Toon posts:

[Nieuw Systeem] Gloednieuw maar doet het voor geen meter...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuw systeem aangeschaft:

AMD Athlon 64 bit Socket 939 3200+
MSI K8N Neo2 Platinum -54G
512 MB XMS Corsair PC3200 Geheugen

Mijn voeding, een 360 W thermaltake, één lat 512 MB XMS geheugen en een videokaart 9800 Pro @ XT had ik al, net zoals mijn 3 harde schijven, elk van 40 GB.

Temperaturen zijn: 36C Idle - 46C Stressed van CPU

Wat is er nou allemaal gebeurd:

Ik heb dus eerst mijn oude Asus A7N8X-X mobo eruit gehaald, nieuwe mobo dr'in, geheugen en processor er geknald en meteen Windows geinstalleerd. Vervolgens probeerde ik Service Pack 2 te installeren maar in plaats van een windows-laadscherm bij het opnieuw opstarten kreeg ik een grijs scherm en reageerde niets meer. Ik kwam ook niet veilige modus meer in. Vervolgens heb ik nog 2x Windows helemaal opnieuw proberen te installeren op andere schijven met steeds andere latten geheugen erin om eventuele zwakste schakels te elimineren. Niets hielp daarentegen, Service pack 0 werkt prima, net zoals Service Pack 1 maar zodra SP2 geinstalleerd was kreeg ik weer dit irritante probleem.
Zelfde verhaal met slipstream versie van WinXP-SP2.

Vervolgens ben ik even naar de winkel gerend om een Asus A8V Deluxe op te pikken, misschien lag het aan het moederbord... Ik dat ding erin schroeven, maar nee hoor, weer dat grijze scherm :X Vervolgens schroef ik m'n MSI mobo er weer in om maar gewoon Service Pack 1 te draaien. Wat denk je; ik kom nog geeneens het blauwe windows formatteer scherm in!! :X

MSI moederbord >> halfdood.

Ik schroef dat Asus A8V Deluxe mobo er weer in om vervolgens service pack 1 te installeren, wat gelukkig wel goed gaat.
Helaas heb ik natuurlijk weer een issue; namelijk dat mijn spellen spontaan vastlopen en het systeem instabiel is. Er is niets overgeklokt, alle geheugen timings staan op auto en ik heb er geen 2e geluidskaart in zitten. Ik dacht, nou zal wel een verotte videokaartdriver zijn. Dus ik zet vervolgens Catalyst 4.12 er weer op om vervolgens weer leuk door te kunnen gamen.
Niet dus. Half Life 2 hangt nadat de G-man klaar is met z'n verhaal en Everquest II ook na 15 min spelen. Nieuwste bios (1009) is op de A8V geflashed.

Vooruitgang:

-Kapotte MSI mobo
-Gloednieuwe maar extreem instabiele AMD 64 bak
-100 euro weggegooid

Niets om trots op te zijn dus :P

Misschien kan iemand mij een beetje op weg helpen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 13:47 ]

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:54
brak geheugen misschien?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

socket 939 is toch dual channel ? dan moeten er toch ook 2 reepjes in ?

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:54
moet niet, mag ;)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:16
Ik gok op een (half-) dode videokaart.

• Neck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 10:58
Ik heb precies hetzelfde gehad met een P4P8T systeem.
bij mij was het probleem verholpen door een nieuwere bios van asus, het was een bekend bord+SP2 probleem..

Verwijderd

Is die voeding niet ook een beetje aan de lage kant?
Voor een amd 64 systeem + 3 hdd's??
Dat zou iig het instabiele kunnen verklaren..

Verwijderd

Lijkt me wel voldoende, maar je kunt het sowieso even proberen natuurlijk. Haal de andere 2 harde schijven eruit en probeer het met eentje.

Verwijderd

Ik had ook zoiets, niet stabiel te krijgen. Lag toen aan m'n 9600Pro. AGP op 4x, fastwrites uit, en VPU recovery uit, en hij ging. Later een X800 gehaald, en die doet het wel met alle fratsen aan.

RIP MSI plank :'(. Het is zo'n mooie plank (mooier dan die asus IMHO)

Onderstaande gast:

Nonsense natuurlijk, merk fabrikant maakt niet veel uit, chipset meer. Ik combineer een MSI plank met nForce 3 ultra chipset met een Asus videokaart met een ATI chipset, en dat werkt perfect.

TS: Ik lees nergens dat je memtest hebt gedaan. Óók XMS kan stuk gaan...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 15:23 ]

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-08 16:49
^^ (lees hierboven) ik denk ook dat het je videokaart is icm je asus mobo.
Ik heb zelf ook zwaar liggen kloten met mn vorige pc (amd radeon asus :X ) en ben zelfs overgestapt
op intel (weer terug naar af dus :P).

Veel succes in ieder geval.

;)

Always bet on Huub

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:08:
Ik had ook zoiets, niet stabiel te krijgen. Lag toen aan m'n 9600Pro. AGP op 4x, fastwrites uit, en VPU recovery uit, en hij ging. Later een X800 gehaald, en die doet het wel met alle fratsen aan.

RIP MSI plank :'(. Het is zo'n mooie plank (mooier dan die asus IMHO)
Mee eens, die MSI plank is zo.. zo.. zo mooi :P

Maargoed, voedinglijnen zijn erg stabiel en ik heb maar eens met de bios settings zitten kloten.

Ik heb Fast Writes uitgezet, en systeem lijkt nu oppeens stabiel, games sluiten niet meer af, dus 50% van het probleem is opgelost iig :P Ik wist nog geeneens dat ik Fast Writes uberhaubt aan had gezet, maarja...

Dat verklaart nog niet dat SP2 grijze scherm probleem, iemand?

Verwijderd

Dat kan komen door VPU recovery. Probeer SP2 anders eens te installeren ZONDER dat je ATI drivers erop hebt staan, en installeer daarna pas de drivers. Zet in CCC gelijk VPU recovery uit.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:24:
Dat kan komen door VPU recovery. Probeer SP2 anders eens te installeren ZONDER dat je ATI drivers erop hebt staan, en installeer daarna pas de drivers. Zet in CCC gelijk VPU recovery uit.
Heb ik al eens geprobeerd, zelfde effect :'(

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 20:29
Mss kan dat zijn dat je een illegale versie van Windows heb?
heb ik ook gehad, na install van SP2 bleef die bij opstarten hangen en kwam niet verder :(

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Heb je de wifi kaart van de a8v erin zitten?

Haal die er maar vast uit want die gaf bij mij ook hele rare problemen.

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Ik had een soortgelijk probleem ook een grijs scherm alleen ik heb een radeon 9700 pro:

Wat was mijn oplossing

stap 1 Windows xp sp2 ( slipstreamed)
stap 2 Nw nforcse drivers meuktracker: nVidia nForce 6.17 beta
stap 3 Laatste radeon driver
Stap 4 Fastwrite disabled

En daarna liep het gewoon goed.

ps ik heb een k8n moederbord met de nforce 3 chipset

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:21:
Ik had een soortgelijk probleem ook een grijs scherm alleen ik heb een radeon 9700 pro:

Wat was mijn oplossing

stap 1 Windows xp sp2 ( slipstreamed)
stap 2 Nw nforcse drivers meuktracker: nVidia nForce 6.17 beta
stap 3 Laatste radeon driver
Stap 4 Fastwrite disabled

En daarna liep het gewoon goed.

ps ik heb een k8n moederbord met de nforce 3 chipset
Ik zit nu te werken op m'n A8V, die K8N Platinum gaat RMA en daar komt een SATA schijf voor in de plaats, ik ben nu ff klaar met het verwisselen van moederborden :P

Vraagje; hoe kan je stap 2 en 3 nou doen? Ik kom met die slipstreamed versie nog geeneens de windows installatie in (dus voorbij het blauw/grijze DOS style progje), dus ik zou niet weten hoe ik mijn drivers op die manier zou kunnen installeren.

Dus dan zou ik deze drivers moeten installeren omdat dit een VIA K8T800 Pro is, correct?
Driek schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:24:
Heb je de wifi kaart van de a8v erin zitten?

Haal die er maar vast uit want die gaf bij mij ook hele rare problemen.
Die is er nooit in geweest :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 21:02 ]

Verwijderd

ehmm, en als je nu agp fastwrite uit zet voordat je de zaak gaat installen/

Jah gelijk de drivers installen, het natuurlijk wel heel bizar dat SP2 niet gaat en sp1 wel. Ik neem aan dat je radeon 9800 geen overgeclockt dins is of zo.
Want wat ik me nou afvraag:

Als je je machine nou xp sp1 geeft met alle drivers erop en eraan draait het dan wel stabiel?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 21:50 ]

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:57
We hebben hier thuis pas een nieuwe pc, met ook een 939-moederbordje, (een Gigabyte, dat wel, weet zo uit m'n hoofd welk type), a64, (6800LE, 2 * 512) etc. Gewoon via de winkel besteld.

Deze had het probleem dat de drivers van het moederbord + windows XP home SP2 (dus -SP of SP1 niet) er voor zorgde dat de pc helemaal niet meer opstartte (incidenteel soms wel..)

Nu dus zonder drivers. (hier trouwens ook problemen met ut2004, maar ik hoop dat dat komt doordat ik nog niet de nieuwste versie heb

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Exact zelfde probleem gehad met een a7n8x dlx en hercules radeon 9800 pro,
Bleek na veel experimenteren, mijn enermax eg465p-ve voeding te zijn.
is al paar jaartjes oud, vervangen door een nieuwer 435 W enermax exemplaar en alles werkt weer perfect.
Die 465 zit nu in een NF7S, XP1500+,9600xt met heel af en toe nog steeds dezelfde problemen.
Oude systeem A7N8X, 2500+@3200, Corsair XMS, 9800Pro, werkt met een zwakkere voeding
weer perfect.
Vind dit zelf een vreemd verhaal, heb voeding met een (gecalibr) multimeter tijdens stress tests
gemeten maar gaf geen krimp op geen enkele lijn( ook niet als pc weer vast liep en daarna met zelfde symptomen niet meer wilde opstarten)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:48:
ehmm, en als je nu agp fastwrite uit zet voordat je de zaak gaat installen/

Jah gelijk de drivers installen, het natuurlijk wel heel bizar dat SP2 niet gaat en sp1 wel. Ik neem aan dat je radeon 9800 geen overgeclockt dins is of zo.
Want wat ik me nou afvraag:

Als je je machine nou xp sp1 geeft met alle drivers erop en eraan draait het dan wel stabiel?
Hij lijkt nu met SP1 stabiel, alleen klapt HL2 eruit na ~10 min spelen :( Zelfde verhaal met Counterstrike, HL2 deathmatch maar probleem lijkt zich niet voor te doen in Doom 3...

9800 Pro is naar een XT geflashed en is 110% stabiel :)

Verwijderd

blijkbaar dus niet :P

Verwijderd

Ik heb iets soortgelijks gehad, lag aan het geheugen..

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, installatie van 5.1 Ati drivers lost het probleem op...

Raar :P
Pagina: 1