CPU snelheid Laptop beetje vreemd

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik heb hier een Acer met een AMD 2200+ cpu.

Nu heb ik daar pas xp home opnieuw opgezet en hij was heel erg traag. Toen keek ik bij de proterties van my computer en daar zag ik 350Mhz cpu.

Toen heb ik er XP Pro opgezet + sp2 en toen gaf hij nog steeds 350Mhz aan. Maar was wel beduidend sneller. Nu had ik wcpuid gevonden en dat erop gezet. Die geeft aan : 2200+ op 798Mhz . Dat is toch nog niet goed of wel ? Bij mijn idee moet een 2200+ toch ergens in de buurt van de 1700Mhz zijn ?

Na wcpuid geeft XP ook 798Mhz aan trouwens.

Klopt dit ? Of moet ik de laptop in reparatie doen ?

bvd.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zoek es op SpeedStep :+

Uit de CSL faq:

Mijn gloednieuwe laptop draait op 695MHz i.p.v. 1700MHz?
Welkom bij de wondere wereld van speedstep (voor AMD PowerNow). Door de kloksnelheid te laten variëren (aan de hand van het gebruik) is het mogelijk om wat stroom te besparen. Het wil nog wel eens voorkomen dat mensen liever de volle 1300MHz (b.v.) gebruiken. In dat geval kan je even SpeedswitchXP downloaden. Hiermee is tevens ook het batterij-duur probleem op PC's uit de wereld geholpen; op sommige systemen gaat volgens Windows de batterij altijd nog 999 minuten mee. Wil je graag Powernow of Speedstep helemaal uitscakelen kun je in je energieopties het schema op 'Altijd Aan' instellen.
Noot: Het kan zijn dat Windows niet meewerkt met Speedstep, zo kan het zijn dat Windows XP alsnog aangeeft dat je een 6xxMHz CPU hebt, terwijl je systeem vol gestressed wordt. Om de reeële snelheid na te kijken kan je dit programma gebruiken.

CSL FAQ ;)

[ Voor 174% gewijzigd door Atlas op 23-01-2005 13:51 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:46

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Uhm pssssst :

CSL FAQ

offtopic:
grrr te laat ffs :p

[ Voor 23% gewijzigd door Notna op 23-01-2005 13:52 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik heb hem. thnx.

Deze kan dicht eventueel. ;)

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit past niet in SA en is bij de buren FAQwerk, dus niet eventueel, maar zeker dicht :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.