[JavaScript] Wat is hier een goede oplossing voor?

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 16:36

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met een webbased broodjesbestelsysteem en zoals je ziet zijn daar een zooi SELECTs waar je kan aangeven welk brood je met welk beleg wilt. De soorten beleg en soorten brood komen beide uit de database, therefor wordt de tabel gegenereerd aan hand van die twee, en wordt ook aan hand daarvan de prijs gecalculeerd.

Zoals je ziet is er geen probleem met de prijs toevoegen. Echter, ik wil ook de waarde er van aftrekken als er iets veranderd wordt. Scenario:
User kiest 2 witte puntjes met jong belegen kaas, => 0.80cent
User verandert dit naar 1 broodje met jong belegen kaas, dan moet het totaalbedrag eronder naar 0.40 gaan. Uiteraard is dat misschien niet zo'n probleem, maar zodra er een calculatie van alle vakken gaat komen wordt 't lastig.

Kortom, hoe los ik zoiets op? Ik zit even met de handen in 't haar.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Je moet elke keer de prijs helemaal opnieuw berekenen i.p.v. alleen de laatste wijziging optellen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• apNia

apNia

Topicstarter
Maar dat zou een kwestie zijn van alle SELECT elementen in 't form doorlopen? Een hint hoe ik zoiets zou moeten doen? Ik prog/design al jaren maar qua javascript ben ik echt een ramp ;)

Verwijderd

Als je al jaren programmeert, dan moet het een fluitje van een cent zijn om JavaScript te leren. Als je alle select elementen wil doorlopen dan kan je een Array opvragen met alle select elementen.
Zoek eens op getElementsByTagName()

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 18:30
Zou ook even zorgen dat het veld waar het totaal bedrag in komt te staan niet door de gebruiker kan worden bewerkt ;)

• apNia

apNia

Topicstarter
gideon82 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:55:
Zou ook even zorgen dat het veld waar het totaal bedrag in komt te staan niet door de gebruiker kan worden bewerkt ;)
zou sowieso nogal stom zijn als ik het daadwerkelijk gebruikte bedrag uit die box zou halen niet? :)

Quist >> ja echt lastig is het niet, maar soms kom je even tegen problemen zoals dit aan.. uiteindelijk is natuurlijk alles te vinden op google, maar met een goed duwtje in de rug......... ;)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 18:30
apNia schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:57:
[...]

zou sowieso nogal stom zijn als ik het daadwerkelijk gebruikte bedrag uit die box zou halen niet? :)

Quist >> ja echt lastig is het niet, maar soms kom je even tegen problemen zoals dit aan.. uiteindelijk is natuurlijk alles te vinden op google, maar met een goed duwtje in de rug......... ;)
Dat zou wsl wel dom zijn jah.. Maar wat is dan je vraag. Als je het totaal bedrag toch later berekend, dan is de aftrek van het totaal bedrag toch niet nodig ?, aangezien het later berekend wordt.

• apNia

apNia

Topicstarter
gideon82 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:01:
[...]

Dat zou wsl wel dom zijn jah.. Maar wat is dan je vraag. Als je het totaal bedrag toch later berekend, dan is de aftrek van het totaal bedrag toch niet nodig ?, aangezien het later berekend wordt.
omdat ik wil dat het realtime op het scherm verschijnt en niet aan hand van een submit

Verwijderd

var price = 0;
var collection = document.getElementsByTagName('SELECT');
var i = collection.length;while(i--){
price+= collection[i].value;
}

alert(price);
Pagina: 1