Ik ben momenteel bezig met een webbased broodjesbestelsysteem en zoals je ziet zijn daar een zooi SELECTs waar je kan aangeven welk brood je met welk beleg wilt. De soorten beleg en soorten brood komen beide uit de database, therefor wordt de tabel gegenereerd aan hand van die twee, en wordt ook aan hand daarvan de prijs gecalculeerd.
Zoals je ziet is er geen probleem met de prijs toevoegen. Echter, ik wil ook de waarde er van aftrekken als er iets veranderd wordt. Scenario:
User kiest 2 witte puntjes met jong belegen kaas, => 0.80cent
User verandert dit naar 1 broodje met jong belegen kaas, dan moet het totaalbedrag eronder naar 0.40 gaan. Uiteraard is dat misschien niet zo'n probleem, maar zodra er een calculatie van alle vakken gaat komen wordt 't lastig.
Kortom, hoe los ik zoiets op? Ik zit even met de handen in 't haar.
Zoals je ziet is er geen probleem met de prijs toevoegen. Echter, ik wil ook de waarde er van aftrekken als er iets veranderd wordt. Scenario:
User kiest 2 witte puntjes met jong belegen kaas, => 0.80cent
User verandert dit naar 1 broodje met jong belegen kaas, dan moet het totaalbedrag eronder naar 0.40 gaan. Uiteraard is dat misschien niet zo'n probleem, maar zodra er een calculatie van alle vakken gaat komen wordt 't lastig.
Kortom, hoe los ik zoiets op? Ik zit even met de handen in 't haar.