Toon posts:

[XP/98/95] ad Fault in MSDOS extender*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem.

Wanneer ik windows 98 of windows 95 wil installeren geeft ie de volgende melding tijden de installatie: Bad Fault in MSDOS extender en kapt ie de installatie af. Wanneer ik de disk formatteer met FDISK blijft deze fout. Ik heb zelf een andere HD er in gezet waar ik hetzelfde probleem mee heb ?!?!

Wanneer ik windows XP installatie volg blijft deze op een gegeven moment hangen en loopt de installatie vast.

Wie weet wat deze fout inhoud en wat er aan gedaan kan worden ?

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Heb je je geheugen al getest? Het lijkt op een geheugen fout.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou idd kunnen. Er zit een module van 256 en 1 van 64 misschien dat daar de fout zit. Ik zal vanavond eens controlleren. Alleen wel vreemd dat de bios dan geen melding geeft van een geheugen fout ?!?!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
BIOS tests zijn onbetrouwbaar, die tellen alleen het aantal te bereiken chips en de grootte daarvan lijkt het wel, testen is amper sprake van.

http://support.microsoft.com/kb/q87239/

Dat is het MS KB artikel wat erbij hoort, in het lijstje met mogelijke problemen denk ik dat geheugen toch het meest gangbare probleem is.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier ook zelf op te letten aub :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:03:
Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier ook zelf op te letten aub :)
OK ! ;)

Maar het probleem is opgelost het zat idd in het geheugen !
Pagina: 1