Unmountable_boot_volume error

Pagina: 1
Acties:

• bwitkamp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-01 10:34
Hallo allemaal,

Mijn toshiba satellite m30-742 laptop is vrijdag gecrashed terwijl ik een simulatie aan het uitvoeren was. Dit is op zich niet een raar verschijnsel (windows?!),echter kan ik windows xp niet meer opstarten. Tijdens het windows xp logo, krijg ik het "blue screen of death", met de error boodschap: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME. Gelukkig heb ik met het linux programma "Knoppix" de gegevens er nog af kunnen halen.

Nu wil ik dus windows xp er weer op zetten, dus heb ik de recovery disk geladen. Deze beweerde dat er een onherstelbare fout op mijn harde schijf zit. ik heb vervolgens chkdsk /r gerund, gevolgd door de zelfde boodschap: onherstelbare fout.

Ik heb toen geprobeert mijn harde schijf te formateren.. dit leek goed te gaan (althans geen foutmeldingen), echter na het booten via de recovery disk, op de schijf aangekomen (C:\) werkte zelfs DIR niet (foutmelding onbekend file systeem). Wat ik echter vreemder vind, is dat al mijn gegevens op de geformatteerde schijf gewoon nog te gebruiken zijn via de linux bootcd?? format c: had dus geen enkel effect.

Ik heb vervolgens via fdisk geprobeerd de partities weg te halen.. dit werkte ook niet. Fixboot c: geprobeert... werkte ook niet. Ik weet het dus echt niet meer. Misschien weet iemand wel hoe ik dit oplos. Als mijn harde schijf echt kaduuk was, dan had ik de gegevens/harde schijf niet via knoppix (linux) kunnen lezen. Het moet dus een partitie/file systeem probleem zijn

Echt raar dus ....... HEEELP

bedankt,

Benoit

Verwijderd

met Windows xp cd erin opstarten
Herstellen kiezen
chkdsk /f of chkdsk /r intypen

Op de website van je hard-drive's fabrikant kun je ongetwijfeld een programma downloaden om de harde schijf te testen en in het ergste geval een low level format uit te voeren.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 15:46 ]

• bwitkamp
Dat probeerde ik te zeggen: Dat werkt niet ... beide gevallen krijg ik foutmeldingen dat ik een of meer onherstelbare fouten heb op mijn schijf.

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
vanuit knoppix drive met read/write mounten en dan formatteren?

offtopic:
Okay, captain hindsight here: First: never mount a drive to format.. right?
Second: SMART would be SCREAMING at you.. maybe?
3rd, to keep the humor in there... call your local secret 'data recovery' service, she is missing her folder full of hentai she left on your box; as the hacker she is, and is mad at you.

[ Voor 73% gewijzigd door boiert op 08-12-2022 16:02 . Reden: meer eerlijkheid ]

• bwitkamp
Als ik in knoppix de read/write mdoe verander krijg ik :

-> change read/write mode (staat in read mode)

error : the remount command failed. maybe there is another process accesing the filesystem currently.

Weten jullie wat dit betekent?