Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:12:
Ik vind dat er erg veel ruis in zit. Bij de close-up foto zie je dit niet zo maar bij de andere vind ik het een beetje storend. Vooral bij foto 7,9 en 10 doet het afbreuk aan de foto.
Ik ben niet echt een kenner maar zou dit geen lens isue zijn? Zijn de foto's nabewerkt?
Je doet dan erg je best om die ruis te zien, bij 9 en 10 heb ik er zelf geen last van, ook al let ik daar ook altijd wel op bij het checken van mijn foto's

De foto's zijn natuurlijk nabewerkt: ze komen als RAW (nef file format) uit mijn camera, dus voordat ze uberhaupt op het web komen of geprint kunnen worden moeten ze omgezet worden naar bv jpegs

Goed gezien

de lens is een redelijke 'budget'lens qua prestaties, de prijs is er dan ook naar, los kost hij geloof ik 260 euro. Op wide-angle tot mid (18 ~ 70mm) gaat het heel behoorlijk, zoals ook aan een paar van de foto's te zien is: 4, 6 en 7oa

maar met alles voorbij die 70 heeft die lens het toch behoorlijk moeilijk, ook doordat ikzelf of het te foto'en onderwerp beweeg

Voor dergelijke natuurfotografie is een leuke telezoom, liefst met VR (in mijn geval, Nikon-mount dus) zeker geen overbodige luxe. Ik krijg de D70 steeds meer onder controle, maar hij heeft me nog veel meer te bieden. Met de lens zit ik echter idd op de grenzen van z'n kunnen
Januszjes: ik wilde wat variatie inbrengen in de vogelpics ja, dus wat flora erbij. Het is lastig gebleken met dit licht (laaghangende zon, af en toe wolken) consistente shots te maken, daarom ben ik zelf ook blij dat er toch een paar aardige foto's uit zijn gekomen. Het is nog niet helemaal de kwaliteit die ik eigenlijk voor ogen heb, maar dat komt nog wel: al doende leert men
Bedankt voor de kritiek en de complimenten iedereen verder