[XP] Bestand van 0KB, geen extensie, niet te verwijderen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-07 14:51
Het bestand staat in een map waar ik mijn bestanden van nieuwsgroepen neerzet. Het bestand heeft geen extensie, is 0 KB, en als ik het wil verwijderen, dan krijg ik de melding:

"Kan bestand niet verwijderen. Kan geen gegevens van het bronbestand of de bronschijf lezen."

Het bestand is er dus niet meer, of hoe moet ik dat zien ?

Ik heb win XP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Dat bestand is waarschijnlijk allang weg maar ziet windows het zelf al een bestand dat er wel staat.... probeer eens op te starten in Veilige modus en dan te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
Nope, dan krijg ik dezelfde foutmelding, helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kan het geen schijfcorruptie zijn? Heb je je hdd al op errors gecontroleerd? Eventuele spyware/virussen?

Heeft btw niets met SA van doen > WOS met titeledit

[ Voor 21% gewijzigd door Spider.007 op 23-01-2005 13:32 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recovery Console :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chkdsk even draaien. Of schijf aanklikken, properties, foutcontrole, nu controleren. Krijg je waarschijnlijk een melding dat het nu niet kan :) Maar als je reboot, draait ie chkdsk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
geen last van virussen en spyware... Daar heb ik al op gecontroleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:36:
chkdsk even draaien. Of schijf aanklikken, properties, foutcontrole, nu controleren. Krijg je waarschijnlijk een melding dat het nu niet kan :) Maar als je reboot, draait ie chkdsk.
hij begint hier gewoon met scannen ?

Vergeten erbij te zeggen, het bestand staat op een andere HDD, dan de c:/ schijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar. Dan voert ie chkdsk gelijk uit. Chkdsk op je bootpartitie werkt niet (niet als windows is opgestart tenminste)
Wel vreemd van microsoft, systempartitie is waar je vanaf boot. En bootpartitie is waar je besturingssysteem staat 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-06 07:30
En kun je het bestand niet openen en veranderen met notepad of een andere text-editor zoals EditPlus? Eventueel wat onzin erin zetten en het een extensie geven kan misschien wel helpen.
Windows kan nu eenmaal niet goed om met bestanden van 0kb, zonder extensie. Was ook eens een virus dat de informatie in bestandsnamen wegschreef en verder lege bestanden maakte. Verrekte lastig te verwijderen was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
Postman schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:19:
En kun je het bestand niet openen en veranderen met notepad of een andere text-editor zoals EditPlus? Eventueel wat onzin erin zetten en het een extensie geven kan misschien wel helpen.
Windows kan nu eenmaal niet goed om met bestanden van 0kb, zonder extensie. Was ook eens een virus dat de informatie in bestandsnamen wegschreef en verder lege bestanden maakte. Verrekte lastig te verwijderen was dat.
Neej, ook niet. als ik de extensie verander dan zegt hij weer dat het bestand er niet is, zeg maar... zelfde geld als ik hem open in kladblok, en dan save :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Optie 'fouten in bestandsysteem automatisch corrigeren' aangevinkt? (met schijf controleren dus)
Ik doe liever chkdsk d: /f /r op de prompt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 14:15

we_are_borg

You will Comply

Ik had dit onderlaatst ook en ik heb hier op GoT gezocht en kwam een link tegen naar een shareware utilitie die dit kon verwijderen helaas weet ik niet meer hoe het programma heet.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer eens explorer af te sluiten en em dan in dos box te verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 14:15

we_are_borg

You will Comply

Ik heb hem al gevonden http://www.gibinsoft.net/gipoutils/fileutil/index.htm deze haalde het zonder probleem bij mij weg terwijl veilige mode e.d. het niet kon.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, volgens mij was die dan in gebruik. Ik dacht even, fout toc-je. Maar als je een tooltje gebruikt die bestanden verwijdert na een reboot. Dan kan het Spyware of een virus zijn. Je zei al dat je dat niet had, heb je wel geupdate versie van spyware-removal programma? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
Nieuwste mcafee die ook een spyware scanner heeft, en verder heb ik nog verschillende andere + hitman pro...

Hij is nu nog aan het scannen, moet over een uurtje wel klaar zijn... Als dat niet werkt ga ik de andere opties eens af... iig thnx voor het reply-en... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
Scan kon niks corrupts vinden. Ik heb toen het programmatje van "we_are_borg" geinstaleerd. Daar kon je de file verwijderen na de next system boot, maar dat deed hij ook niet (kan dat ik t verkeerd heb gedaan)

Toen heb ik de map waar het bestand instond (was het enige bestand dat erin stond) proberen te verwijderen via dosprompt, en dat ging wel...

Het bestand is dus weg _/-\o_

thnx voor jullie hulp :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Windows XP heeft de gare gewoonte om, op het moment dat je een bestand selecteerd, een bestand te openen om wat header achtige info te zoeken. Bij een bestand van 0KB gaat dit de mist in. Maar ook bij grote videofiles heb ik steeds eenzelfde foutmelding. D'r zijn 3 dingen die je daartegen kunt doen: een verwijder-tool downloaden, via een dos-box het bestand deleten of een 2e bestand aanmaken, liefst met een andere extentie, en bijde files tegelijk deleten. Een 4e oplossing is windows 2000 of linux gaan gebruiken...

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285670

Un-X-PecteD schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:37:
Toen heb ik de map waar het bestand instond (was het enige bestand dat erin stond) proberen te verwijderen via dosprompt, en dat ging wel...
Thanks, 5 jaar na dato werkte dit nog steeds voor exact hetzelfde probleem, echter nog een kleine toevoeging
voor mensen met dit probleem.

Ik had een probleem met het vernieuwen van een Vista-profiel binnen een SBS2003 netwerk.
Het lukt niet om het lokale account te verwijderen van de notebook, omdat Windows telkens bleef aangeven dat ATT134B. niet verwijderd kon worden (lokatie C:\Users\Jantje\AppData\Local\Temp\EScan\ATT134B. )
Windows snapte de missende extensie waarschijnlijk niet.
Geen idee ook welk programma dit aanmaakt, behalve non-windows systemen / applicaties.

Tip van Un-X-PecteD opgevolgd, echter kon in DOS niet volstaan met
del ATT134B.
DOS zegt dan het bestand niet te kunnen vinden, maar een
del *.* werkte gelukkig wel.
Pagina: 1