Toon posts:

[MAC] is het nou wel of geen goede keus...

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zag laatst een paar mooie Macintosh computers. In zo'n winkel vertelde ze me dat het een super goed systeem was en vele beter was dan een computer gebasseerd op windows. Ik was er niet helemaal zeker van of dit een verkooppraatje was.
Nu kreeg ik echter eergister een link van een mede tweaker welke vertelde dat het niet verstandig is een MAC aan te schaffen. Mede omdat het niet stabiel is en erg onoverzichtelijk. Hij gaf me deze review:

http://www.m90.org/view_image.php?image_id=546

bedankt

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
waar voor ga je t gebruiken? want dat hangt er bij een mac om! en een mac is veel stabieler dan een win apparaat! en vaak ook mooier! en ook zeer gebruiks vriendelijk dus dat is onzin!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is heel persoonlijk denk ik.
Mijn eigen ervaring met een MAC is dat het klote bakken zijn om mee te werken, gezien ik het OS totaal niet fijn vind werken (MACOS 9 was dat). Kan zijn omdat ik al jaren met windows en dos werk.
Kwa design zijn ze wel aardig, maar vind de meeste bakken niet extreem mooi.

filmpje speelt hier niet af, maar als het is wat ik denk dat het is dan zou ik je er niets vanaan trekken :P

• notgib
  • Laatst online: 16-10-2025

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Terw_Dan schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:20:
filmpje speelt hier niet af, maar als het is wat ik denk dat het is dan zou ik je er niets vanaan trekken :P
Misschien wel op een mac, lol ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

notgib schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:22:
[...]

Misschien wel op een mac, lol ;)
het is een WMV ding, dus zou moeten afspelen op een windows bak, maarja, ik ben te lui om mijn mediaplayer te updaten.

Ander nadeel wat ik ben vergeten te noemen, wat iig voor mij geldt, is dat je kwa onderdelen zeer beperkt bent. Zelf wil ik nogal eens het nodige verbouwen en upgraden aan mijn computer, maar met een mac heb ik het idee dat je dat niet zo veel kan doen (heb nog nooit losse cpus voor een mac te koop gezien bijvoorbeeld).

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:00
offtopic:
Dit is echt een geweldig filmpje :P

Misschien is het handiger om een paar echte reviews door te gaan lezen. Maar over het algemeen werkt een mac intuitiever (wel ff wennen), sneller, makkelijker en stabieler.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:16:
Hallo,

Ik zag laatst een paar mooie Macintosh computers. In zo'n winkel vertelde ze me dat het een super goed systeem was en vele beter was dan een computer gebasseerd op windows. Ik was er niet helemaal zeker van of dit een verkooppraatje was.
Nu kreeg ik echter eergister een link van een mede tweaker welke vertelde dat het niet verstandig is een MAC aan te schaffen. Mede omdat het niet stabiel is en erg onoverzichtelijk. Hij gaf me deze review:

bedankt
review? :S grappig bedoelt filmpje.... wat niet eens grappig is. Ik haat anti apple filmpjes :)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Dat filmpje is uit de tijd van de eerste versie van Mac OS X, dus echt kloppend is het niet meer geloof ik...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:26:
[...]

het is een WMV ding, dus zou moeten afspelen op een windows bak, maarja, ik ben te lui om mijn mediaplayer te updaten.

Ander nadeel wat ik ben vergeten te noemen, wat iig voor mij geldt, is dat je kwa onderdelen zeer beperkt bent. Zelf wil ik nogal eens het nodige verbouwen en upgraden aan mijn computer, maar met een mac heb ik het idee dat je dat niet zo veel kan doen (heb nog nooit losse cpus voor een mac te koop gezien bijvoorbeeld).
Ik denk dat dat idd iets zegt over waarom jij een Mac kloten bakken vind, als je je windows media player al niet wilt updaten, is over gaan naar een heel ander OS idd een zeer grote en waarschijnlijk moeilijke stap.

Nu voor de TS:
Waarom je een Mac moet kopen? omdat het idd echt beter werkt, ga er eens achter zitten en merk het zelf. het is sneller stabieler, (OS loopt eigenlijk nooit vast) soms houden programmas er wel mee op, maar op een wintel PC houdt dit meestal in dat je mag gaan rebooten.

OS X is zeker gebruiksvriendelijker, daar hoef je geen discussie over te voeren.

Maar het ligt er aan wat je er mee doet, voor 95% is wel een vervanger of zelfs iets beters te vinden. als je alleen huis tuin en keuken dingen op je pc doet, dan ben je eigenlijk dom bezig als je nog een PC houdt, omdat je daarmee veel meer handelingen moet verichten om het zelfde resutlaat te halen, als je het al haalt (zie ook iLife 05')

Lees eens wat topics op de bekende fora's macfreak.nl macosx.nl macned.nl en hier op GoT.
De Apple.nl site is ook zeer betrouwbaar, het lijke verkooppraatjes (sommigen zijn dit misschien ook wel ) maar echt waar 90% klopt gewoon.

Verwijderd

Er zijn linkjes te vinden van reviewers die een hekel aan Apple computers hebben, en genoeg die er niet genoeg van krijgen.. ;)

Je kan zeggen wat je wilt, maar onstabiel en onoverzichtelijk is een mac niet. Absoluut niet.

Geloof wat je wilt. Veel succes.
(lekker snugger om bij Apple Talk te komen vragen of een mac wel of geen goede keus is..)

• ErikRo
  • Laatst online: 26-12-2025
Als je ook veel wilt gamen vergeet de mac dan maar, voor de rest gewoon doen ;)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

ErikRo schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:50:
Als je ook veel wilt gamen vergeet de mac dan maar, voor de rest gewoon doen ;)
http://www.computer-advies.nl/
Het is echter wel zo dat Mac versies van veel games later uitkomen dan de PC versies. De oprechte doorgewinterde gamer heeft het dan al uitgespeeld. We kunnen dus stellen dat als je puur voor de allernieuwste games wil gaan, je beter geen Mac kan nemen. Dan moet je een Playstation kopen.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:16:
Hallo,

bedankt
offtopic:
Lol, ik laat je maar weten dat ik exact hetzelfde filmpje in een ander topic gepost heb (Apple goed voor video bewerking) en kreeg door een zich-persoonlijk-aangevallen-voelende mod een OW notabene!
Van scheef modereren gesproken! Ik hoop dat jij er geen krijgt door het filmpje ook te posten!

link naar avi versie

[ Voor 6% gewijzigd door Neobahamuth op 23-01-2005 16:11 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
Het is opzich een goed systeem, het ligt aan jouw hoe snel je eraan kan aanpassen. OS switch is altijd even wennen, maar met apple's laatse OS X heb ik niet zoveel problemen gehad eigenlijk.

Photoshoppen, internetten, tekstverwerken, gaat allemaal prima. Zelf gebruiken we vaak een G5 tijdens een LANparty, kan je lekker servers op hosten en met 1Gb uplink en veel ram + dual CPU wil dat best presteren. Liefst in console mode natuurlijk :Y)
anders zou het geen tweakwaarde meer hebben :Y)

DUSSSSS, het ligt uiteindelijk aan vieux: wat WIL je ermee? Daar draait het om. Als het gaat om stabiliteit .... dan is mijn ervaring dat dat ding stabiel is. ( heb tot op heden geen crash meegemaakt :X ... even afkloppen )

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:37
nou ik kan het wel met die kerel uit dat filmpje eens zijn eigenlijk. Ok macs zijn mooi, maar om te bedienen zijn het rotdingen als je het mij vraagt.

Een mac is niet stabieler dan een windows pc. Als op windows/os x een programma crashed, dan kan je gewoon verder werken. Dat werkt exact hetzelfde. Heb je een BSOD of een kernel panic dan ligt dat niet aan het besturingssysteem maar aan de hardware.

Grafisch gezien is de UI van OS X wel mooier, en als je daar op geilt ga je gang. Maar ik vind het te druk. Een programma full screen zetten kan niet echt. Windows geeft je een rustigere UI imho. Op mijn stage werken ze al tijden met OS X, maar totdat ik het liet zien hadden ze nog nooit van Expose gehoord, en nu een paar maanden later gebruiken ze het nog steeds niet.

Mail werkt goed, is een mooier programma als standaard bij windows meegeleverde Outlook Express. Maar ik gebruik op mijn windows pc's Thunderbird en dat werkt ook goed.

Of OS X gebruikersvriendelijker is? Misschien, maar we zijn toch tweakers dus we kunnen het 'ingewikkelde' windows wel aan toch? En dan te bedenken dat veel linux-gebruikers windows haten omdat het te gebruikersvriendelijk zou zijn?

Wat je moet bedenken is welke software wil je gebruiken, zijn daar alternatieven voor die je kan gebruiken? en kan je wennen aan OS X?

owja en de belangrijkste ;) wil je graag serieus beperkt worden in welke/wat voor software je draait?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Ramon de Jesus schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:15:

owja en de belangrijkste ;) wil je graag serieus beperkt worden in welke/wat voor software je draait?
Verklaar je nader.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:53
nou ik kan het wel met die kerel uit dat filmpje eens zijn eigenlijk. Ok macs zijn mooi, maar om te bedienen zijn het rotdingen als je het mij vraagt.

Een mac is niet stabieler dan een windows pc. Als op windows/os x een programma crashed, dan kan je gewoon verder werken. Dat werkt exact hetzelfde. Heb je een BSOD of een kernel panic dan ligt dat niet aan het besturingssysteem maar aan de hardware.
BSOD ligt in de meeste gevallen niet aan de hardware hoor, of heb je nooit windows ME gedraait ;)
Grafisch gezien is de UI van OS X wel mooier, en als je daar op geilt ga je gang. Maar ik vind het te druk. Een programma full screen zetten kan niet echt. Windows geeft je een rustigere UI imho. Op mijn stage werken ze al tijden met OS X, maar totdat ik het liet zien hadden ze nog nooit van Expose gehoord, en nu een paar maanden later gebruiken ze het nog steeds niet.
tjah dat ligt dan aan de mensen op jouw werk, ik gebruik expose en iedere keer als ik weer achter een windows pc zit gooi ik mn muis meerdere keren naar een schermhoek om te ontdekken dat er nix gebeurt
Mail werkt goed, is een mooier programma als standaard bij windows meegeleverde Outlook Express. Maar ik gebruik op mijn windows pc's Thunderbird en dat werkt ook goed.
das appels met peren vergelijken, je zegt dat mail beter is dan outlook dus gebruik je maar thunderbird...das natuurlijk een scheve redenering
Of OS X gebruikersvriendelijker is? Misschien, maar we zijn toch tweakers dus we kunnen het 'ingewikkelde' windows wel aan toch? En dan te bedenken dat veel linux-gebruikers windows haten omdat het te gebruikersvriendelijk zou zijn?
lees het forum eens door, er zijn een hoop linux gekken die na jaren prutsen met linux het zat zijn en voor osx kiezen juist omdat je niet alles zelf meer hoeft te doen. windows doet dat ook...alleen slechter
Wat je moet bedenken is welke software wil je gebruiken, zijn daar alternatieven voor die je kan gebruiken? en kan je wennen aan OS X?

daar moet ik je wel gelijk in geven, voor windows is veel software te vinden, voor osx is het zoeken wat moeilijker, maar niet onmogelijk

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38

Jij rakelt dingen op die al tiggggggg keer voorbij zijn gekomen. Valt me nog mee dat je niet komt met een opmerking over de 1 knops muis. Verder raad ik de TS aan om het [rml][ MacOS] Overstappers-vragen[/rml] topic door te spitten.

Verwijderd

daar moet ik je wel gelijk in geven, voor windows is veel software te vinden, voor osx is het zoeken wat moeilijker, maar niet onmogelijk
Het meeste wordt wel meegeleverd, daarnaast kun je het bestellen of via dezelfde weg als Windows software eraan komen (welke dat ook mogen zijn). Ik heb nog geen problemen gehad met het niet kunnen krijgen van software voor OS X. Alleen voor Autocad bestaat er naar mijn weten nog geen OS X versie of alternatief.

• ErikRo
Tja ik heb daar als jarenlange gamer een hele andere visie op, en om te zeggen dat je om te gamen maar een console moet kopen vind al helemaal nergens op slaan. FPS blijven een ramp op consoles. er wordt nauwelijks voor macs ontwikkeld vergeleken met pc's. Als ze al uitkomen is het een jaar later en de prijzen liggen hoger en zakken niet na een half jaar, zoals je wel bij d epc ziet gebueren.
Bovendien heb je dan ook nog eens een zware mac nodig wil je echt lekker gamen met alles open, G5 met nvidia6800. Met je mac mini kun je dat wel vergeten.

Een Mac neem je om je creativiteit op los te laten of om op te werken of omdat je van al die virussen af wilt, maar niet om te gamen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Een Mac neem je om je creativiteit op los te laten of om op te werken of omdat je van al die virussen af wilt, maar niet om te gamen.
Ik heb nergens gezegd dat je een mac moet kopen om te gamen, je kunt toch prima een PC én een Mac gebruiken? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 16:44 ]

• ErikRo
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:43:
[...]
Ik heb nergens gezegd dat je een mac moet kopen om te gamen, je kunt toch prima een PC én een Mac gebruiken? :)
Oh dan begreep ik je verkeerd, maakt niet. Ik zal zelf ook ook de pc ernaast houden voor gamen, de rest wil zoveel mogeljk op de mac proberen te gaan doen.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, en daar komt de boze mod weer langs en die gooit dit topic dicht. Als je dit soort vragen nou gewoon eens in [rml][ MacOS] Overstappers-vragen[/rml] gooit?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.