[Fedora] Postfix+ Cyrus-Imapd vraagje over forwards

Pagina: 1
Acties:

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

Ik heb in Fedora Core 3 Postfix geinstalleerd met Cyrus-Imapd als imap server (mail_transport=cyrus ingesteld in Postfix' main.cf).

Het werkt allemaal prima. Mails worden netjes bezorgd in de Cyrus mailboxen .. en er wordt ook gekeken naar de /etc/aliases. Verder worden de clients ge-authenticeerd dmv SASL en sasldb2 in /etc/sasldb2. LET OP: geen lokale mail users dus uit /etc/passwd !

ECHTER, hoe kan ik nu mail - redirecten / forwarden, of bijv. auto-responders instellen ??

Aangezien Postfix direct de mail naar Cyrus delivered, wordt er ook geen gebruik gemaakt van user-home directories (met evt. .forward files) ...

Wat is de best-practise om dit voor elkaar te krijgen ? Met het slecht gedocumenteerde 'Sieve' wat bij Cyrus zit ?

Graag wat antwoorden die mij op weg kunnen helpen. Let daarbij svp op het feit dat ik het liefst met zoveel mogelijk standaard software werk die al in Fedora aanwezig is (ivm continuïteit en beheersbaarheid).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:49
Je kunt postfix met de nodige alias maps wel dwingen dingen door te sturen. Ik zou persoonlijk de boel via Sieve doen. Ik vind het zelf ook redelijk zwarte magie, maar toevallig zijn er een paar hulpjes voor:
- KMail kan rechtstreeks op Sieve connecten voor filter setup
- Thunderbird kan dat heel misschien ook
- Squirrelmail heeft een "avelsieve" plugin die alles voor je opzet

Zelf gebruik ik de 3e optie naar volle tevredenheid.

• BoXie
Ok tanx,

Wordt eventueel procmail of maildrop ook weleens tussen Postfix en Cyrus gehangen ?

Want wat die twee programma's doen is me ook nooit echt helemaal duidelijk geworden, maar ga ervanuit dat het gewoon een soort mailprocessors / filters zijn à la Sieve.

Maar ben ook weleens benieuwd of er dus productieservers draaien bij iemand hier met de combi Postfix / Cyrus. En hoe die persoon het dan oplost met dat .forward / vacation verhaal.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:49
Ik heb postfix/cyrus in produktie draaien bij een hostingbedrijf. Alles wordt gedaan met LDAP, zo ook aliases en forwards.

Als een klant tijdelijk iets wil forwarden, kan dat via admin panel direct in postfix gedaan worden. Als een klant dingen wil filteren, gaat dit dus gewoon via avelsieve uit squirrelmail. Hierin zit ook de hele vacation prut.

Maildrop en procmail vind ik niet echt een goede oplossing, omdat het beide gewoon dingen zijn die zowat exact hetzelfde als sieve doen.

• BoXie
Precies .. die mening had ik dus ook over maildrop en procmail.

Hoe forward je trouwens 'tijdelijk' dingen in Postfix ?
Via aliases :

oud.domein.com : nieuw.domein.com

?
Hoe doe jij dat precies dan .

[ Voor 30% gewijzigd door BoXie op 23-01-2005 15:34 ]