Toon posts:

Kan TV kapot gaan door teveel hz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet in Linux nogal redelijk wat settings goed zetten voor mijn tv-out, maar ik weet niet goed of als ik alles wel goed heb ingesteld. Kan het zijn dat de TV kapot kan gaat of ontploft doordat hij een foute resolutie doorgestuurd krijgt of teveel hz? (of te weinig hz) Of door iets anders dat fout ingesteld staat

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 15:48 ]

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
Eh ja, je kan je TV (en monitor) opblazen door verkeerde frequenties en resoluties in te stellen.

Zie ook de vele cautions bij het creeeren van je eigen X modelines...

Check anders de modeline howto?

XFree86-Video-Timings-HOWTO

Of ga op zoek naar een modeline genereer programma. Maar op zich, als je weet hoeveel Hz je TV aankan, en de resolutie (standaard PAL resolutie?) dan kan er niet veel mis gaan lijkt mij.

otoh, de TV deed het prima toen ik het gewoon direct op de TV out aansloot, zonder moeilijk te hoeven doen met modelines en ander geneuzel... (NVidia GeForce FX 5600 op een B&O Avant 32" 100Hz tv via composite video)....

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Een TV-toestel kan doorgaans níet worden vernield door verkeerde frequenties. Anders dan een monitor is hij niet multisync en zal niet eens proberen zich op de verkeerde frequentie in te stellen. Geeft je PC verkeerde frequenties af dan zal hij simpelweg niet synchroniseren en dat is alles.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:48
Bij een pc monitor krijg je toch een melding dat het aantal herz te hoog is, en als je tv multi sync is kan die ook niet kapot gaan... Ik denk dat dergelijke dingen niet zo gevaarlijk zijn voor tv's e.d....

|>

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

polaris schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:02:
Een TV-toestel kan doorgaans níet worden vernield door verkeerde frequenties. Anders dan een monitor is hij niet multisync en zal niet eens proberen zich op de verkeerde frequentie in te stellen. Geeft je PC verkeerde frequenties af dan zal hij simpelweg niet synchroniseren en dat is alles.
Daarnaast gaat er een PAL / NTSC / SECAM signaal naar de TV toe en geen VGA signaal en volgens mij valt er binnen die normen weinig af te wijken. Hooguit dat je je 50Hz PAL TV een 60Hz NTSC signaal geeft. Je TV zal dat of weergeven of niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Onze TV is 100hz normaal, maar PAL is 50hz?

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ja, 50Hz interlaced. Je TV zet dat zelf om, maar ik denk niet dat hij een 100Hz ingang ergens heeft.
Pagina: 1