Thermalright XP90 en Asus A8N SLI

Pagina: 1
Acties:

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:20

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Topicstarter
Ik heb hier een 3500+ winchester draaien met een Thermalright XP90.
Deze kun je op 2 manieren monteren, met de heatpipes naar rechts, en naar links.
Momenteel heb ik ze met de heatpipes naar rechts gemonteerd, maar op full-pull (2211Mhz momenteel) is ie idle al 40-41 graden.(ik vind dit zelf redelijk hoog)
Er staat een Enermax UC-9FAB-B overheen te blazen(92mm fan)

Nou vroeg ik me af, als hier meer eigenaren met de XP90 zijn op dit board, hoe die hun koeler hebben -> heatpipes naar links of rechts?

en wat geeft betere temps? (C&Q disabled)

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17
Waarom C&Q disabled, ok dit heeft niks te maken met load temps maar je case temp kan er wel door zakken als ie onbelast is dus als je dan een zwaar programma opstart wordt dan de case pas warmer waardoor die een tijdje wat kouder blijft. De enige reden waarom ik C&Q zou disablen is als ik zwaar ga overclocken want dan werkt het niet geod meer.

Lijkt me trouwens zo ie zo logisch dat je de heatpipes van de voeding af doet want anders worden ze daardoor opgewarmt of is dat nou mijn idee :P

[ Voor 15% gewijzigd door Rctworld op 23-01-2005 13:28 ]

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Topicstarter
ik disable C&Q omdat ik het geen fijn idee vind dat de CPU de hele tijd opwarmt en afkoelt door de frequentie te veranderen, dus laat ik 'm voluit draaien. ;)

C&Q vind ik leuk voor laptops, die paar watts meer die ik hierdoor zou besparen boeit me niet zo. Heb ook speedswitchXP tijdje gedraaid, om dynamisch te kunnen switchen en voluit te kunnen gaan, maar vind dit toch beter.

Het zou toch gewoon moeten kunnen, ik bedoel het is een BIOS optie om C&Q uit te zetten?

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
het beste kun je de heatpipes richting de achter casefan hebben + de enermax die erop zit laten blazen richting moederbord. Op deze manier heb je de beste resultaten denk ik..

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Topicstarter
Rctworld schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:25:
[...]

Waarom C&Q disabled, ok dit heeft niks te maken met load temps maar je case temp kan er wel door zakken als ie onbelast is dus als je dan een zwaar programma opstart wordt dan de case pas warmer waardoor die een tijdje wat kouder blijft. De enige reden waarom ik C&Q zou disablen is als ik zwaar ga overclocken want dan werkt het niet geod meer.

Lijkt me trouwens zo ie zo logisch dat je de heatpipes van de voeding af doet want anders worden ze daardoor opgewarmt of is dat nou mijn idee :P
met de heatpipes naar links zitten ze onder de voeding, maar de fan in de voeding zuigt warme lucht af, dus daar is misschien ook wat voor te zeggen.

Ik had stiekem gehoopt op ervaring van meer mensen die de combo uit de topictitle hebben, en hoe zij het gedaan hebben + resultaten van temps (evt. overclocked)