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:01:
en als een mod dat al te veel moeite vind...
Altijd geestig, jouw steekjes onder water...
Ontopic : waarom zo moeilijk doen, bouw gewoon een feature in React dat bij trashen van post(s) automatisch een pushmessage met de nodige info wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:03:
[...]

Altijd geestig, jouw steekjes onder water...
Ontopic : waarom zo moeilijk doen, bouw gewoon een feature in React dat bij trashen van post(s) automatisch een pushmessage met de nodige info wordt verstuurd.
Dit zijn we nu dan ook aan het bespreken :>

Toch mooi he, dat directe overleg nav een LA-topic. Je kan niet zeggen dat de crew stil zit ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Als het in CME was, zou ik het wel eens geweest kunnen zijn eergisteren :P (Maar volgens mij was jij dat niet)

[ Voor 20% gewijzigd door m-m op 23-01-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

KillerB schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:52:
Er worden posts van mij verwijderd door iemand, alleen zie ik nergens een melding of uitleg hiervan.
je hebt het denk ik over je posts in dit topic: [rml][ MCE 2005] Post hier je werkende configuratie - help anderen[/rml]

Je eerste post was een vraag die volledig off-topic was in dat topic (elke vraag is overigens in principe offtopic) - als je het hele topic door las, zie je ook dat het topic bestaat uit:

- Posts van huidige configuraties
- Vragen over die specifieke configuraties
- Opmerkingen van mij ([rml]elevator in "[ MCE 2005] Post hier je werkende configu..."[/rml], [rml]elevator in "[ MCE 2005] Post hier je werkende configu..."[/rml] ) dat ik offtopic reacties verwijderd heb.

Normaal krijg je inderdaad een push message van mij dat ik je reactie verwijderd heb, en ik had dat in dit geval misschien ook wel beter kunnen doen.

De reden waarom ik het niet gedaan heb is eigenlijk dat ik dit topic verwarde met een ander topic over MCE - eentje waarin ik geen berichten stuur over het trashen van offtopic reacties omdat dat me gewoon te veel tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wtf heeft het voor een zin messages te trashen zonder de user hiervan persoonlijk op de hoogte te stellen? Als een user blijkbaar iets verkeerds deed kan hij er moeilijk iets van leren zonder het te weten?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nee het was in een post in het "MCE 2005 post hier je config" topic :P, zag ik toevallig :P .
Laten weten als een post gethrashed is is wel zo nuttig, dan kan een user er van leren namelijk.

Ik word nu alleen wel heel nieuwsgierig wat die post nou was :+

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

DataBeest schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:09:
Wtf heeft het voor een zin messages te trashen zonder de user hiervan persoonlijk op de hoogte te stellen? Als een user blijkbaar iets verkeerds deed kan hij er moeilijk iets van leren zonder het te weten?
Meestal doen we dit dan ook (zoals ik hierboven al aangeef) - in dit geval is er in Windows Operating Systems ook een ander topic (ook over MCE) waarin zo ontzettend veel offtopic gegaan wordt dat ik daar echt niet aan ga beginnen om iedereen te push-messagen als ik een reactie verwijder :)

De originele post was overigens:
Ik heb een vraagje voor de kenners onder ons.

Ik heb nog een P3 staan met 384mb geheugen en een geforce 2mx en een oud tv kaartje. Is het mogelijk om deze om te turnen tot MCE bak of wordt dat echt onwerkbaar?
De vid kan eventueel omgeruild worden met een ATI 9000 met 128mb. De tvkaart wordt ook een betere als ik er serieus mee aan de slag ga. Verder kan ik er een 120gb seagate barracuda 5 in plaatsen.

Zal dit enigsinds werkbaar worden of moet ik er maar niet aan beginnen met een dergelijke configuratie?
òf is het wellicht beter te doen met op linux gebaseerde systemen.
Zoals je ziet - volledig off-topic in een "Post hier je (werkende) config topic", daarnaast getuigt het van bijzonder weinig inzet (de hardware eisen van MCE zijn bekend - een P3 valt daar niet onder), en van weinig informatie (een oud tv kaartje - heeft die een hardware matige MPEG decoder? zijn er MCE drivers voor?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
elevator schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:14:
[...]

Meestal doen we dit dan ook (zoals ik hierboven al aangeef) - in dit geval is er in Windows Operating Systems ook een ander topic (ook over MCE) waarin zo ontzettend veel offtopic gegaan wordt dat ik daar echt niet aan ga beginnen om iedereen te push-messagen als ik een reactie verwijder :)

De originele post was overigens:

[...]

Zoals je ziet - volledig off-topic in een "Post hier je (werkende) config topic", daarnaast getuigt het van bijzonder weinig inzet (de hardware eisen van MCE zijn bekend - een P3 valt daar niet onder), en van weinig informatie (een oud tv kaartje - heeft die een hardware matige MPEG decoder? zijn er MCE drivers voor?) :)
Dankjewel, all I need ;)
Dan ga ik zo dus even het topic zoeken waar die wèl in thuishoort :)

Verder duidelijk allemaal hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 22:25
DataBeest schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:09:
Topicwarning of modbreak in het topic kan ook voldoende zijn :)
Bij sommige grote topics valt het gewoon niet te doen iedere user apart op de hoogte te brengen als een van zijn berichten getrashed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Remy schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:05:
[...]
Dit zijn we nu dan ook aan het bespreken :>
...
We hebben besloten om het niet te doen: teveel verschillende situaties die niet met een je-bericht-is-getrashed-template te vangen zijn :) Het is dus aan de moderators zelf of ze wel of niet aan iemand melden dat hun post is getrashed. Zoals elevator hierboven zei wordt het wel regelmatig in een topic gemeld als er een stel posts zijn getrashed, dus dat is toch weer een stukje extra service ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kan het toch wel doen voor de paar standaard situaties? Als de mods zelf mogen beslissen of ze het nog melden, kan je ze net zo goed een paar templates geven dat maakt het melden van standaardsituaties tenminste makkelijker. Volgens mij kom je met een template voor offtopic, troll/flame en verkeerd geplaatste vragen al best ver.

Kan ook zijn dat er al een paar templates zijn, heb ik nooit zelf hoeven ervaren... :+
Ongetwijfeld dat iemand binnen de crew hetzelfde heeft gezegd, dus dit zal wel een redundante opmerking zijn. O-)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap ook niet welke veel verschillende situaties er zijn dan ? Volgens mij is er maar één : de post word getrashed. Dus laat je een pushmessage genereren met melding 'je post is getrashed.' :)
Eventueel zorg je voor een kant en klaar form waarop de pushmessage klaar staat en een klein invoerveldje waarin de mod de rede invult.

Dan ben je toch klaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Het is beter geen slapende honden wakker te maken; dat levert ons alleen maar een hoop werk op. Meestal zijn het posts die van treurniswekkend niveau zijn. Ik verwijder regelmatig van dat soort posts zonder er melding van te maken en er kraait vrijwel nooit een haan naar. Het zijn users die een draad zien, even een 'grappige' opmerking maken of even hun mening (bij voorkeur in kromme zinnen zonder interpunctie) spuwen en dan weer weg zijn. Ze droegen niets bij, missen hun post niet en als ze zo weinig begrepen hebben van de omgangsregels dat ze een post doen waarvan ik vind dat ik die moet verwijderen, dan denk ik niet dat een PM helpt. Daar krijg je alleen maar langdurig heen-en-weer gezeur van.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:36

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:01:

... en een klein invoerveldje waarin de mod de rede invult.

Dan ben je toch klaar :?
Ik denk juist dat een korte eenregelige uitleg misschien meer vragen _kan_ oproepen, en dan mogelijk juist de indruk kan wekken dat een verwijderde post een enorme zwaar te bestraffen fout zou zijn (dat valt meestal nog wel mee, de echte overtredingen laat men liever staan en geeft een modbreak en soms een melding de mail te checken...)

Het verwijderen van een post kan soms gedaan worden in de hoop een topic beter te laten lopen, te voorkome dat het verder offtopic gaat, of bv in de grote topics waar specifieke regels gelden...

Daar een 'standaard' technische afhandeling voor te bedenken is ondoenlijk en leidt er volgens mij eerder toe dat er juist in randgevallen veel meer werk ontstaat en veel meer uit te leggen valt dan strikt noodzakelijk zou hoeven te zijn.

Aande andere kant, ik ben wel van mening dat mods ook niet moeten onderschatten, de wens van gebruikers om meer uitleg en vind het best een goed punt om ook meer nadruk te leggen op de boodschap dat mods dat eigenlijk misschien ook vaer zouden moeten doen.
Maar ik denk dat niet dat een 'standaard' technische oplossing daarin echte meerwaarde biedt.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1