[Nieuw systeem] Paar vraagjes..

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
ik ben van plan het volgende systeem te gaan bestellen:

Mobo:Asus A8N-SLI Deluxe€169
CPU:AMD Athlon 64 3000+ (1.8 GHz) (boxed)€169
Videoplank: Asus EN6600GT/TD€225
Geheugen:Kingston DIMM 512 MB PC 3200€75

Het is de bedoeling dat ik voor weinig geld toch een goede pc heb, die goed uit te breiden is. Later komt er een snellere CPU op, meer geheugen, en een tweede videokaart.

Nou heb ik een paar vraagjes, voordat ik miskopen ga doen :)

vraag 1: Ik heb nu een chieftec 360watt voeding, moet ik nu een andere kopen of pas als ik een 2de videokaart koop? Of helemaal niet? :P
vraag 2: Ik heb het goedkoopste bankje 512mb PC3200 wat ik kon vinden neergezet, maar wat is nou eigelijk goed geheugen voor dit systeem?
vraag 3: Deze videokaart of toch een andere?

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:54
De configuratie is goed ;)
Vraag 1: Niet goed te zeggen maar je kunt het altijd proberen met deze voeding heb ik hier ook en is best goed. Werkt het niet, dan koop je een andere.

2: het is altijd verstandig wat meer geld in je geheugen te steken voor lagere latencies die je prestaties aardig verhogen.

3. Als je het kan betalen is het het slimste een 6800gt te nemen om daar later een 2e bij te zetten want de 6600gt in sli is net iets sneller als een enkele 6800gt maar wel goedkoper in princiepe zeker de tijd dat je een 2e gaat kopen. Maar als je het niet kunt betalen is het ook een goed alternatief :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- vragen over Complete Systemen horen in hun eigen subforum, niet elders gedumpt
- in Overige Hardware kun je in het desbetreffende topic vragen wat voor voeding je nodig hebt
- kijk op de website van je mobofabrikant voor supported geheugenlijst
- kies jij maar, vooral als je niets zegt over wat je ermee wilt doen, kunnen wij niets zeggen

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.